Pedros píše:
chce to pár věcí poladit: řidší olej 5w40, přifouknout gumy skoro ke 2,5, aditivum do nafty a pokud možno denní světla - ne 200w potkávaček a koncovek + kontrolky a když už pojedeš na spotřebu tak i umět držet plyn jen tolik co to auto skutečně vezme, případně si vyřadit z kopce. Pak to určitě pude protože se po pár deckách sečte i litr.
Sorry , ale co rikas ohledne te elektriky, tak to je BLBOST. Pokud se kdekoliv zactes, tak NAFTA neni BENZIN, tudis nepotrebujes eletriku vykonovou. Mozna by byl zvrat , kdyz by jsi zacal brat vic jak 1kW(a to stejne pochybuju, protoze se podivej jakej mas alternator a uvidis ze i 1kW navic to utahne, ikdyz uz neni zadna rezerva, ale utahne a to mluvim o tom nejslabsim altiku ze 3 variant). Proc tomu tak je? Zamysli se, co tak zere eletriku pro chod motoru pri spalovani nafty!!!? Asi nejvic snimace vzduchu(odporovy drat) a pak cerpadlo(vypnnuti motoru eletrikou- elektricky ventil), prihrivani paliva, čidla teplot, pak uz jen ŘJ(mozna se najde vic veci, ale tohle je pro chod motoru dulezita eletrika, jinak se zastavi motor).
Jinak samo sebou ze pokud jde o betsi odber, ma altik vetsi odpor, ale po pravde se mi moc nechce verit ze 2 decky sezerou jen svetla. to by znamenalo ze kdyz mam jen zaply radio mam vetsi spotrebu o cca 50Wradio, predek 2x60W sinus, zadek 2X100W sinus + zesilovac pulsni cca 10W = necely 4decky+2decky svetla , to je 0,6l na 100 km?? hmm, dobry prepocty. Kup poradnou baterku a ne s OBI za 400Kc a mas pokoj se spotrebou po elektricke strance. Altis se stejne musi tocit, takze vzdy bude davat nejaky odpor, ale aby daval takovy zvrat to se mi nechce verit, to bude necim jinym nez altikem.
Kdyz uz setrit , tak na spravnejch mistech a ne na ukor toho ze nekdo ochcije jak je znamo o svetlech bezpecnost. Takovy radoby tuning neuznavam, a nehle na to ze to pekne sviti do oci a za druhe ridice "mlhovkace" doslova miluju. To kdyz chces usetrit, tak si kup blbej novej altik na aukru od polaku, maji pulze spinanej, uspora pri regulaci je je vic nez razatni , odhadem 90% a poznas co to udela se spotrebou a je to hodnotnejsi vec, nes sorry, ale neodpustim si to sviceni do ksichtu jinym, jen aby se lisili(nebo je to prave kvuli tomu???
). Ja jsem si ho koupil a nejaky problemy s tim jak zde nekdo pise, ze se mu baterka pozdeji dobije pri rozsvicenych potkavackach je v porovnani s timto mimo a kdyz baterku tak jedine Vartu aspon rady Silver.
To by me zajimalo a to by byla pro me berna mince kdyz odpojis altik a pojedes jen na baterku jakou budes mit spotrebu. To az nekdo udela budu o tom presvedcenej ze altik svim odporem vyrazne ovlivnuje spotrebu (jako ze ovlivnuje protoze jsou uz ted na to auta co odpojuji tocivy moment kdyz stoji auto). Jo a na radne nabitou baterku se da ujet cca 1000 km (54Ah). Ale pochybuju ze vic jak polovina lidi co zde pise do tyhle diskuze vi, ze muze jet auto i bez altiku (a to nemyslim v urazce, ale ve faktu).Ale tohle je tak trochu "mimo misu" teto diskuze.
Uz ne to tu nebavi , jak si kazdej hraje na opravare a nevzpamatuje se anebo si neco neprecte, ale nahlas uvazije a k tomu FAKE!!!!!!
Ohledne toho oleje, to je pro diskuzi, FORD asi pred rokem vydal nejaky UP, ze je vhodneji pro naftovy motory ktery jezdi na 10W40 lit zasadne 5W40. Jo vyzkousel jsem to. Jo fakt super. Pekne na prd. To ze jezdim polovinu cest na dalnici, tak po vyrazeni , kdyz jsem jel cca vic jak 10 min nad cca 3 a vice tis. otacek, se mi rozinalo svetlo ze nemam olej. Vic jsem ho postracel a to me to normalne prolina, ale spis minimum, po odjeti oleje a vraceni se na 10W40 je to uz lepsi, kontrolka uz samo sebou nesviti a na spotrebu to nema vliv. A kdyz tak ne az tak razatni, protoze merim celorocne spotrebu.A pomali vyhodnocuji kazdou nadrz a kazdyho od koho beru.
Jediny co delam a ma opravdu dost razantni vliv je prifouknuti pneu, ja to davam o 3-4 PSI min nez je predepsana maximalka dane pneumatiky, kdyz jedu na dalnici, uspora je na 100km zarucene 1l.
Adetiva ty schvaliji, ale to souvisi predevsim s naftou, spis kde ji tankujes.Kdyz to budes brat u znacek jako je ONO a podobny , ktery maj nekonkurenci ceny + adetiva tak se stejne nevysplhas na spotrebu prijatelnou kterou ma dany motor. Je dobry tankovat u obchodnich center, diky vytoci a diky tomu ze si nelajznou neco delat s palivem a pak uz jen u Shellu.(Nechci je zvyhodnovat, ale je to tak).
Jeste jedna finta na kterou jsem prisel az asi po dvou rokach jezdeni a funguje aspon u me zarucene, ja nikam nespecham, takze nemam potrebu to nejak slapat, ale kdyz jedu po dalnici , tak pred sjezdem cca 80km jedu ostreji, proste na to slapnu a drzim to vic jak 3 tis ot, bez ohledu na to jestli je kopec nebo neni. Chvilkama i 4,5tis ot. a aspon se vycisti a jak ja rikam vyskvari a vyfoukne co neni dokonale spaleny (takovy samocisteni). A pak, kdyz jedu mestem nebo po vesnicich, je to zivy, neni zadusenej motor. Vyplati se to a projevi se to i na spotrebe, ikdyz to nevypada. Najel jsem cca 2,5 tis pri otimalnich otackach od 2,2 pro optimalni mirne pod 2,5 avsak ne vic jak 3 tis a motor byl linej casem a spotreba sla o cca 1,8l navrch na cestach (1/2 dalnice, druha 1/2 mesto).
Dalsi co me pomohlo ikdyz to nechapu je castejsi mneneni paliv. filtru. Podle teorie by melo vic protect paliva za jednotku casu, ale vysvetluji to tim ze strikovaci cerpadlo nedrzi tak dlouho klapku, s tim souvici i serizeni cerpadla. Kdyz uz se to rozebira chce to zkontrolovat tlaky vstriku a kdyz i cerpadlo, tak o dat nekam na pretesneni a at o da na tlakovaci stolici na promereni a hodnoty vypadnou samy a pak dale i tlaky ve valcich , ikdyz to se da jen sedovat, ale je dorby to vedet jen pro kontrolu o stavu veci.
Uz zde bylo zminovany odpadove-vratne potrubu, kdyz je zaneseny, je to taky v tom. Na to se chstam ted si to rozebrat a zjistit si stav, treba ho i vycistit. Znamej to tak mel a po vymene trubek mu to kleslo.
Jinak jsem si to nastavil na "tvrdo" myslim tim predstih pal. cerpadala a uplne ono to neni, ted si to dam zpet ikdyz jen do toho majznu a posunu o cca 1max2 mm na kole cerpalde . Je to zivy zvlast kdyz spusti turbo, jinak to ztraci vykon pri 3,2 tis a zlom je od 4 tis, ale kdo jezdi v horni limite otacek
.
Takze zaverem bych rekl ze je to shoda vice veci , nez jedna vec, ktera primo obvlivnuje spotrebu.