fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 01 lis 2009 14:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
kabely origo motorcraft staré 3 měsíce
svíčky at tam dám jakoukoliv tak je to stejné

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 03 lis 2009 18:42 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
No dnes uz mi to zacalo liezt riadne na nervy to cukanie. Otacky si robia co chcu, raz sa drzia na cca 1200, potom po zoslapnuti spojky lietaju od 500 po 1000, za studena po nastartovani ide motor nepravidelne a otacky skacu od 1200 po 1400 hore dole, potom sa otacky drzia na 900 a tak dookola .... normalne nechapem. Po jemnom pridavani plynu citit vibrovanie motora, nepravidelny chod, pri podrzani plynu na 1500 otackach citit ako motor vynechava a cuka. Bud nedobre davkuje benzin alebo berie falosny vzduch. S tym volnobehom asi urobi poriadok vycistenie volnobezneho ventilu alebo rovno novy, ale co s tym cukanim?! Uz ma to fakt seeerie. Auto je vo vybornom stave, len tato jedina chybicka mu kazi "image".

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 04 lis 2009 00:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
možná jsi to už psal, ale zeptám se znovu ... díval ses na svíčky, jak vypadají? jsou všechny stejné? myslím stejně "opálené"?

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 04 lis 2009 21:18 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
No tie sviecky som pozeral uz asi pred mesiacom, maju dokopy 2 mesiace, takze aj tak vyzerali, minimalne opalene a rovnomerne. Skusal som vtedy aj prehadzovat kable so starymi, ale ziadna zmena nenastala. Cez vikend skusim dat do auta stare sviecky a necham nove kable a opacne (stare kable, nove sviecky) a uvidim ako bude reagovat motor. To len tak pre zaujimavost. Inak, dnes som pri odchode z prace sadol do auta, nastartoval a len tak pridal jemne plyn na takych 1500 otacok a pustil som pedal a auto si zahopsalo, ako keby fakt nesiel na vsetky valce. Skusal som to viackrat, a stale to robilo. Po nahriati uz to motor nerobil, tak neviem, ci nieco take moze robit aj vaha vzduchu?

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 06 lis 2009 18:33 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to jano44:
to je akési divné, že to začne cukat až při deceleraci ... zkoušel jsi vyčistit volnoběžný ventil? možná drhne nebo tak něco ... pokud čistil, tak to bude asi v elektrice - a to ti nezávidím, protože pak je asi jedinou cestou vše proměřit. včetně drátů od řídící jednotky (já vedení měřil asi před rokem a půl - nejdřív odpor na příslušném čidle či prvku a pak na konektoru ŘJ.
jinak já už necukám - svíčky jsem vyndal a zkusmo zmenšil odtrh na cca 1,1-1,2 mm (denso na svých stránkách uvádí pro můj motor odtrh 1mm, tak jsem prubnul střední cestu mezi 1,0 a 1,3)

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 06 lis 2009 19:40 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Volnobezny ventil som si necistil sam, ale jeden kamos. Tak hadam ho vycistil. A s tou elektrikou... no to by bolo na prd. Inak, dnes som si vsimol dalsiu vec, pri nastartovani na studenom motore som zaslapol rychlejsie plyn no a motor patricne nereagoval, az po nejakych 4 sekundach zahucal, dvihol otacky, dovtedy prazdno, bez reakcie... tak spravil asi trikrat a potom sa akosi pomaly spametaval... nechapem. Zajtra vyskusam to s tymi svieckami a tiez odpojim vahu vzduchu a resetnem RJ a uvidim reakcie motora...

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 06 lis 2009 22:16 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
hmm - tak dej vědět, jak dopadneš - protože mně studený motor dělá horší věci. při pomalém přidávání plynu reaguje normálně, ale při rychlém sešlápnutí motor skoro zdechne a začne přidávát tak po 2-3 vteřinách. teplý motor pak nezdechá, ale trvá mu tak půl vteřiny než zareaguje ... možná máme podobný problém.

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 07 lis 2009 12:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Prefekt Ford: Tosame. jako by neobohacoval smes pro studenem motoru. Kdybych mel Favorita tak bych rek ze nejede sytic. Jinak me uz se to, az na tu akceleraci pri zimnem motoru, zpravilo.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 07 lis 2009 20:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Kable a sviecky som dnes poprehadzoval, ale samozrejme nic, ziadna zmena. Takze som odpojil vahu vzduchu a tiez aj baterku na hodinku na zresetovanie RJ, ale vysledok uvidim az zajtra, dnes sa mi s tym uz nechcelo bavit, dost zima vonku. :-D

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 09 lis 2009 13:44 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Tak odpojenie vahy vzduchu a nasledny reset rj spravilo len to, ze motor cukal aj nadalej a k tomu mi aj zdochol po pridani plynu. Takze tipujem, ze vaha je v poriadku, po zapojeni isiel motor daleko lepsie. Ale to cukanie zostalo. Len akosi nechapem tomu vynechaniu po nastartovani na studenom motore, ked take dve tri sekundy po pridani plynu sa motor zadusi az potom reaguje. Nemoze take nieco robit vybehany potenciometer skrtiacej klapky? Lebo aj po pridani plynu z klapky najprv dost zasyci a az potom motor reaguje, to predtym nerobilo. Mozno nema RJ spravny udaj z potenciometru o tom, ze je stlaceny plyn a preto nedavkuje spravne benzin do motora... Motor dostane viac vzduchu ako benzinu a preto sa motor dusi. Je to mozne?

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 09 lis 2009 14:34 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Pokud ti tam něco syčí, tak máš nejspíš špatnou hadici od ventilu odvětrávání klikové skříně do sání...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 09 lis 2009 16:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Já už jsem to chtěl napsat dávno....zkontroloval jsi všechny hadice,zda-li nejsou steřelé, poničené, polámané nebo jinak zdeformované????
Cukání = málo vzduchu, tzv přisává falešný vzduch, ale je pravda, že jsem to nečet celé....

Syčení jestli nemyslíš když rychle otevřeš škrtící klapku???? To je normální jev...pokud syčí jindy a jinde tak hledej hadice...

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 09 lis 2009 19:03 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Tu hadicu aj s ventilom odvetravania klukovky som vymenil za novu asi pred mesiacom (pisal som to vyssie) a ziadna zmena nenastala. Ono to sycanie z klapky to viem, ze je ok, ale mne ide o to, ze na studenom motore to zasyci a na par sekund sa motor ako keby zadusi a az potom chytne. Hadice som pozeral vsetky, vyzerali byt v poriadku, mne to na volnobehu syci len od plastovych parohov, to ked volnobezny ventil nasava vzduch, aby motor neskapal, inak nikde (to som uz tiez pisal). Je to pre mna zahada... Uz neviem na co sa zamerat...

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 11 lis 2009 23:59 
Offline
Nováček

Registrován: 11 lis 2009 23:38
Příspěvky: 1
Tak si taky přidám. Můj problém je obdobný, jako některých z vás. Při přidání plynu spadnou otáčky a motor málem umře. Jen velice pomalým a opatrným přidáváním se lze dostat na vyšší otáčky. Teď ale doplním, co jsem se tu nedočetl. Někdy to neudělá hned po startu, ale třeba až po ujetí pár set metrů. Rovněž nemůžu říct, že by byl motor úplně studený (není třeba na provozní teplotě, ale občas to udělá i když se s ním před tím jelo). A další zajímavost, když ho vypnu a znova nastartuju, je vše ok. Jo a když ho nevypnu, tak se to po chvilce upraví a jde zas do otáček jako divý a není to zas tak dlouho aby se nějak zahřál. Takže závěr, dělá to při studeném i mírně zahřátém motoru, někdy hned po staru a někdy až po chvíli, někdy pomůže motor vypnout a znova nahodit. A teď babo raď. Ale nějaká cizí, páč moje si rady neví.

_________________
1,6/16V 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 18 lis 2009 21:32 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Dnes som si vsimol dalsiu vec, ktoru mi motor robi, a to ked zapnem vyhrievanie predneho skla okamzite motor viac vibruje a mierne klesnu otacky, ked vypnem vyhrievanie, hned sa chod motora citelne zlepsi aj otacky sa dvihnu. Nechapem, zeby som mal problem v elektrike alebo v poistkovej skrinke mi nieco prebija?

dokup: si vyskusaj odpojenie vahy vzduchu a lambdy sondy, ci to bude robit, a ak to neprestane, tak potom vsetko ostatne. :-D (tak ako ja).

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 18 lis 2009 21:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
jano44 píše:
Dnes som si vsimol dalsiu vec, ktoru mi motor robi, a to ked zapnem vyhrievanie predneho skla okamzite motor viac vibruje a mierne klesnu otacky, ked vypnem vyhrievanie, hned sa chod motora citelne zlepsi aj otacky sa dvihnu. Nechapem, zeby som mal problem v elektrike alebo v poistkovej skrinke mi nieco prebija?

dokup: si vyskusaj odpojenie vahy vzduchu a lambdy sondy, ci to bude robit, a ak to neprestane, tak potom vsetko ostatne. :-D (tak ako ja).

Vyhřívání předku dost žere, takže motor musí malinko přidat palivo, aby udržel otáčky a z toho jsou ty vibrace.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 17:11 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to dokup:
motor mi dělá to samé. když je studený (hned po nastartování), tak padnou otáčky pod 500 a tak-tak se motor vzpamatuje (při zapnutých světlech motor zdechne). teplý motor se chová lépe, to už jenom tak na vteřinu zaváhá a pak se rozběhne - vše popisované při rychlém sešlápnutí plynu z volnoběžných otáček. takže mi občas motor i zaváhá při prudších rozjezdech třeba na semaforech. trochu pomohlo, když jsem na současných svíčkách (denso) zmenšil odtrh na cca 1,1-1,2mm. včera jsem koupil origo u forda (bohužel už ne platinové), ale měnit je budu až zítra - pak dám vědět. ještě u toho zkusím vyčistit škrtící klapku, čidlo a příslušné konektory.

to jano44:
já nemám tak dospělé auto jako ty, takže přední sklo místo nahřívání škrábu. pokud vím, tak je pojistka na vyhřívání skla přímo u baterky, a někde poblíž bude i příslušné relé - takže v pojistkovce to asi nebude.

to ewans50:
přední sklo bude asi žrát dost (pojistka 50A, tuším?) a je jasné, že musí motor přidat, aby to baterka neodnesla - ale neštimuje mi, proč by kvůliva tomu měl motor začít vibrovat (notabene ještě snižovat otáčky). prostě dá ŘJ povel ke zvýšení otáček, tak je dávkováno víc paliva a víc otevře volnoběžný ventil - takže může být problém i v něm.
co mě napadlo i v mém případě: jestli za to nemůže třeba problém s baterkou (už má něco za sebou) nebo s altíkem (špatný regulátor, kartáče na rotoru...), takže pak náhlý pokles napětí v palubní síti způsobí špatnou jiskru a tím problémy se zapálením směsi ... něco podobného jsem měl u motorky a došel jsem na to náhodou (tam bylo 6V a pokles o 2V dělal divy - přece jen třetina napětí ...). tady jsem to zatím nezkoumal, nevím, jestli by to normální měřák vůbec chytil - digitál určitě ne, musel by být ručičkový.

a teď chlapi raďte, bo ta moja taky netuší ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 17:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Prefekt Ford píše:
takže pak náhlý pokles napětí v palubní síti způsobí špatnou jiskru
Pochybuji. Teda spis ani nepochybuji ze ne. :-)
ECU si meri napeti v siti a pokud poklesne, sama protahne delku budiciho impulsu civky tak, aby do ni vzdy dodala dostatek energie.
Zkousel si vyblikat chyby ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 18:16 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
[quote="tomin"] ECU si meri napeti v siti a pokud poklesne, sama protahne delku budiciho impulsu civky tak, aby do ni vzdy dodala dostatek energie.

chyby jsem neblikal ...
nevím teda, jestli indukční cívka na escortu funguje jinak než standardní indukční cívka. pokud ano, má napájecí napětí velký vliv na výsledné napětí na svíčce, protože cívka funguje jako takový autotransformátor (případně transformátor) - pak je napětí sekundární (tedy na svíčce) závislé na napětí primárním (tedy v palubní síti) a na rychlosti změny napětí primárního (budícího impulsu) - délka budícího impulsu tedy nemá na napětí na svíčce vliv. pokud tedy není impuls natolik krátký, že by se projevila indukčnost obvodu ... tolik z hlediska elektromagnetické teorie ...
je-li ovšem cívka konstruována jinak než na indukčním principu, nemusí výše uvedené platit - ale popravdě tomu moc nevěřím - bude tam spíš klasická cívka ...
ještě by to mohlo být realizováno nějakým kapacitním násobičem napětí, ale ten by byl určo rozměrnější - ovšem stejně tak: menší napětí na vstupu způsobí menší napětí na výstupu.

na pokles napětí může být citlivá spousta věcí. samotný pokles nemusí být ani způsoben problémem zdroje (baterie nebo alternátor), vliv mohou mít přechodové odpory (zaoxidované konektory, nedotažené spoje, nalomené dráty) a nebo svodové proudy (voda, zvětšení kontaktu v důsledku koroze, porušená izolace). čím víc elektrických čidel a akčních členů, tím víc problémů ... o tom vím zase své z vlastní profese ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 18:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
To ze je ta civka autotrafo je uplne vedlejsi. Dulezite je mnozstvi predane energie z primaru do jadra a nasledne do sekundaru ve chvili zazehu. A toto mnozstvi naakumulovane energie se AKTIVNE ridi v ECU prave sirkou, tedy doubou budiciho impulsu. A tu jednotka meni v zavislosti na napajecim napeti.
Primar tehle civek ma velmi maly odpor kvuli moznosti ji dodat dostatecne rychle hodne energie. Jelikoz by to ale zpusobovalo problemy s velkym odberem (presycenim a tedy jeji prehrivani,...) v malych otackach, tak se to resi sirkou pulsu a ten je nastaven vzdy tak, aby k presyceni nedochazelo. Takze napeti ma vliv, ale ten je korigovan.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 19 lis 2009 19:17, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz