BATMAN píše:
A proc chces do 14let stareho auta tak silnou a drahou baterii?
Pokud mas i pri mensich mrazech nastartovat patrne to nebude baterii ale ty se onen problem akorat snazis silnejsi baterkou "zalepit".
Ja v prosinci menil 4 roky starou PERIONku se kterou jsem v klidu startoval i v -20°C
Ciste teoreticky ji tam dat muzes, tvuj alternator ji ale nebude dobijet na 100% kapacity proto bys ji mel mnohem casteji dobijet dobijeckou.
1) možná máš pravdu s tím startováním. nestartuje to zcela dle mých představ (a zlepšení se nedostavuje ať dělám co dělám), nicméně mi to startuje podobně jako většině tady = v zimě to sice není na cvrnk, chvíli se to převaluje, ale nakonec naskočí. ješte jsem nezůstal doma stát. ale už se její život chýlí pomalu ke konci, musím častějc dobíjet, takže potřebuju novou. Tahle je tam už tak 5 let minim. Je to Perion 74Ah, 680 A
2) Úplně stejnou Perionku jsem novou koupil přesně před 2 lety. Odešla před 14 dny. Najednou a totálně. Stratér jen cvaká a z baterky se line sírovej smrad. Je to přesně po dvou letech. Nemyslím si, že bych se k ní choval špatně, spíš horší kus. Takže bych Perionku už radši nechtěl.
3) Chtěl bych nějakou spolehlivou, podobných parametrů. Silnou - u nás když mrzne, tak mrzne, -20st. není žádná vyjímka. Jezdím každej den ráno do práce, takže dostává záhul. Dobíjet třeba co týden nabíječkou není pro mě problém. Chtěl jsem Vartu nebo Bannerku. 74Ah nebo 77Ah už takovej rozdíl není, a vyšší proud (780A) se mi k zahození taky nezdá. A cena podobná té mojí zničené Perionce (já ji koupil tenkrát za 1850,- Vartu seženu za cca 2250,-)
4) to dj.DEKL: Akumu bych nechtěl. Nemám s ní sice osobní zkušenosti, ale spíš jsem na ni slyšel víc stížností než chvály. Ale je to jako s každou věcí - má své příznivce i odpůrce. Je to asi o pocitu, ale nechce se mi do ní.