fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 10:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 23 bře 2009 12:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Vylepšené žárovky do světlometů ze zvýšenou svítivostí mají menší životnost. Rozdíl osvětlení před autem je znát jak do větší dálky osvitu tlumeného světla, tak i bílého spektra . Všechny halogenky jsou náchylné na napětí v síti. Jedná se jak o H4, tak i H1 a H7. Udávaná životnost je 8000 km , což není nic moc, ale stále lepší než někoho přejet na špatně osvětlené krajnici.
V odkazu dávám stránky závislosti napětí v síti auta na jejich životnost.

http://www.astralpool.cz/podpora/halogenovezarovky.pdf

V případě přepětí jsou k sehnání za 200Kč předřadné odpory, které napětí snižují, a tím zvyšují životnost halogenek.

Dal jsem do leflektorů H1aH7 OSRAM Silverstar a dvakrát větší viditelnost hlavně za deště a sněžení. Nedělají z kapek vody a vloček sněhu neprůhlednou stěnu, jako xenony, na které si většina majitelů ztěžuje. Ty jsou dobré jen do tmy, žádná jiná snížená viditelnost.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2009 22:28 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
teď de vo to jestli se ty předřadný odpory vyplatí.když je tam dam,zvýšim životnost žárovky,ale nadruhou stranu tim snížim svítivost žárovky.otázka zní - jestli se tim sníženim nedostanu na hodnotu svítivosti normální žárovky.v tom případě by se asi vyplatilo svítit bez odporu a častějš měnit žárovky.nebyl by eletrikář kterej by to propočítal? :smt112

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 06 zář 2009 14:00 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Ta zvýšená svítivost je daná na napětí 12 V. To že síť auta dává něco přes 12 V , ničí žárovky. Tam jde jen snížit napětí na max. 12 V což regulátor napětí na altíku při tom množství odběru a jejího kolísání nestíhá :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 06 zář 2009 18:22 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Vždyť ten odkaz je na nějaký interiérový halogenovky s trafem na 230V... autožárovky jsou samozřejmě vyráběný pro napětí 14.4-14.7V

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 06 zář 2009 20:33 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
dj.DEKL píše:
Vždyť ten odkaz je na nějaký interiérový halogenovky s trafem na 230V... autožárovky jsou samozřejmě vyráběný pro napětí 14.4-14.7V

Jo, máš pravdu, spíše mně tam jde o ty procenta/ jako mustr/ zvýšeného napětí ma životnost žárovky. Origo pro auta jsem nevyčmuchal. A u aut to bude podobný, stačí rozdíl pár desetin voltu a na životnosti to udělá desítky procent. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 02:19 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
dj.DEKL píše:
Vždyť ten odkaz je na nějaký interiérový halogenovky s trafem na 230V... autožárovky jsou samozřejmě vyráběný pro napětí 14.4-14.7V

Deklíku, musím tě poopravit, pleteš si napětí, které dává altík, s tím souhlasím, ale zprávně fungující regulátor napětí na altíku, nemůže pustit do sítě větší napětí jak + - nejaká desetina 12V, to pak dělá ten bordel na spotřebičích. :(
Právě ty žárovky jsou dělaný jen na těch 12V :shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 03:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Regulátor ti musí pouštět do sítě 14,4V, kvůli správnému nabíjení baterie. +- nějaká desetina. A to se dá celkem snadno změřit ;-)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 08:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Všude máš při nastartovaným motoru kolem 14-14,5V

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 13:40 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
To já mám v zásuvce 12,4 - 12,6 V , podle toho , kolik dobíjí baterku a co mám zapnutého./ měřeno dig voltmetrem/ :mrgreen:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 16:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Tak to ti teda moc nedobíjí...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 19:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Dobíjí dobře, přeci se někde musí ztratit ten rozdíl ze 14 na 12 V , když se baterka dobíjí. Ty dva volty rozdílu se promění na dobíjecí proud /6 A/ baterky, mám 60AH. :lol:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 20:46 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
To si jenom děláš legraci viď ? :-D

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 21:17 
balu píše:
Dobíjí dobře, přeci se někde musí ztratit ten rozdíl ze 14 na 12 V , když se baterka dobíjí. Ty dva volty rozdílu se promění na dobíjecí proud /6 A/ baterky, mám 60AH. :lol:


To je dobrej joke... :-D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 12 zář 2009 23:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Taky doufám, že to byla jen sranda :-) a jestli to byl digivoltmetr z tesca za 29Kč, tak se neni čemu divit ;-)
Ne, dělám si srandu, ale napětí v palubní síti bys měl mít +- 14V, na 12,4V bys měl v pohodě nabít baterku a to se ti nepovede, pokud nemáš 14V...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 13 zář 2009 18:22 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Budu to muset proměřit ještě jednou, já to měřil v době kdy se mně vysralo palivové čerpadlo ,a baterka při pokusech nastartování měla již něco za sebou , měla 12,6 V. Já účelově napětí na síti v autě neměřil, jen jde, nebo nejde šťáva a o kolik se sníží napětí na alternátoru při zátěži. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 14 zář 2009 13:08 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Tak musela být asi řádně vyšťavená baterka po dvou dnech pokusů o nastartování. Dnes jsem měřil při nastartovaném motoru na volnoběh a ukazoval voltmetr 13,7V a po vypnutí motoru 13,4V. Ten rozdíl napětí na těch 12.6V mají asi na svědomí již jeté uhlíky a větší kapacita baterky při dobíjení vybité. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 14 zář 2009 13:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Taky jsem si jednou změřil napětí v síti a skončilo to výměnou altíku... Lítalo mi to ještě víc, než tobě balu, tak to chvilku sleduj... Nastartuj, na volnoběh pozapínej všechno, co jde (světla, mlhovky, ohřev sedaček, skel, atd...) a schválně, kolik budeš mít na baterce...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 14 zář 2009 15:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Jelikož jsem nachcipaný, tak jsem jel z práce dnes dříve.
Změřil jsem napětí v zapalovači 12,6 V
- po nastartování 13,8 / což je -0,7V udávaná ztráta na regulátoru ze 14,5V při zatížení/ - v tomto případě dobíjení baterie
-při přidávání plynu stále 13,8 V
-zapnutý všechno, co v autě mám, na volnoběh 11,6V
-zapnutý všechno, co v autě mám, při přidání plynu 12,1 V
Další možnost že měření v zásuvce zapalovače /je to pohodlný/ zkresluje a tim měřím špatné hodnoty, protože je třeba měřit přímo na baterce a dostanu se na předepsané hodnoty. :o
V elektrice nejsem moc kovaný, jen ty základy. :mrgreen: :mrgreen:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 14 zář 2009 18:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Já mám v zapalovači napětí menší oproti baterce o 0,2V

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ŽÁROVKY
PříspěvekNapsal: 14 zář 2009 18:42 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
No tak mně ještě zbývá toto měření zopakovat ještě jednou a to na baterce. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz