tak jsem chvíli hledal v příručkách pro mé auto a v příručca pro všechny druhy motorů kromně 1,8 je napsané toto
a přímo pro moje auto a můj motor
takže podle tohoto originálního dokumentu který se dodával k mému a všem ostatním autům se do aut 1,8 77-96kw má lit motorový olej sea 10w 30 api-sg/cd a do všeho ostatního podle tabulky co je na 2odkazu přičemž to první 10w je hustota oleje za studena a to druhé 30 je za tepla takže když jezdí někdo na 5w tak se mu olej dostane jakoby dřív do plných mazacích učinku toho čísla 30 přičemž norma Api-SG/CD značí kvalitu oleje S znamená pro benzínové motory C pro motory dieslove a písmena G/ D značí minimální kvalitu čím je písmeno dál v abecedě tím je olej kvalitnější takže
Madit M3AD (1 l, nalévaný) Specifikace: SAE 10W/30, API SC/CB.... je horší a do fordu nevhodný a třeba
Mobil Super FE Special 5W/30 (1 l)Specifikace: API SJ/CF, je vhodný a navíc motor po startu získá dříve své mazací schopnosti díky 5w jinak podle api je víc než dostačujíci
svíčky
vzdálenost elektrody ještě motory 1,4 1,6 -I cvh 54/66kw mají mít vzdálenost elektrody0,75 svíčky AGPR22CD
ostatní 1,3 (AGRF22 C1)1,4(AGRF22 CD1) 1,6 a 2,0(110kw) AGPR22 CD1 mají mít vzdálenost elektrody 1,0 a jen motory 1,8 77/96kw mají vzdálenost 1,3 svíčky AYRF 22P
když budete mít vzdálenost elektrod větší tak na kabely a napěťové cívky bude kladen daleko větší nárok a kabely bude proudit daleko víc KW, nevim jaké tu mají být hodnoty jen vím že to jde změřit a spočítat, pomocí klasických klešťaků (dělal mi to servisák na golfovi) některé svíčky mají takové vlastnosti že se elektroda musí sklepnout ještě víc než je její originální velikost protože má jinné vlastnosti totéž u plynu kde jistka má o dost stížené podmínky oblouku a tímpádem se většinou někde probijou kabely a auto začína nejprve velmi jemně postupem času víc a víc jak se buď v kabelu dělá větší díra od jiskry nebo opaluje víc a víc keramická elektroda zapalovací svíčky každopádně to jde vždycky spravit izolepou a kromně probíjení jsem žádné jinné negativní vlivy nespozoroval,každopádně na plynu můžete mít velikosti elektrod takové jaké udává výrobce a pokuď se vám nechce opravovat probité kabely tak to trochu sklepněte
více informací u mně
Takže podle mně se do auta klidně může dát i 0w 30 přičemž motor za studena bude mazán skoro tak jak za tepla
ale ještě to nevím jiste musím porovnat viskozní třídu 0w a 30