fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 02:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 led 2008 14:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Vzhledem k množícím se různým dotazům atd. jsem se rozhodl zde uvést krásný příklad z praxe, jako to vypadá, když blbec poslouchá ještě většího blbce.

Už je to nějakou dobu co jsem měl diskuzi s jedním borečkem ohledně lakování -nových dílů.:
Z diskuze vyplynulo, že jsem budto blbej, nebo ho chci natáhnout,protože to chci stříkat základem, plničem a barvou.
Zjistil si , že ta černá barva je vlastně základ a plnič a že stačí na to hodit barvu. Takže mi na to kašle... Odjel za "kámošem" do lakovny a zjsitil, že ho to vyjde na ještě větší peníz, než co jsem mu já říkal za všechno... Ale protože jsem tvrdohlavá svina, tak jsem ho poslal někam.
Tak si to nechal nastříkat u "kamaráda"
no a zde máte výsledek stříkání vrchní barvy přímo na nový díl:

Obrázek

Myslím, že to nepotřebuje komentář. Když se někdo budete chystat stříkat si nějaké díly sami, mějte to prosím na paměti a investujte těch pár korun navíc - vyplatí se to..

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2008 18:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2006 18:45
Příspěvky: 170
Bydliště: Svitavy
A kolik si počítáš za lakování?A jak s barvou tu si musím dovézt že?Se ptám asi jak hňup tak sorry.Já bych na ten černej díl dal alespoň základ.Nebo ne?

_________________
Ford Escort kombajn 1.6/16V ZETEC r.v.98,klima,2xairbag,central,el.př.okna,imob.,mlhovky,tm.modrá metalíza -prodáno
Ford Focus I kombajn 1,8TDCi 85kw r.v.2003,Ghia v kúži,digi klima,šedá metalíza na 15kách origo elektronech + SAVA Intensa 195/60.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2008 18:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
No já bych tam dal základ určitě. Ta černá na těch blatníkach mi připadá, že je tam akorát k tomu, aby to nezrezlo než to dáš na auto a necháš nastříkat.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2008 21:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
ta cerna je tam jen tak proforma, aby to moc nerezlo... stejne se na tom nejaka liska vetsinou chyti, kdyz to stoji dostatecne dlouho...

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2008 22:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Já jsem dělal blatníky na obě dvě moje škodovky blatníky (vlastně na tři)... obrousil (oškrábal) na kov, nastříkal základovkou ve spreji a pak lak, opět ve spreji... Dopadlo to vždycky dobře...První je stříkanej před třema rokama a jezdí stále bez jedinýho flíčku rzi... Zespod byla asfaltová barva v několika vrstvách... jen... Udělal jsem toho spoustu špatně oproti správnému postupu lakování, ale asi mě má pánbíček rád :-) NApříklad teď jsem se dozvěděl, že jeden je stříkanej místo základovkou plničem (asi) bylo to popsaný jako sříkací tmel brousitelný + základová barva.... Blatník vyšel v barvě asi na 350 :? COž není zrovna málo... Dneska by to bylo minimálně o 100ku víc...

Ale tehdy jsem neměl internet... jen tady je spousta rad a postřehů, nechápu proč jim někdo nevěří a nenechá si poradit... :-( :evil:

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2008 23:24 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
strikal sem si kitovanej blatnik a cely prahy sam origo barvou od PPG, mam to uz asi pul roku a clovek kterej nevi ze to bylo strikany si toho nema sanci vsimnout...a to mam metalickou...takze pohoda

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2008 09:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
tak jsou plniče, které zároveň plní funkci základové barvy, takže to zas tak špatně není, opravdu hlavní je, žes na to nehodil hned barvu, to bys dopadl podobně jako na obrázku..

onysx: to se dá těžko říct kolik co stojí, člověk to musí vidět a pak řekne... to je stejné jako ti karosář taky neřekne kolik bude stát práce, když to auto nevidí.. Navíc je X různých postupů které se taky cenově velmi liší...
Když má někdo dobrý lak s minimem kytování a chce ušetřit, tak se třeba dá starý lak jen upravit a na něj nanést plnič a barvu někteří na to hážou rovnou barvu ale já se prostě bojím aby to nedopadlo jako na obrázku...
no a opačný postup je obrousit původní vrstvy až na kov a začít úplně odznovu, což už je ale docela extrém.. na druhou stranu např. u veterána se to vyplatí.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2008 10:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
A ještě z jednoho důvodu jsem to sem dal - kvůli takovým případům, kdy si někdo nechá poradit od "odborníka" kterej ho chce mít co nejrychleji z krku tak mu poradí takovouhle kravinu. Na práci mu dá půl roku záruku a tohle tak toho půl roku vydrží a pak se to začne loupat...

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2009 17:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Tak jsem dneska dolakoval opravené kousky na mondeu....
Dělal jsem celý zadní nárazník, zadní vrata, levej přední blatník a "čumák" kapoty...
Vše už podle "know how" co je popsáno víše...
Kit, plnič, základ, vrch a tady nastává problém....
I když jsem stříkal vrch barevným lakem ve spreji (tak jest napsáno na obalu), zdál se mi hrubý a "prodyšný", aby mi to v zimě zas neprokvetlo, rozhodl jsem se i pro bezbarvý lak... Nalakovaná místa jsou výrazně žlutší než původní odstín.... Jsou to už dvě hodiny, co jsem to dostříkal a zdá se mi že je to čim dál tim víc žlutší....
CO STÍM???
Myslíte že po vytvrdnutí zprůsvitní? Mám zatím jen kapotu a blatník...
Lak je značky HB BODY
Jsem nasranej jak sáňky v létě - dvě odpoledne práce a teď to vypadá nahovno....

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2009 19:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Já byc osobně zvolil jiný postup.....

Základ...nechat vyzrát...opravdu vyzrát, kit....přebrousit do hladka....plnič...přebrousit až k vodákovi....nechat to vyzrát minimálně dva dny....a stříknout....
Používám barvu plniče nejbližší barvě vozu...tmavá barva tmavý plnič...
Bezbarvý lak se používá pro metalízu a stříká se než barva uschne...tzv..ještě není zavadlý......

Jestli jsi použil žlutý plnič a na to si nastříkal málo barvy, tak je možné, že ti plnič prostupuje barvou...já bych stříkal více vrchní barvy

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2009 21:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Kdepak, barva je právě supr, vyzrát jsem obojí (základ i kit) nechal...plnič byl sice nažloutlý, ale výsledná barva byla dle mých představ, vrstva byla opravdu dostatečná (5vrstev).... Ale kvůli spreji byla jakoby "krupičkovatá" jemným smirek jsem jí dohladil, opravdu jen lehouuuunce, žádný probroušení!....
Bál jsem se, aby mi barva nepropouštěla a následně to neprorezlo....
Takže myslíš že toho se bát nemám?
Chtěl jsem to tentokrát udělat opravdu poctivě...
(O pár řádků víš jsem psal, že tak to mám na škodárně bez laku a stále jezdí bez rzi)
Takže radíš co? Lak obrousit pryč a stříknout ještě jednu dvě vrstvíčky, podle toho jak se mi to povede obrousit??? A pak třeba navoskovat?

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 dub 2009 05:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Osobně bych to nechal bejt a čekal jak to vyzraje, třeba se to změní....a když máš hotový lak tak ten musíš nechat taky zrát než ho začneš leštit...

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2009 22:00 
Offline
Nováček

Registrován: 28 dub 2009 21:39
Příspěvky: 5
Bydliště: praha6
pokud muzu,tak bych chtel vysvetlit par nejasnosti a vyvratit nekolik nesmyslu...
nekolik let se zivim profesionalnim lakovanim,tak jsem nejake zkusenosti nasbiral..
1.novy dil se do zadneho zakladu ani plnice davat nemusi,jiz z vyroby je jim opatren (vetsinou cerna barva,ale napriklad vw koncern ma i bilou a zlutou..na tom ani tak nezalezi)... staci dil pouze obrousit (bud na sucho nebo pod vodou,je nespocet metod a typu brusiva)..potom odmastit a muze se zacit strikat..pokud je podklad cerny a na dil prijde svetla barva(napriklad stribrna) pouziva se podstrik,vetsina odstinu ma predepsanou recepturu podstriku (u stribrne to bude seda)...novych dilu delam nekolik tydne a nikdy se mi nestalo ze by se oloupal!...dalsi vec jsou dily z druhovyroby,ktere byvaji vetsinou dobyty a je treba je kitovat,tam uz se plnic strikat musi,ale kdyz je dil v poradku tak opet staci jen prebrousit,odmastit a nastrikat...

_________________
mk IV XR3i cabrio
BMW e34 525i M50
Octavia tour TDI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2009 08:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
já jsem četl že ta základní černá barva se musí stříkat základem,je to nějaká fotoněco :D nevím jak se to jmenuje. ale i tam kde mi stříkali nárazník mě tohle říkali. co je to za barvu?

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2009 10:08 
Offline
Nováček

Registrován: 03 bře 2009 17:27
Příspěvky: 24
Bydliště: Želč dól, velkovesnice pod Prostějovem
zdravím, přemýšlím nad "zkrášlením" svého auta, spíš dát ho do normálního stavu...tzn vybrousit rez, zakytovat důlky atp. plus mám měněný přední nárazníík, ten bych chtěl do barvy. jelikož jdem v tomhle amatér, rád bych se poptal, kolik mě něco takového vůbec vyjde? řekněme, že když bych dělal vše, tak by šlo o tak dvojnásobnou plochu toho předního nárazníku (jeden celý práh a nemálo promáčklin)
dík za rady ;-)

_________________
Ford Escort 96 1,8i 16V
modrá perleť, origo křídlo, centrál, šibr, el stahování oken, v plánu mnoho dalšího


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2009 10:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Jestli chceš dělat práh, tak tě čeká asi nemilé překvapení - myslím že projdeš skrz...
Na to co píšeš ti v "amatérských" podmínkách padne asi tak to co mě - pixla základu 150,-
velký balení kitu 300,- (nebo jedno menší a když už budeš mít skoro hotovo, tak ti dojde jako mě :-D )
Dva spreje vrchní barvy 400ml - 150/ks
To vše za předpokladu, že máš nějakou obyčejnou barvu, kterou se ti podaří chytit z běžně prodávaných odstínů...
Jinak si musíš nechat namíchat - u nás cca 75kč/deci
Jestli máš metalízu, tak ti neporadím, tu jsem nikdy nedělal...
Promáčkliny se dělaj dost blbě - blbě se to rozstříkává "do ztracena", tak aby to nebylo vidět...

U mě nastal pokrok - obrousil jsem ten zasranej lak pryč, stříkla dvě vrstvy barvy, krásně se roztekla, žádný "ďubky" po spreji........nadšen, jak se to daří, chtěl jsem dát poslední vrstvu - zmáčknu sprej a pfrrrrrrr - krupička jak hovado - blatník vypadal jak šmirglpapír.... Nasranej jak sviňa - ventyl jsem utrh ze spreje a poslal ho letecky na výlet přes dvě zahrady... Nasadil ze starého spreje - druhý den obrousil krupičku, stříknul ještě jednu vrstvu a konečně jsem spokojen....

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2009 10:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
ještě jsem zapomněl, že jestli nemáš nárazník v přípravě pro lak, prodává se základovka na plastové nárazníky...

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2009 18:14 
Offline
Nováček

Registrován: 03 bře 2009 17:27
Příspěvky: 24
Bydliště: Želč dól, velkovesnice pod Prostějovem
no vidim, že to bude bejkárna :-D a prý ta brava je modrá perleť :-D

_________________
Ford Escort 96 1,8i 16V
modrá perleť, origo křídlo, centrál, šibr, el stahování oken, v plánu mnoho dalšího


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2009 18:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
a plnič, zapomněl jsem na plnič! Taky tak 150-200/400ml

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2009 12:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
karlik610 píše:
pokud muzu,tak bych chtel vysvetlit par nejasnosti a vyvratit nekolik nesmyslu...
nekolik let se zivim profesionalnim lakovanim,tak jsem nejake zkusenosti nasbiral..
1.novy dil se do zadneho zakladu ani plnice davat nemusi,jiz z vyroby je jim opatren (vetsinou cerna barva,ale napriklad vw koncern ma i bilou a zlutou..na tom ani tak nezalezi)... staci dil pouze obrousit (bud na sucho nebo pod vodou,je nespocet metod a typu brusiva)..potom odmastit a muze se zacit strikat..pokud je podklad cerny a na dil prijde svetla barva(napriklad stribrna) pouziva se podstrik,vetsina odstinu ma predepsanou recepturu podstriku (u stribrne to bude seda)...novych dilu delam nekolik tydne a nikdy se mi nestalo ze by se oloupal!...dalsi vec jsou dily z druhovyroby,ktere byvaji vetsinou dobyty a je treba je kitovat,tam uz se plnic strikat musi,ale kdyz je dil v poradku tak opet staci jen prebrousit,odmastit a nastrikat...

nevim co je ta černá zač,tak nebudu nic vyvracet,ale jestliže stejně musim udělat "podstřik" tak ho rovnou můžu udělat se základladovkou patřičný barvy a mam vyřešeno né?
jinak teda u těch lakovacích úprav doma je základ všeho čistota.pořádně všechno umejt a odmastit,jinak můžete mít deset základů a bude se to loupat stejně.pak už je to jen o zručnosti.onehdá sem děla škodlivku s válečkem a syntetikou. 1xzáklad+1xemail a z metu by ste nepoznaly že to neni stříkaný :lol:

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz