Tak asi takhle. Měl jsem pár let MK VII 1,6 16V, 66kW 96 tak vim jak jezdila. Pak jsem měl Fiestu 1,8D 44kW taky nějakej ten rok a teď mám zase Escorta MK VII 1,8TD 51kW už víc jak rok, tak jsem i snim načerpal zkušenosti. No a bratr mé manželky měl TD 66kW a mnohokrát jsem s nim jel.
Benzín 1,6 16V 66kW a TD 66kW jsou naprosto srovnatelný. TD nemusíš v kopcích tolik točit a podřazovat, nechá si líbit i větší nálož a dá se s tim už jezdit i delší trasy. Spotřeba dle toho kde se pohybuješ je asi tak kolem 6l
Moje TDčko 51kW je o poznání slabší, hold je tam social turbo, ale na moje couračky po Praze mi stačí. Když ho naložim a vyvezu v něm rodinu ( na což mám normálka Focuse) mimo prahu na chalupu, dá se s nim jet bez problémů dlouhodobě max. povolená dálniční rychlost a to i do kopců, ale musim si hodně rozmyslet předjíždění. Mě stačí páč v něm jezdim většinou sám a po Praze a jsem se spotřebou v kombinaci 6l spokojen
Takže 1,8 TD 66kW a TD 51kW maj srovnatelnou spotřebu, ale 66kW už dá vědět o turbu.
1,8D jsem měl ve Fiestě která splňovala to co teď muj Escortík. Cesty v 90% sám, nenaloženej a po Praze. Prostě pochoďák. Ale pravda byla že sem s ní jezdil za 5l. Nejelo to a když se to naložilo, bylo to děsný.....ale jak píšu na to co jsem od toho potřeboval to bylo dostačující.
Pokud mohu doporučit 1,8D se na Escortu vyhni
51kW jen pokud v tom nehodláš vozit hojnou posádku a plnej kufr a pokud ano jednoznačně doporučuju 66kW