fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 19:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 09:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
i kdybys měl chladičů šest a na nich šest větráků, žádnej z nich nesouvisí s topením.
jedna věc klima, na tu ted zapomeň.
druhá věc je chlazení. Když se auto z nějakého důvodu přehřívá(ať poruchou či zátěží), sepnou chladící ventilátory a zvyšují tím výkon chladicí soustavy.
třetí věc je, když je řidiči horko nebo zima, tak pomocí čudlů, táhel a klapek nastaví poměr vzduchu, jdoucího zvenku (studený) a jdoucího přes radiátor topení(teplý) do kabiny. Množství takto namíchaného vzduchu si pak určíš ventilátorem topení (ten je skrytý mezi přístrojovnkou a motorem - zhruba pod čelním oknem) - poloha 1,2, nebo 3

Diskutuje se o tom, zda má vliv při přehřátí vozu pouštět naplno topení za účelem ochlazení chlad. soustavy. Dříve to vliv mělo velký - u vozů, kde radiator topení byl uzavřený kohoutem. Kohout se otevíral táhlem zima-teplo a radiátor byl vlastně dalším malým chladičem v soustavě chlazení. Dnešní modernější vozy(tedy i Esco!!) zpravidla kohout nemají, radiátorem protéká chladicí médium neustále. Pouze poloha klapky určuje, kolik vzduchu půjde přes radiátor a kolik okolo něho. Odpadly poruchy spojené s netěsnostmi kohoutů a celá soustava je stabilnější...

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 09:50 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
nate, hééézkýýý, pěkná analýza :smt023
Jen bych doplnil dvě věci - i u moderních vozů má význam při přehřívání pustit topení naplno, když proudí vzduch přes radiátor, tak ten pak funguje jako další chladič. Je to stejné jako bys měl hlavní chladič zakrytý a pak ho odkryl, rozdíl je zřejmý, že ano? ;-)
A co se týče těch bývalých aut s kohoutkem na topení - u nás to byla nejrozšířenější stodváca a její různé klony a mutace... u ní to bylo ještě vylepšené tím, že tam malý okruh vůbec chyběl a suplovalo ho topení. A to když se zavřelo, tak se motor vařil ve vlastní šťávě, dokud milostivě neotevřel termostat, který fungoval, tak jak fungoval...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 11:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
takový problém nemám, já to v koloně vždycky schladím, teď v zimě je to docela nevýhoda, sice to topí fakt gutově, ale bůhví co na to jednotka, když ji vystydne motor... :evil:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 11:02 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Pokud máš v pořádku termostat, saharu atd... takto nemáš šanci topením podchladit, že by ti klesla pracovní teplota.... To by snad muselo být -50°C (a to bys stejně nenastartoval a nejspíš už měl prdlej blok :-) )
Nebo jak jsi to myslel?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 14:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
jo přesně tak, né že bych to jako zchladil, ale na budíku mi to klesne tak, že to termostat utípne a za chvíli se to začne opět ohřívat a tak dokola..
V létě to je o něco lepší, protože dost často klimuju, ale zase to chladí sahara.
Auto teda topí jak zběsilí, takže mi topřijde docela normální, že to na volnoběh zchladne.

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 15:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
no, do toho bych asi neďoubal a nechal to tak...

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 17:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
Tak jsem dneska koukal na prepinac k topeni. Na svorkovnici kdyz neni nacvakly konektor je 12+ coz je dobry. Ale jak mile pripojim prepinac tak napeti jako by tam nikde nebylo. Na privodnich kabelech je 0. takze rozeberu prepinac a kouknu vypada to jako by v tom talcitku bylo neco ve zkratu :).

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:06 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Kdyby to tam bylo ve zkratu, tak už by se nejspíš tavil, o pojistce nemluvě.
Nechci být škarohlíd, ale nejspíš máš někde studeňák a a nejspíš v pojistkovce.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:11 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
Wizzy píše:
Kdyby to tam bylo ve zkratu, tak už by se nejspíš tavil, o pojistce nemluvě.
Nechci být škarohlíd, ale nejspíš máš někde studeňák a a nejspíš v pojistkovce.
tak jak je mozmy ze kdyz je pepinac vysazen z patice tak v patici namerim 12v+. Jak mile zasunu prepinac do patice tak je to bez napeti......

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:12 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
I v poloze "O"?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
nat píše:
no, do toho bych asi neďoubal a nechal to tak...

Pokud to bylo na mě, tak samozřejmě... auto topí (špičkově), chladí se (taky špica) tak proč v tom vrtat???
A toto potoruji u více aut, podle mého je to normální, na volnoběh to neprodukuje tolik tepla. Taky se bavím cca o čtvrt hodině volnoběhu...
né 5 minutách.. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:22 
Offline
Forďák

Registrován: 28 lis 2008 21:16
Příspěvky: 102
Bydliště: Plzeň
A co zkusit ten prepinac jakoby vynechat, napojit to co k nemu vede az za nej,proste ho z toho obvodu "vyndat" a uvidis hned jestli ventilator bezi nebo ne?Kdyz jo tak pak je prece logicky chyba v prepinaci

_________________
Escort 1,6 Zetec,hatchback,66kw,r.v.98....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Mišan26 píše:
Wizzy píše:
Kdyby to tam bylo ve zkratu, tak už by se nejspíš tavil, o pojistce nemluvě.
Nechci být škarohlíd, ale nejspíš máš někde studeňák a a nejspíš v pojistkovce.
tak jak je mozmy ze kdyz je pepinac vysazen z patice tak v patici namerim 12v+. Jak mile zasunu prepinac do patice tak je to bez napeti......

A zkoušel jsi top zatížit něčím, já jen jestli tech 12V co tam naměříš je vůbec použitelnejch, bůhví kudy to tam doleze..
Nevím jak to tam je dělaný, ale je nanejvýš podezřelý, aby připojením vypínače zmizel trvalej z kabelu. Klíček máš zaplej...? :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
Krtek-NA píše:
Mišan26 píše:
Wizzy píše:
Kdyby to tam bylo ve zkratu, tak už by se nejspíš tavil, o pojistce nemluvě.
Nechci být škarohlíd, ale nejspíš máš někde studeňák a a nejspíš v pojistkovce.
tak jak je mozmy ze kdyz je pepinac vysazen z patice tak v patici namerim 12v+. Jak mile zasunu prepinac do patice tak je to bez napeti......

A zkoušel jsi top zatížit něčím, já jen jestli tech 12V co tam naměříš je vůbec použitelnejch, bůhví kudy to tam doleze..
Nevím jak to tam je dělaný, ale je nanejvýš podezřelý, aby připojením vypínače zmizel trvalej z kabelu. Klíček máš zaplej...? :wink:



jj klicek mam otoceny v poloze kdy nabyha ABS a testuji se airbeg. No kdbych vedel jak to proklemovat v patici tak bych to zkusil ale nemuzu najit zadne schema jak jsou ty kabely zapojeny. Nemas nejake

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 18:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
Wizzy píše:
I v poloze "O"?


I v teto poloze.

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 19:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
Spina to nejaky rele ???? nebo je to pouze jen na bazi prepinace?? Dik

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 21:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
mám, ale netuším jak ho poslat aby na tom bylo něco vidět...na monitoru je to malinký a PrintScreen to nevyřeší....l :cry:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 23:02 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
Krtek-NA píše:
mám, ale netuším jak ho poslat aby na tom bylo něco vidět...na monitoru je to malinký a PrintScreen to nevyřeší....l :cry:
aha a nejak popsat to zapojeni nebo tak neco byl bych moc rad za to.

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2009 23:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
průser, jelikož je tam klima tak je to elektronika a aby toho nebylo málo u novějších modelů (nevím jestli se týká tvého) v tom navíc figuruje ECU... :wink:
Počítám s typem F4B.. když tak oprav :!:
Tak pokud bude dobrý schéma je Falovo/černý přívod do vypínače, tam je potřeba naměřit 12V.. měla by to jistit pojistka F74 :!:
jinak koukám je to spjatý s kompresorem.. sepne, když to pustíš???
Taky by nebylo marný pustit větrák natvrdo, jestli ten není v čudu. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2009 11:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
Krtek-NA píše:
průser, jelikož je tam klima tak je to elektronika a aby toho nebylo málo u novějších modelů (nevím jestli se týká tvého) v tom navíc figuruje ECU... :wink:
Počítám s typem F4B.. když tak oprav :!:
Tak pokud bude dobrý schéma je Falovo/černý přívod do vypínače, tam je potřeba naměřit 12V.. měla by to jistit pojistka F74 :!:
jinak koukám je to spjatý s kompresorem.. sepne, když to pustíš???
Taky by nebylo marný pustit větrák natvrdo, jestli ten není v čudu. :wink:
Tim myslis co ???? "Počítám s typem F4B.. když tak oprav Exclamation"...

Jinak nic nesepne nebo musi byt natoceny motor ???? Ano 12V tam tece na tom dratu to je v poradku. No jak myslis na tvrdo sem zkousel klemovat v patici draty a nic. Tak asi vytahnu topeni. :( A mam klimatizace vliv na topeni dejeme tomu ze by byl rozbytej kompresor topeni bude fungovat i tak???? dik predem

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 71 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz