Pro pořádek jen foto auta nejsou z verze 2,5 ve výbavě Ghia ale z výbavy Titanium, budu se snažit aktualizovat, pokud se mi tento stroj dostane do rukou opět. Fotky jsou foceny při převozu auta, proto ty folie všude atd. Tímto se omlouvám za horší kvalitu fotek
Základní informace: Současně nejvýkonější motorizace nabízená Fordem do Mondea tzn. 2,5 Duratec 162 kw /220 PS spojená s manuální 6. stupňovou převodovkou.
Výbava – vozidlo ve výbavě Ghia tzn. 16 alu kola, audio systém Sony s Bluetooth, tempomat, automatická klima atd. včetně vyhřívaných sedaček, parkovacím asistentem s čidly vpředu a vzadu, tónovaná skla na zadní oknech, střešní lyžiny. Možná jsem něco málo zapomněl. Fotky napoví další výbavu
Exteriér – Mondeo udělalo obrovský skok dopředu oproti svému předchůdci, elegatní vozidlo s lehce nadčasovým desingem osloví dle mého nejen starší věkovou skupinu, ale i mladíš generaci.
Interiér – vozidlo působí vcelku robusním dojmem, ale ne však nekompaktně jako např. jiné značky. Při prvním pohledu do interiéru na člověka dýchne pocit luxusu a precizního zpracování, které je docíleno použitím vskutku příjemných materiálu na sedačkách, výplních dveří tak palubní desce. Prostoru na předních sedačkách je skutečně mnoho a dává protor si uzpůsobit své pohodlí dle vkusu každého tzn. Elek. výškově nastavitelné sedadlo včetně bederní opěrky v kombinaci s nastavitelným volantem umožnuje vhodné nastavení pro každého řidiče. Volant je obšitý kůži a příjemně se drží.Umístění ovladání rádia , tempomatu a palubního pc je velice dobře umístěné a nikde nepřekáží a přesto je vše dobře ovladatelné.Zadní sedačky nabízejí vskutku mnoho místa, jak pro dva cestujítí tak i pro 3 pasažéry, kdy se Vám nestane situace, že by jste koleny dloubaly spolucestující vpředu, jako je tomu např. u koncernových aut. Nákladový prostor u verze Kombi je skutečně velký a přepravíte v tomto autě vskutku mnoho věcí.
Motor a podvozek:
Myslím , že obsah 2,5 s výkonem 220 PS už sám o sobě napoví, že toto vozidlo dokáže vcelku obstojně potrápit nejednoho majitele vozu, kteří jsou tak hrdí na označení TDI:-) Při první usednutí za volant 2,5 doporučuju trošku opatrnosti. Krásný zvuk, který se line z dvojice výfuků je vskutku slast pro uši. Rozjezd je velice příjemný a už od 1500 otáček jde vozidlo neskutečným způsobem za plynem.Při razantnějším sešlápnutí plynu na 1,2,3 stupeň má vozidlo tendenci hrabat, ale to je čistě otázka zvyku. Při jízdě po měste se dá v klidu jezdit na 3,4 kdy vozidlo nemusíme vůbec točit nad hranici 2500 otáček ovšem záleží, jestli se člověk udrží, neboť krásný zátah kombinovaný s nádherným zvukem láká k tomu, aby plyn byl více sešlápnutý. Při výjezdu z města krásně zjistím potencionál toho motoru. Otáčky krásnou lezou nahoru a to v rozmezí od 1500 – 6500. Při jízdě na dálnici oceněuju šestku, kdy při potřebě předjíždět je zrychlení stále nádherné i při potřebě rychejšího zrychlení např. ze 150km/hod stačí plyn sešlápnout na podlahu případně si podřadit na 5 a vozidlo ochotně atakuje rychlost 180 km /hod. Co se týče spotřeby, tak můžu říct, že k mému velkému překvapení jsem s vozidlem jel za krásných 8,6 kdy na dálnici rozmezí 140-180, okresky těch 110 a hold občas jsem si musel poslechnout vytočený 5 válec k 6 000 ot/min.
Brzdy mají velice příjemný nástup i když pro někoho relativně ostrý nástup, na který si velice rychle zvyknete. I při sportovnější jízdě se brzdy nevadnou a mají vskutku dobrý účinek.
Podvozek je naladěný na pohodlí a komfort to ovšem neznamaná, že by se nedalo si užít agresivnější jízdu, která má dle mého názoru jeden menší minus a to, že Mondeo je vskutku dlouhý kočár tudíž se lehce občas nakloní. To je dle mého jediná výtka, kterou pomíjím v návaznosti na prostor a krásný výkon.