rady pro všechny:
1) u baterky se kouknout pod izolaci kabelů, rádo to tam oxiduje pod tou červenou bužírkou - kouknout a popřípadě kousek kabelu uštípnout a dát nový oka (když je to zaoxidovaný, tak tam neprojde dostatek proudu a baterka i startér můžou bejt OK)
2-1) baterka - buďto slabá, nebo stará - kouknout se, jak je na tom elektrolit, popřípadě dolejt buďto destilkou, nebo kdo má, tak podle hladiny i kyselinou sýrovou (když tam bude hladina tak do půlky)
2-2)vzít měřák a zásuvku do zapalovače, 2 kablíky a čokoládu - z konektoru do zásuvky zapojit kablíky do čokolády a do čokolády přichytit měřící hroty měřáku a kouknout jak moc klesá napětí.
dá se tak zjistit i špatnej startér třeba když se klíček otočí a drží, tak když třeba vteřinu spadne napětí na 10V a pak i když je klíček otočený a napětí vylítne na 13V (pokud jen cvaká, bo se netočí)...
3) může to být i konstakt ve spínací cívce (ten menší váleček na startéru, jak jsou na něm přichycený kabely)
je to vopruz se do toho dostat - je to zapertlovaný, ale stačí plochej pevnej úzkej šroubovák a jde to sundat, pak tam jsou kontakty, který se rádi opalujou třeba když je vlhko, nebo když se startuje dlouho, nebo s vybitou baterkou
4) dále to může být prošvyhlý vynutí - kdo nemá navíječku na výkonový transformátory jako já, tak z toho má skoro doživotní práci
5) uhlíky - asi nejběžnější
6) může být zaoxidovaný spínací kabílek - tady nám pomůže měřák, ale je lepší když je jeden před autem a sleduje měřák, jestli se na tom kabílku ukáže napětí a druhej v autě, kterej bude otáčet klíčkem. !!na neutrál - ne jak kámoš, že tam nechal jedničku a myslel si že tam má neutrál a otočil!!!
7) ještě to může být špatná karma, nebo špatná konstalace hvězd :D
8) možná mě ještě něco napadne, tak to kdyžtak dopíšu
pokud si někdo myslíte, že to jsou blbosti, bo když to někomu pomůže, tak sem napište, jestli jsou moje příspěvky vůbec k něčemu.
_________________
Před povodní: Ford Escort VI 5dv., 1.8TD, 66kW, 90ps. Koupeno jako první auto za 11,000,- z bazaru, ale byl dobrej...
Nyní: Ford Mondeo r.v. 2000, 1.8TD, 66kW, 90ps. Krasavec bez koroze, udržovanej z Francie za 55,000,-
- alespoň k něčemu jsou povodně "dobrý"
Do budoucna snad přibude Mondeo mk2 2,5 v6