fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pocukává v nižších otáčkách
PříspěvekNapsal: 18 črc 2005 13:09 
Offline
Nováček

Registrován: 18 črc 2005 08:50
Příspěvky: 13
Bydliště: Ostrava
Jako nováček zdravím fórum

Asi půl roku mě trápí tohle: zacukání 2x - 3x když v nízých otáčkách
(1500 - 2500) náhle sešlápnu plyn. Je to nejlíp poznat, když je motor bez zátěže
(brzdím motorem) nebo jede na minimální plyn a potřebuju rychleji přidat (stačí
do poloviny pedálu). Je to závislé na teplotě, po startu se neprojevuje -> v zimě
se projení až po delší plynulé jízdě. Při vyšších otáčkách (nad cca 2700) se neprojevuje.

Pročetl jsem fórum a vrhnul se na MAF, vyčistil jsem ho (včetně vymazání ECU (EEC -IV)
a procedury zpětného uvedení do života), ale nic. Pak jsem kontroloval sání a našel jsem
netěsnost která vznikla vyhřátím plastového mezičlenu mezi hadicí od MAF-u a parožím s
nápisem EFI. Plastový nátrubek jsem nahřál a vyrovnal, vložil jsem do něj zpátky uvolněný
mosazný kroužek, nasadil hadici do MAF-u a utěsnil. A zase nic :-(

Tak jsem si sestrojil blikátko a udělal diagnostiku KOEO: odečetl jsem 552 552 1 111 111
A tady jsem zkončil protože na chybový kód 552 jsem ve fóru nenašel jednoznačnou
odpověď (Jak tak kauza 552 nakonec dopadla ?)

Prosím pomozte ... nechci se smířit s tím, že se naučím v nízkých otáčkách
pomaličku přidávat plyn :-)

Díky

_________________
Ford ESCORT Combi,
ZETEC 1.6 16v 66kW
L1H, 07/1996
olej:Liquid Molly Super Leichtlauf 10W-40
svicky:Motorcraft Platinum
celkem najeto cca 175 000 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: cukatura
PříspěvekNapsal: 18 črc 2005 18:48 
už se to tady někde řešilo, myslím a někomu pomohla výměna svíček a kabelů ke svíčkám, zkus prohledat starší příspěvky
jinak mé auto má ten samý neduh, když přidám víc plynu z nižších otáček, tak to jednou, někdy dvakrát cukne, jako by se na sekundu přerušil přívod paliva, když přidávám plynule tak je to v poho
svíčky a kabely jsem mněnil před 20tis. zatím to něřeším, ale taky mně to ser.... :x


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 črc 2005 20:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
sou to na 100% svicky a kabely!doporucuju vymenit oboji najednou!koupil sem origo svicky a sadu kabelu,oboje za 2000 a mam klid!pac mi to samy delalo taky!to cukani je to ze jde napeti pres tenm keramickej obal svicky!to poznas kdyz si vyndas svicky tak tam budes mit takovy cerny pruzky na tom izolatoru!doporucuju koupit to original!ZETEC motory sou na tohle nachylny!

_________________
mondeo......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pocukává v nižších otáčkách
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 08:24 
Offline
Nováček

Registrován: 18 črc 2005 08:50
Příspěvky: 13
Bydliště: Ostrava
Svicky a kabely sem si rikal ze to nebudou protoze by se to muselo projevit i pri jinych otackach a
asi taky i pri malem plynu. No zrejme skocim do Forda a zainvestuju. Je pravda, ze kabely jsou
origos (160ktm) a svicky mi nejsou Motorcraft.

Este bych se zeptal, nemate nekdo tip na prodejnu orig. ND v Ostrave? teda krom znackovych
prodejen / autosalonu?

Jo ohledne kodu 552 - (AIRB solenoid/circuit failure nebo Secondary Air Injection Bypass circuit
failure during KOEO self-test) dival jsem se do Vivian Workshop-u a zjistil jsem, ze u me varianty
motoru L1H takove cidlo ani neni. Apropos co by to vlastne melo byt? ten Secondary Air
Injection Bypass circuit ? Typuju to dobre na EGR ventil?

Diky
ToKRan

_________________
Ford ESCORT Combi,
ZETEC 1.6 16v 66kW
L1H, 07/1996
olej:Liquid Molly Super Leichtlauf 10W-40
svicky:Motorcraft Platinum
celkem najeto cca 175 000 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 09:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Tu chybu 552 tam mám také a myslím si, že je to ono EGR, které náš motor nemá, ale řídíci jednotka na to není upravena. Nemám s tím ale žádný problém a se škubáním to určitě nesouvisí.
Orginál náhradní díly prodává akorát Ford Dankar a Malý a Velký, nevím jak funguje nebo nefunguje JL Motorsport.
Já si také myslím že problém s cukáním vyřeší nové kabely a svíčky Motorcraft, nikdy se to neprojevuje v celém pásmu otáček! Problém je, že kabely prodávají v Opavě i v Ostravě pouze po jednom kusu za zhodnou cenu 411,- Kč bez DPH. Přitom vím, že jinde se dají koupit něco kolem 900,- všechny čtyři.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: cukatura
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 09:53 
hmm, já vůbec nevím jaké tam mám svíčky, ani kabely, vyměňovali je v neznačkovém servisu, takže origo to asi nebude. Dám to u nás k Fordům, ale ta cena mně děsí, to abych si nachystal kolem 4tis. :cry:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 10:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tedy naprosto nejdřív mrkni na typ a stav svíček.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Svicky a kabely
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 10:20 
Offline
Nováček

Registrován: 18 črc 2005 08:50
Příspěvky: 13
Bydliště: Ostrava
To Standa: Vidim ze jsme skoro sousedi :) no kazdpoadne jestli to neni tajne, toz porad,
kde koupit 4 kabely za 900 penez ... Je to prece rozdil od 1644 :).
Takze by to bylo s original svickama pres 3000. I do toho bych sel, hlavne
aby to vyresilo muj problem.

Ono divne je, ze to delalo jeste pred tim, nez jsem to daval znamemu na rozvody, vymenil
mi tam i svicky (z originalnich) ale z uspornych duvodu tam dal nejake CHAMPIONy typ
nevim. Potom to dalo chvili klid, ale po cca 14 dnech to zacalo nanovo.

Jak bude chvilka, kouknu se na ty CHAMPIONy jesti je na nich neco videt. Taky me lakaji
ty ostatni diagnostiky krome KOEO: KOEO+ test rele a ostatni KOER co jsou uvedeny zde:
http://www.fordfans.cz/technics/diagnostika.pdf

O vysledek se urcite podelim.

Zatim dik
ToKRan

_________________
Ford ESCORT Combi,
ZETEC 1.6 16v 66kW
L1H, 07/1996
olej:Liquid Molly Super Leichtlauf 10W-40
svicky:Motorcraft Platinum
celkem najeto cca 175 000 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 10:55 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Připojuji se také k názoru, že jsou to svíčky a kabely. Zetec ja na ně strašně, ale strašně citlivý až přecitlivělý. Já měl problém s cukání ve 2.000 ot a ve 4.000 ot/min, vždycky to v nich cuklo, jinde ne. Po výměně vše v pořádku.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 11:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
presne jak rika standa!sada origos kabelu stoji neco kolem 900 a motorcraft svicka stoji asi 230.kupoval sem to pred pul rokem,takze investice necelejch 2000.a ze by ve fordu nechteli obednat sadu kabelu,tomu neverim!rekni jim ze chces sadu at ti ji obednaj!kdyz to jde u nas v plzni tak u vas to musi jit taky!!!

_________________
mondeo......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2005 17:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2004 12:49
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 8
Tak asi takhle dopadnou svíčky když máš špatný kabel
Obrázek

_________________
Ford escort combi rv.94 18 16v (77kw EFI)
DOHC


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 črc 2005 15:46 
Offline
Nováček

Registrován: 18 črc 2005 08:50
Příspěvky: 13
Bydliště: Ostrava
Tak jsem včera koupil v Dankaru originální kabely (za cca 960Kc) a svíčky Motorcraft
AYFS22F1 - platinum a hned za čerstva to vyměnil.

Dneska jsem ujel asi 100 km a zatím bez problémů - motor běží v celém rozsahu
otáček bez zaškubání - huráááá 8)

Díky moc všem za rady.
ToKRan

_________________
Ford ESCORT Combi,
ZETEC 1.6 16v 66kW
L1H, 07/1996
olej:Liquid Molly Super Leichtlauf 10W-40
svicky:Motorcraft Platinum
celkem najeto cca 175 000 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Zdravím, mám stejný problém s tím cukáním, jak je tu popisováno. S tím rozdílem, že nemám ZETEC, ale CVH a nemám EFI, ale CFI. Kabely mám fungl nové origo motorcraft a svíčky jsem taky měnil za Motorcraft. Poradí někdo, co by to ještě mohlo být??? Teplotní čidlo???

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2005 10:39 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 19 led 2005 12:11
Příspěvky: 30
Bydliště: Okres Trutnov (Královehradecký kraj)
Sem na tom podobně jako Zdechlina, kabely a svíce nové (i když svíce NGK a kabely origo), znovu tedy překontroluju svíčky, ale myslím že to bude eště něčím(ty svíčky sem už kontroloval), jestli nakonec budu muset kupovat eště svíčky Motorcraft tak problém asi vyřeším jizdou v otáčkovém rozpětí 4-6k! Je mi to jedno stejně to žere 9-10l ať zkoušim co zkoušim a k tomu to klepe, takže mi ten motor začíná bejt dost ukradenej až bouchne nebo se zadře tak mě alespoň přestane štvát :evil:, člověk na něj pravidelnou údržbou a zkoušením všeho možného co tu bylo napsáno a ta potvora takhle...

_________________
Bílý escort 5dv. 1.4i PTE - 55kW (model 96, vyrobeno 12.95, do provozu 96) Na léto 195/50x15 Dunlop sp 9000 + filtr, rezonátor místo katu, laďák, svíčky NGK (prej sportovní :-)). Pružiny enzo [-3,-3], tlumiče sachs, rozpěry, vrtané kotouče Zimmerman a desky Brembo, snad brzo přední stabilizátor. ; v podstatě všechno utopený prachy... je to prostě jen zdechlá 1.4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2005 10:02 
Cau - odzkouseno, potvrzeno... Cukalo mi to fakt hafo, tak jsem vcera vymenil vsechny svicky a kabely a po problemu nezbyla ani nejmensi pamatka... :twisted:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Podobný problém
PříspěvekNapsal: 23 srp 2005 12:23 
Mám podobný problém, ale projevil se pouze při/po dešti. Motor začal cukat po ujetí několika desítek metrů - zrovna na křižovatce, měl jsem co dělat abych z ní vůbec odskákal. Po 2-3 minutách se to samo upravilo a pak během cesty už jen občas cuklo. V servisu vyměnili všechny svíčky (3 ze 4 byly na odpis - propálené) a bylo po problému. Několikrát pršelo a v pohodě. Ale teď po měsíci se to stalo znovu a opět až po dešti. Nastartoval jsem až na podruhé a hned to cukalo a škubalo, měl jsem problém se rozjet. Po chvíli jízdy (skákání) se to ustálilo a jen občas cuklo.
Co mám zkusit jako první - nechat proměřit nebo rovnou vyměnit kabely nebo něco jiného? Díky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2005 12:28 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
to pavel k: zkus nejdriv vymenit kabely, muzou pri zvyseny vlhkosti probijet, nejlepe si je od nekoho na zkousku pujcit, promerenim se nezjisti prorazeni izolace, to jedine v nejaky zkusebne. Nekdy je prorazeny kabel videt kdyz je tma jak jiskri na kostru

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz