fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 07 říj 2009 10:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Nene bylo to mysleno tak ze tam byly originaly motorcraft..... dali mi tam brisky ty jedine tu jsou dostupne, no za 150,- ikdyby to melo vydrzet jen 10tis km. zkusim sehnat ty Motorcrafty

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 13 říj 2009 18:02 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Tak dnes mi motor zacal robit dalsiu vec, ktora sa doteraz nevyskytovala. A to, ze pri zoslapnuti spojky spadli otacky na takych 700 a samozrejme zacalo s autom triast. Neviem, ale aj ta teplota motora sa mi posledne dni prestava pozdavat, mi pride cudne, ze sa nedokaze rucicka po 13 km jazdy dvihnut za biele policko. To sa mi aj lancia v zime stihla skor ohriat na prevadzkovu teplotu okolo 80 stupnov. Nechapem, zeby odchadzal termostat? Inak, s tym trhanim sa nic nezmenilo. Chystam sa kupit cidlo na snimanie teploty vzduchu, kedze ukazuje minimalne rozdiely v odpore, ked je motor studeny aj ked je zohriaty.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 14 říj 2009 08:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Jano to ze pri 700 skube a cuka tzn nejede na vsechny valce kultivovane, a jeden semtam vynecha. Nejspise

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 18 říj 2009 14:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Tak mam taky poznatky. Motor prestal skubat a pri jizde vynechaval a nemel tah jen nekdy. Takze jak jsem jiz psal pomohlo vymenit filtr palivovy vzduchovy a hlavne do benzina ted pridavam aditivum proti vode a prostrikal ty dva kulate kontakty ktere vedou k civce a ke vstrikum atd take ty dva pod sebou, vycistil jsem volnobezny ventil ale problem s akceleraci pretrvava. a to taky ze kdyz hned zmacknu plyn tak motor pozdechne ale pak tahne normalne, jen prvni pulsekundy ho dusi a to nevim cim je. a jeste jsem vysledoval take cvakani pri volnobehu a pri otackach nizsich nez 700 je to vetsi. cvaka to od motora pri strane rozvodaku, ale ten je uplne 100% vporadku. Nevim esi muzou cvakat zdvihatka...

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 22 říj 2009 15:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
tak dnes som hodil do auta novy snimac teploty nasavaneho vzduchu a samozrejme ziadna zmena. ale este zresetujem riadiacu jednotku a potom uvidim. ale vsimol som si pri zapnutom motore na volnobehu, ze pocut take sycanie z priestoru ako su tie plastove parohy na vzduch. tak neviem, ci je to v pohode alebo to moze znamenat, ze saje nejaky vzduch aj mimo? inak, skusal som dnes aj volnobezny ventil tak, ze som ho odpojil pocas klepania motora a motor nasledne na to zdochol, takze ventil by mal byt ok.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 22 říj 2009 16:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Ten vzduch mam i ja, jako by turbo, hlavne je slyset kdyz pridam plyn anebo jak vypnu motor a on dojizdi

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 22 říj 2009 16:16 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
no je to presne take ake opisujes. mna napadla len jedna vec preco je to tam pocut a to, ze volnobezny ventil saje vzduch kvoli tomu, aby motor na volnobehu nezdochol, pretoze je klapka zavreta. nenapada ma,co ine by to mohlo byt...

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 říj 2009 14:39 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Idem vymenit regulator tlaku benzinu a pozriet,odkial syci ten vzduch pri plastovych parohach, tak uvidim, ci sa nieco zmeni na chode motora. Lebo vcera mi zacalo robit este horsie veci, pravidelne po zoslapnuti spojky padali otacky, rucicka sa kolisala hore od 1000 otacok dole ku 500, potom na jednej krizovatke sa drzali na 1400 a s autom cukalo, trhalo podstatne silnejsie, ako keby fakt isiel len na tri valce. Dosiel som domov a zistil som este dalsiu vec a to, ze mi zase prdi vyfuk a to v mieste, kde bol spajany novy posledny diel. Tak to som sa uz riadne nasraal na toho debila, co sa tvari ako majster automechanik a nevie ani poriadne spojit vyfuk.

Edit:
tak ako vzdy nic sa neudialo. hladam dalej. s autom zacina trhat, cukat akosi viac. tak neviem...

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Naposledy upravil jano44 dne 24 říj 2009 15:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 říj 2009 16:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Zkus to co ja, Filtr benzinovy, vzduchovy kukni na svicky a dej do nadrze nejake aditiva na vazani vody a vlhkosti. toto mi delalo taky a vse co sem udelal pomohlo, po 2 nadrzich s aditivy problem odeznel

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 24 říj 2009 17:43 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Skusim tie aditiva, len pre zaujimavost, lebo velmi tomu neverim. U mna bude problem niekde inde. Inak, filtre mam vsetky nove, aj palivovy, aj vzduchovy, sviecky aj kable nove motorcrafty. Mike.m aku znacku aditiv si tam daval?

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 25 říj 2009 12:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... s_id/10737

neco takeho

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 11:41 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
nazdárek ...
shodou okolností mi začal taky před týdnem cukat motor - napřed ve studeném stavu jednou za čas, dnes ráno už skoro s pravidlem. zatím jsem nic neměřil, ale šacuju to na svíčky (mám Denso a už mají 40 tisíc, tak mají asi nárok) nebo na tlak paliva.
k tomu čidlu nasávaného vzduchu - nevím, jestli jsi neměnil zbytečně. vzduch je nasávaný z okolní atmosféry a teplota motoru na něj nebude mít až takový vliv (i když dá se předpokládat, že při studeném motoru bude čidlo studené dle okolního vzduchu a při teplém motoru bude ovlivněné právě teplem sálajícím z motoru). nicméně asi před rokem a půl jsem měřil průběhy čidel teploty pro vodu a vzduch a byly takřka identické (můžu poslat, pokud je najdu). pokud ale píšeš, že lítá odpor čidla teploty vody při studeném motoru, mohl by být problém v čidlu teploty vody (laický názor - možná zádrhel mezi vlastním měřícím elementem čidla a konektorem).
a teď k tomu syčení a nepravidelnému volnoběhu - zkuste mrknout na hadičku od ventilu odvětrání klikovky a na samotný ventil. ventil najdete pod zapalovací cívkou a je na něm taková gumová fajfka. ta je nasazená na kovovou trubičku, která vede pod zapalovací cívkou a za zapalovací cívkou je pak hadička tvaru "J", která vede zezadu do sání - a právě tam u sání může být ta hadička zteřelá, splasklá, děravá atd. a pak dělá motor podobné brikule podle toho jak je průchodná či neprůchodná. někdy bývá problém i v samotném ventilu odvětrání klikovky (cena cca 650,- a měnit se má prý po cca 40-50 tisících).
tak dejte vědět, jak jste dopadli ....

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 11:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Zajimave mam stejny rok stejny motor, ale Ventil klikovky mam na druhe strane, hned u naporoveho chladice, nebo jsou ty ventijy dva?

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 13:11 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
to PerfectFord: ten ventil odvetravania klukovky aj s hadickou som vymenil, je tam novy, pisal som to vyssie. Zmena nenastala ziadna. A to sycanie robi naozaj volnobezny ventil. Mal som zhodenu hadicu od vzduch. filtra ku skrtiacej klapke a v tej klapke je diera na nasavanie vzduchu pre volnobezny ventil a to tak syci. Jedine, ze je v prdelii volnob. ventil, ale skusal som ho odpojit pocas volnobehu a motor skapal, takze by uplne v haji nemal byt. Mam pocit, ze chyba bude niekde v potenciometri skrtiacej klapky alebo nieco okolo ventilov... Inak, uz fakt neviemm, co to moze spôsobovat.
Este jedna vec, ktoru som si vsimol, a to, ze s autom trha aj pri nastartovani, ale kedze je zapnuty sytic, tak to skubanie je menej citelne, ale je tam.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 14:09 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to mike.m:
možná si jen nerozumíme - ventil odvětrání kliky je (když do motoru čučíš normálně od předního nárazníku) napravo pod krajem bloku válců trochu dopředu k tobě. pokud máš klimu, strkáš k němu ruku kolem trubek klimatizace, chlazení a výfukového potrubí - někde tu na fóru byla fotka, kde se ta potvora skrejvá ... úplně si nevybavuju, co nad ním je - tuším, že blok termostatu chladící kapaliny .... když koukám do motoru, zmerčím ho bez problémů, ale takhle od stolu to nevysvětlím ...

to jano44:
sorry, neuvědomil jsem si, že jsi měnil i ventil a hadici odvětrání kliky. je možné, že to dělá volnoběžný ventil - musím přiznat, že po té, co jsem dával před týdnem nový, je mi jeho funkce ještě záhadnější než před tím ... jestli jsem pochopil dobře z toho, jak je konstruovaný, tak ho řídící jednotka neotvírá, ale naopak přivírá (celá osička s tou plastovou kuželkou je odtlačovaná pružinkou - na starém ventilu byla ta plastová potvora blíž středu (asi unavená pružinka), takže je přivřenější než ten nový). ale záhadou mi zůstává taková ta čepička na těle ventilu - skrz tu i na novém ventilu vesele proteče vše, co naleješ do těch dvou komůrek (nekontroloval jsem ale, jestli tam není nějaká podtlaková membrána, která brání opačnému toku). je tedy možné, že to fučí tudy - akorát nerozumím jedinému: proč má tudy motor přisávat špinavý vzduch, když se před tím věnuje taková péče jeho filtraci, měření teploty a průtoku - takže je jasné, že jakékoliv další přisávání za filtrem je chyba!
a myslíš, že to syčení může dělat jen vzduch proudící skrz ten malý kanálek, co vede tělem škrtící klapky? to se mi moc nezdá ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 17:11 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
No ono to vyzera na to, ze tym kanalikom si volnobezny ventil taha vzduch, aby motor pri volnobehu nezdochol, ked je klapka zatvorena. A nie je to az take zle s tym vzduchom do ventilu, lebo si taha vzduch z tej istej hadice, co klapka, takze je taky isty prefiltrovany.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 18:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Mike.M píše:
Vymenen palivovy filtr, taky jeste tam byl original, mechanik se divil 2x tolik
a zatreti vymenen vzduchovy filtr, mechanik se divil 3x kdyz zistil ze filtr je cely uplne cerny a nepropustil ani trosku vzduchu. zitra rano tzo nastartuju za studena a uvidime. Ted za polostudena ci tak to jelo opet dobre.

Potvrzuji, že výměna vzduchového filtru dokáže "divy". Měl jsem v autě filtr kolem 24 000 km/3 roky a byl velice zanesený. Po výměně za nový, zdá se, přestalo auto za studena (a hlavně vlhka) škubat a za jízdy vynechávat a , což mne udivuje, začalo konečně kloudně topit.
Asi je vhodné měnit filtr nejdéle po 20 000 km, možná ještě lépe po 15 000 pří každé výměně oleje, jak tu někdo doporučoval (nevím, proč je v Etzoldovi interval výměny 40 000 km :evil: )
Předtím jsem měnil palivový filtr (po 40 000 km, FILSON, dal jsem STARLINE), na škubání to nemělo nějaký větší vliv.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 18:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Jeste sem zapomel dodat, vycistil jsem ten molitanek u vzd. filtru v redidle lihu nebobenzinu uz nevim, byl cely od oleje, vede k nemu hadicka od vackove hridele. Nebo cele hlabvy kde je to ulozeno, byl cely od oleje

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 27 říj 2009 23:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
ahoj, neporadím, ale jen pro zajímavost mé zkušenosti - mě to cuká také, ale ne tak drasticky, při přidání plynu při rozjezdu to občas cukne, jakoby motor na setinu sekundy vynechal a pak to jede normálně, když se rozjíždím plynule, tak to dělá méně, když akceleruji razantněji tak to cukne skoro vždycky, u studeného motoru to dělá častěji, u zahřátého skoro vůbec i když na to šlapu jako blázen třeba na 2,3,4 až na podlahu, ale když stojím /bez zařazené rychlosti studený i teplý motor/ a přidám plyn ať už plynule, nebo na to pořádně dupnu, tak motor jede normálně, žádné vynechávání.
Po výměně kabelů a svíček - Motorcraft, měněno ve zn. servisu, beze změn, výměna rozvodů ve zn. servisu, předpokládám že dali také originální díly - beze změn, výměna palivového filtru z druhovýroby svépomocí - bezezměn, výměna vzduchového filtru z druhovýroby kvůli nižší ceně - beze změn, výměna zaolejované molitanové kostky pod vzduchovým filtrem - nahrazeno kouskem molitanu s menší pórovitostí než originální kus, beze změn, výměna volnoběžného ventilu ve zn. servisu originální díl Motorcraft - beze změn, výměna ventilu odvětrání klikovky ve zn. servisu, originální díl Motorcraft - beze změn, olej používám origo 5w30 formula Ford kupovaný ve zn. servisu, měním si ho sám a olejový filtr kupuji z druhovýroby, kvůli nižší ceně- po pravidelných výměnách oleje beze změn, ještě jsem měnil nějaké čidlo co je zvrchu na termostatu, myslím, že je to čidlo teploty chladící kapaliny, originální díl Motorcraft ze zn. servisu - beze změn. Doma tankuji jen u OMV nebo Benziny s červeným koníkem, vyjímečně u Shell natural 95. Jelikož to cukání není až tak razantní, jak popisuje jano44, tak to už neřeším.

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 říj 2009 01:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to pepa a vlastně všichni:
jak se zdá, zařadil jsem se do "cukacího klubu" - jak jsem psal výše, auto začalo cukat tak před měsícem - nejdříve jsem to přičítal změně počasí, pak nekvalitnímu benzínu, protože známému auto cukalo taky (má mazdu s motorem ford 2.0ltr, tak kdo ví). dnes ráno se cukání projevilo ve větší až nepříjemné míře, takže ho budu muset řešit. postupné zhoršování vypadá, že mi kolem motoru něco odchází.
jen tak na okraj vyjmenuju, co jsem na motoru kdy dělal:
- asi před rokem a půl (kdy auto netáhlo mezi cca 1000-3000 otáčkama a pomalu padal volnoběh) jsem vyčistil volnoběžák, škrtící klapku, prošel všechny konektory a prostříknul je kontoxem, proměřil snad všechna čidla (vše v normě), vyměnil vzduchový filtr včetně toho molitanu - vše bez odezvy. nakonec jsem vyměnil ventil odvětrání klikovky plus hadičku k němu a těsnící lůžko ventilu (to závadu odstranilo, asi to bylo právě hadičkou a ventilem). tahle závada se projevila po výměně oleje, kdy mi servisák nalil asi moc oleje (tak 0,5cm nad horní rysku) - předpokládám, že zvýšená hladina oleje mohla uspíšit smrt ventilu a hadičky odvětrání klikovky ...
- zhruba před půl rokem jsem nechal opět vyměnit olej a dal jsem nový vzduchový filtr. a před třema nedělama jsem dával nový volnoběžák - to už motor lehce cukal, tak jsem si říkal, že nový ventil třeba pomůže ...
tolik k provedeným věcem. svíčky mám denso (PT16VR13 - mají najeto asi 35 tisíc, takže možná mají nárok), kabely jsou staré tak rok (rozkousaly mi je nějaký potvory chlupatý - teď mám v motoru plašič hlodavců a od té doby mám klid) ....
podle pravidla, že když motor cuká, může být problém v tom, že občas není co pálit a nebo není čím pálit - tolik odvěká pravda. nicméně, teď se dostanu k tomu hlavnímu - před kontrolou tlaku v palivové soustavě a kontrole odporů vstřikovacích ventilů (je-li vůbec co pálit) a kontrole svíček, kabelů a případně cívky jsem provedl malý experiment s plynem (myšlen pedál) a otáčkami:
a) u studeného motoru jsem vyzkoušel:
a1) pomalé zvyšování otáček pomalým sešlapováním plynu - vše bez problémů až do cca 4000ot/min (dál jsem u studeného motoru nešel, mám ho docela rád) - z toho usuzuju, že tlak v palivové soustavě bude OK
a2) prudké sešlápnutí plynu s očekáváním, co otáčky motoru provedou ... a překvapení se dostavilo - místo očekávaného vystřelení k výšinám otáčky motoru naopak spadly skoro k nule a motor div nezdechl. asi po 1-2 vteřinách konečně vylítly nahoru
b) to samé u teplého motoru po cca deseti ujetých kilometrech:
b1) to samé, co a1)
b2) situace podobná s a2), akorát motor cca půl vteřinky zaváhal (bez poklesu otáček) a pak otáčky vyletěly. zpětně mě napadlo, že takto i motor cuká při náhlejším přidání - s pomalou nohou na plynu necuká ...

tak - a teď mi povězte, čím to může být. podle mě to není žádné čidlo, leda by sledovalo něco hejbacího (takže žádná teplota, váha vzduchu, lambda atd. - soudím já). spíš to vidím na něco akčního (potenciometr škrtící klapky nebo volnoběžák? ale ten je nový :o), případně něco mechanického, co se vlivem změny podtlaku v sání (prudce se otevře šperklapka) otevře, zavře, zdeformuje, oddeformuje .... a nebo mě napadlo, že by mohlo náhle poklesnout napětí na nějakém důležitém čidle, čerpadle, ventilu, řídící jednotce atd ...

jsem v koncích a pomůžou mi vaše postřehy.
jo - a sorry za ty dlouhé litanie ... ale třeba bude někdo z vás mít stejný problém, nebo zjistí něco víc než já ...
předem dík :-)

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz