fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 07:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
jano44 píše:
Premeram, ale neviem, ci sa z odporu dokaze urcit, ze je to cidlo naozaj vadne. Napriklad meral som odpor na starych kabloch a tam boli hodnoty len okolo 5 - 6 kohm, na novych okolo 11 kohm, a aj tak ten rozdiel som na chode motora absolutne nepostrehol. Ale beriem kazdu radu, lebo s tym mojim cukanim som naozaj uz v koncoch.

Neco jineho je odpor cidla, jehoz primarni funkci je prave menit odpor a neco jineho je to u VN kabelu, kde je odpor jen jako odrusovaci cinitel.
Nemyslim si ale, ze by tohle cidlo mohlo zpusobit ostre vypadky zapalovani. Kdyz ho odpojis, melo by to taky normalne bezet.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 12:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
jakože já bych to viděl na ty kabely jak jsem psal ale když je dal nové i ze svíčkama?? jinak to je spíš preventivně,zas tolik práce to nedá

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 15:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Popisujes muj problem. Se studenym motorem proste pri pridani plynu ma tendenci chcipat, ale po nejakem tom km cca 1km uz je auto uplne normalni. Treba nedavno jsem nastartoval, uplne vporadku na prvy tuk, ale jak sem otocil volantem a posilovac se aktivoval tak mi padaji otacky, dale pri pridani plynu cca od 1000-2000 ot skube jak prase ale u cca 2500 i se studenym jede dobre Volnobeh jinak drzi dobre . taky nevim co s tim. ted studuju dokument co je tady na webu o cukani pro studenem motoru, je to pekne popsane zavislosti na cidlech, hodnoty cidel atd atd. Kukni je to poucne. ja treba nemenil jeste nic, zadne cidlo zadne svicky zadne kabliky nic. Jen merim

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 18:28 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
no cukání za studena mi dělá plyn div to nezdechne a je to chudou směsí toho plynu to vím

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 15:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Rosta: Na toto sem taky prisel, nejspis to bude tim, jenze jak z toho. ted sem odpojil i lambdu a nic. porad stejne.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 15:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Mike.M píše:
...jenze jak z toho. ted sem odpojil i lambdu a nic. porad stejne.

To mas tezky. Mas jen dve moznosti. Bud naslepo menit veci (ty svicky a kebely jsou celkem okecatelna investice, pokud jsou starsi), nebo merit a merit a merit. Coz ale bez vybaveni jde dost tezko.
Treba zapalovani lze dneska pekne omerit pametovym osciloskopem s VN sondou, ale to je ta cesta vybaveni.
Pokud nemas k temhle vecem pristup, dej se cestou vymeny alespon zakladnich veci.
Svicky, kabely + pak si pripadne pujcit zapalovaci civku.
A NEodpojovat VN kabely od svicek za chodu motoru - muzete odprasknout civku. Takove to koukani kam to lita se dalo delat na autech kde civka nedavala takove mordy, ale dnesni zapalovani ma takovou energii, ze pri rozpojeni obvodu si to najde cestu kdekoliv jinde. Navic jeden obvod je spolecny vzdycky pro DVE svicky ! Tedy jednu rozpojis a druhou tim muzes poskodit.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 15:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
|Tomin neboj neodpojuju to bezhlave. Prvne co udelam promazu kontoxem vsechny kontakty, i u pristrojovky. Svicky urco vymenim. posleze. prvne se podivam jak sou na tom. dale mezda se mi to kabely, kdyz to nejede jen za studena a to opravdu jen cca 500m - 800m. pak uz vpohode

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 16:07 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Premeral som odpor na cidle teploty nasavaneho vzduchu a vysla mi hodnota 16,18 kohm, kazdym dalsim meranim bol odpor vyssi, cize 16,4 kohm, potom 16,9 a tak dalej. Zmeral som len tak aj odpor na snimaci teploty vody na termostate a tam vysla len nejaka chvilkova hodnota, vzdy ina, ale fakt len na pol sekundy hned po pripojeny kablov od meraca a potom zmizla a neukazovalo nic. Raz bola hodnota 13,2 potom 18,6 neskor 10,3 a tak rozne to skakalo. Teraz ide len o to, co to znamena? Je to v poriadku alebo je to zle? :roll:

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 18:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Cidlo teploty motoru za studena cca 15-20°C musi mit stabilne 48-50kOhm s teplotou odpor klesa.

Ted sem se koukal na svice, a mua domenka je ze jsou tam od vyroby cize 170tis km. rezavy je i ten izolator a nazev jsem precetl jen tak tak a typ vubec AYFS jde ale to dalsi neni sanc. Odtrh jsem nemeril bylo to ted ve tme ale pocitam prez 1.5mm mit uz bude :lol: Takze po vyplate skusim sehnat motorkraft a kdyz nebudou tak ty NKG. Ale v Kelly je maj za 300 prez to je dost.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 19:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Sviecky si tam kup tie motorcrafty a cislo maju: AYFS22F1. Aspon to su sviecky na zetec. Ja som tam mal po kupe NGK, ale som ich hned vyhodil a dal tie originalne, nechcel som riskovat skore problemy so svieckami.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 19:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Jano kukal sem a ty u nas nikde nejsou ale na slovenskych e-shopech jeste jo. za 330Sk. Tady docela chvali i ty Platinovy NKG ktere stoji 330Kč ale v kelly. Pokusim se sehnat ty AYFS22F1, jednoho forda tu mame, mohli by je mit, je to maly ford v malem meste, takze by se dalo ze by je meli na sklade

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009 19:16 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
ja som to bral z tadial, asi si tu stranku uz videl. kupoval som cez nich aj kable a rozvody. jedina nespokojnost s tymto predajcom je vysoke postovne. inak pohoda.

http://jagfordgarage.sk/zapalovacia-svi ... p-160.html

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 říj 2009 14:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Tak dnes som pozeral na tie moje sviecky a ani na jednej neboli ziadne "vlakna". Takze iskra z kabla ide spravne a nie po obale sviecky. No ale meral som este raz odpor na snimaci teploty nasavaneho vzduchu a teploty kvapaliny. Ako som sa docital tuna na fore, tak hodnoty klesaju s narastajucou teplotou. Kedze pri studenom motore som nameral hodnotu na vzduch 16,2 malo by to byt pri teplote motora (na budiku bola palicka na zaciatku pismena N) podstatne nizsia, ale bola "len" 11,7 kohm. A odpor na cidle teploty kvapaliny bol za studena nestaly okolo 10 - 20 kohm, tak pri vyssie uvedenej teplote bol staly 5,2 kohm. Tak teraz som z toho vol. :roll: Podla tabuliek Etzolda to nie su dobre hodnoty, len sa mi nezda, ze by vadne cidlo neukazalo na diagnostike.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 říj 2009 18:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
jano44 píše:
...len sa mi nezda, ze by vadne cidlo neukazalo na diagnostike.

Jednotka si zapise chybu pokud bude hodnota z cidla uplne mimo rozumny rozsah (odpojene/prerusene cidlo, nebo ve zkratu). Ale nejaky sofistikovanejsi zpusob rozeznani jen posunute hodnoty cidla podle mne skoro nelze delat a jednotka ho nedela.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 04 říj 2009 18:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Ted sem proocistil vsechny konektory od cidel u motoru a problem stale, ale od rozvodu slysim take cvakani nepravidelne, jakoby neco cvalkalo. Maji najete cca 40tis zatim, tak ja nevim, ale otacky drzi motor dobre a kdyz opridam plyn, tak to jde do chhcipnuti a pak to hned vyzkoci. No snad to nebudou zdvihatka a ventily.... grrr

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 06 říj 2009 17:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Zavada zdat se byt odstranena.

Diagnostika neukazala v elektrice vůůůbec nic. Uplne vse OK

A to tak Vymeneny svicky, za jeste originaly Morotcraft. Mechanik se divil ze to jede
Vymenen palivovy filtr, taky jeste tam byl original, mechanik se divil 2x tolik
a zatreti vymenen vzduchovy filtr, mechanik se divil 3x kdyz zistil ze filtr je cely uplne cerny a nepropustil ani trosku vzduchu. zitra rano tzo nastartuju za studena a uvidime. Ted za polostudena ci tak to jelo opet dobre.

Este mi poradil ze v benzinu je docela voda, ze prez filtr to nepretlacilo ze si mam natankovat plnou a dat aditiva na proplachnuti. Ze to by mohlo jeste zlepsit chod. Tak uvidime. No ale po 177tis oriho svice a palivovy filtr....., nekdy nafotim a postnu.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 06 říj 2009 20:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To, že je na tom napsané "motorcraft", neznamená, že je to ještě z továrny.... (maximálně, že předchozí majitel na servisu neškudlil)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 06 říj 2009 21:59 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
tomin píše:
jano44 píše:
...len sa mi nezda, ze by vadne cidlo neukazalo na diagnostike.

Jednotka si zapise chybu pokud bude hodnota z cidla uplne mimo rozumny rozsah (odpojene/prerusene cidlo, nebo ve zkratu). Ale nejaky sofistikovanejsi zpusob rozeznani jen posunute hodnoty cidla podle mne skoro nelze delat a jednotka ho nedela.


Tak potom uz ide len o to, ci take cidlo, ktore ma zle hodnoty a tym padom nedava presne udaje riadiacej jednotke, moze sposobovat nejake vykyvy v chode motora? No malo by ukazat na diagnostike aspon to, ze je zla zmes, kedze jednotka ma nepresne udaje. Alebo sa mylim? Mne podla spalin ukazalo, ze motor spaluje ako nove, absolutne v norme... Tak neviem.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 06 říj 2009 23:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
jano44 píše:
Tak potom uz ide len o to, ci take cidlo, ktore ma zle hodnoty a tym padom nedava presne udaje riadiacej jednotke, moze sposobovat nejake vykyvy v chode motora? No malo by ukazat na diagnostike aspon to, ze je zla zmes, kedze jednotka ma nepresne udaje. Alebo sa mylim? Mne podla spalin ukazalo, ze motor spaluje ako nove, absolutne v norme... Tak neviem.

Pokud mas dobou lambdu, tak to jednotka v urcitych mezich vzdy dotahne na dobrou smes (nejmensi emise). Ale pokud to dotahovani bude uz o hodne (oproti fabrickym hodnotam), tak se muzou zacit projevovat trable napr. v prechodovych stavech, pri ledovem motoru, ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 07 říj 2009 10:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Mike.M píše:

A to tak Vymeneny svicky, za jeste originaly Morotcraft.

Dával jsi tam ty aktuálně dostupné AYFS22 CB, nebo jaké?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz