fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 02:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2009 20:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Jak se dostanu k stopventilu na cerpadle Lucas (z mojeho Mondea)? Uz jsem odvrtal srouby oznacene sipkami (mimochodem jsou to M6ky 3x12mm, 2x18mm) http://belous.sweb.cz//Z8448B250A%20new%20005.JPG

Oba plechy jsou uz pohyblive, ale zrejme to visi stale na te privodni trubce nafty (vlevo nahore na obrazku). Vstupni sroup jsem samozrejme odmontoval, ale stale je tam jeste nejaky kus trubky. V sobe ma sestihran na imbus 6, bohuzel nejde povolit. Uz jsem ho taky dost poskodil, tak nevim jestli je to spravna cesta? Diky.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2009 09:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No u nas je to trochu jinak,ja to sundal ubrousil ten plech a drzak nasadil zpatky,drzi na nem zadek cerpadla.AceMajkyho foto,ja to mam stejny.
Obrázek

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2009 20:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Dekuju, tohle jsem zamyslel udelat ve stadiu nejvyssi nouze.

Nakonec se mi to podarilo, je to skutecne na imbus č. 6, ovšem idealne to chce gola nastavec s timto imbusem a porednej powerbar (alespon v mem pripade to pomohlo). Ten bazmek je jen takovej k nicemu jinymu nepotrebny mezikus mezi tou privodni trubkou a telesem cerpadla: http://belous.sweb.cz//Stopventil.jpg . Bohuzel brani plechum.

Kdo nas bude nasledovat, hlavne maximalni pozor at se do cerpadla nedostane nejaky bordel!

Takze rekapitulace: 1) odvrtat tech 5 sroubu, 2) vymontovat mezikus (po nim je o-krouzek) 3) sundat plechy, 4) vymontovat stopventil (sikovky by mely stacit). Mimochodem, stopventil s immobilizerem stoji podle nejakeho net Lucas ceniku cca 10t Kč:).

Jeste by me zajimalo co je ten stelovak dole mezi pravymi vyvody k tryskam?

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Stopventil s immobilizerem
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2009 22:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Tak at to tu mame pekne cele: http://belous.sweb.cz//Zatisi_stopventilni.jpg .

Zrejme bacha na zamenu vyvodu stopventilu.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2009 09:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja kdys jsem se o to zajimal pri vymene tak ten delphi na imob. stal 2000 Kc, tak jsem tam dal obyc tusim za litr,protoze ho mam stejne vyrazenej(imob.).A to v pravo mezi vyvodama neni na tom originalne plomba?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2009 10:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Ta cena je klidne mozna, ja jsem jen nasel nejaky cenik na netu, pouzivam ho spise k identifikaci dilu nez k oceneni. (Edit: stopventily s immo maji zcela ruznou cenu na ruzne modely cerpadel).

Ja tam zadnou plombu nemam, ale dival jsem se jen na to cerpadlo co delam a to jsem koupil uz repasovany. Je to nejakej stelovak, jsou tam dve matky k zajisteni polohy. (Edit:Stelovak je na serizovani tlaku podavaciho cerpadla. Po vymene lopatek cerpadla za nove tlaci cerpadlo vice a proto je treba trochu ubrat. Serizuje se na stolici.)

Edit 11/5: dodavam, ze jsem provedl zamenu stopventilů s immobilizerem a fakt to bez problemu funguje (mel jsem obavy). jen to odvrtavani pristupovejch sroubu je hrozny.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 12 srp 2011 23:34 
Offline
Nováček

Registrován: 01 říj 2010 01:26
Příspěvky: 5
Ahoj, jsem tu nový, mám problém se stop ventilem po výměně čerpadla samozřejmě nejde zadna nafta na vstriky nejspis kvuli stopventilu, immo jsem myslel, ze je vyrazeny, klice uz mam davno jine neorig. bez cipu, kontrolka na palubovce nikdy neblikala, puvodni cerpadlo melo immo ze zadni strany cerpadla a to nove ho ma uvnitr (nejspis) je to stejne jako tady http://belous.sweb.cz//Z8448B250A%20new%20005.JPG .. Neni nejaky zpusob, jak to rozbehat? Vedou z toho tri draty...Díky za rady


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 16 srp 2011 20:06 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Ahoj,že se tak ptám pro zajímavost, sice to je spíš otázka do Elektro zóny ,ale co všechno maj být ty tři dráty? Ptám se co tam jde za hodnoty.
Dík,Michal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 16:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2007 14:51
Příspěvky: 11
Bydliště: Ohrazenice, Třebíč
Potřeboval bych poradit, kde se dá koupit stopventil? Vrakáč beru jako poslední možnost. Hledal jsem ho na netu v různých autodílech a nemůžu ho najít, potřebuju ten jednovývodový. Díky

_________________
Ford Focus r.v. 2000, motor 1,8 TDCi 85kW r.v. 2004, Silver, alu 17" Wolf, -40/-35 FK, RS nárazník, ST vyhřívaný sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, xenony, el. šíbr, tempomat, alarm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 23 úno 2013 23:52 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Čau, jeden stopventil zrovna mám, kdybys měl zájem. Čerpadlo Lucas.
Kdyžtak se mi ozvi do zpráv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 01 dub 2013 23:47 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Ty tři dráty co tam jsou, tak 2 jsou kladný a jeden zápornej. Jeden kladnej jde z imo (pod středovým panelem) a dostává "data" a druhej jde na spuštění startéru.
Pokud něco nehraje, tak dioda pod hodinama začne blikat jako blázen :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 00:03 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Počkej, "spouštění startéru". Nevím, proč by šel z dekodéru na čerpadle drát k spouštění startéru.
Mělo by to být spíše: + napájení, +/- data, - GND...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 11:49 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Kdyz jsem daval dohromady draty do stop ventilu s imo, protoze byly pretrhany, tak kdyz jsem je spatne zapojil... A zkousel jsem nastartovat, tak mi ani netocil starter. Proto me to napadlo, nerikam ze je to spravne :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 15:23 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Vše si řídí ŘJ (IMO/motor). Do dekodéru na čerpadle jde pouze "výstup". Jestli má ŘJ IMO zpětnou vazbu a ověřuje si i správnost dekodéru na čerpadle, to jsem nezjišťoval (silně pochybuji).
Jediný, co má na startér a start/stop solenoid vliv, je správný kód klíče. Tzn. pokud otočíš klíčem ve spínačce na polohu START a nebude souhlasit kód IMO, nezatočíš startérem ani se neotevře solenoid S/S.
A mimochodem, tři černé dráty,které "lezou" z dekodéru na čerpadle (pokračují barevné za el.spojkou) jdou přímo do ŘJ imobilizéru, žádná odbočka, schema ŘJ IMO------DECODER IMO na vstřikovacím čerpadle.
Záměrně říkám, že "si vše řídí ŘJ IMO/motor, protože jeden/dva dráty jsou mezi těmito jednotkami navzájem propojené, přesně si už nepamatuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 02 dub 2013 18:48 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Je nějaký rozdíl mezi stop ventilem včetně imo a mezi samotným stop ventilem?
Vyměnil jsem čerpadlo (původní DPCN) nyní DPC a přes samotný stop ventil se mi to podařilo rozeběhnout motor, ale když jsem dal zpět původní stop ventil s IMO tak mi nešla ani nafta do vstřiků. Na původním čerpadle mi vše fungovalo v pořádku.
Starter točí, kod imo všechno v pořádku.
Vím že je rozdílný zapojení el. mezi DPC a DPCN...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 03 dub 2013 14:08 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Samotný solenoid je "hloupá" cívka (elektromagnet). Záleží co ji řídí.
Jsou tři druhy na těchto čerpadlech:
-solenoid bez IMO (jeden drát (+), obal solenoidu (-))
-solenoid s externím IMO dekodérem (z ŘJ IMO 3dráty, z dekodéru 2dráty na solenoid (+ a -)
-solenoid s integrovaným IMO dekodérem (z ŘJ IMO 3dráty přimo na solenoid)

U tebe bych viděl problém spíš v zapojení rozpojovací objímky u čerpadla nebo zapojení samotné.
Logicky vzato, když připojíš IMO přesně na původní kabeláž a zůstala ti stejná ŘJ/klíč, tak by to mělo být funkční (tzn. původní funkční sestava zapojení).
Jen mě napadá, od dekodéru na čerpadle vedou 3 černé dráty. Jsi si naprosto jistý, že se ti nemohly dráty poplést, pak by to jistě nefungovalo. Pokud přivedeš napájení na signál a opačně nebo přivedeš GND na napájení a opačně, tak to nemůže fungovat, a pokud výrobce neimplantoval do dekodéru ochranou diodu, proti přepólování,tak by při špatném zapojení odešel dekodér do věčných lovišť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 03 dub 2013 15:07 
Offline
Forďák

Registrován: 19 úno 2012 15:19
Příspěvky: 76
Bydliště: Ústí nad Labem
Ja mam stop ventil s integrovanym IMO, kdyz jsem ho vyndal dal jsem klicek do polohy 1 tak takovy zeleny plastovy oval zespodu na ventilu se zacvakl dovnitr ventilu.
Naposled kdyz mi to bezelo, tak jsem to 2 minutky drzel v nizkych otackach, pak jsem zvysil otacky cca 4000ot a vtu ranu mi to chciplo vcetne nejakyho bouchnuti... Jako kdyby se to cerpadlo zadrelo. Od te doby to nelze nastartovat.
Rozvody jsem kontroloval a vse je v poradku.
jeste zkusim nastavit cerpadlo... Nejaky mechanik mi rekl ze zhora jsou nejaky packy kteryma se to steluje a kdyz se to rozladi tak to take nemusi chytnout, ale je divny ze jsem srim cerpadlem nic nedelal a nastartovat se mi to podarilo a najednou nic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 03 dub 2013 15:15 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Blbá otázka..nepřeskočil ti rozvoďák? :smt017

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Demontáž stopventilu u Lucasu
PříspěvekNapsal: 03 dub 2013 15:31 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2010 12:22
Příspěvky: 341
Tak pak není chyba na straně Imobilizéru, pokud vše fungovalo...
Bouchnutí může být kdeco i rozvody.
Nebo sis nechal GOLU na motoru a jak si to nastartoval, jebla na zem (bouchlo to) a při pádu sebbou vzala dráty od čerpadla... konspirační teorie.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz