5W 30 ACEA A1/B1 Pro Ford benzín A1, pro naftu B1- standartní výměna
5W 30 ACEA A3/B3 Pro Ford benzin A3, pro naftu B3- s prodlouženou výměnou
V dnešní době neexistuje kvalitní a nekvalitní olej a to i chybné dělení na minerál, polo a plnou
syntetiku.Vše musí splňovat normu, to znamená , že do 5W30 Shel můžu dolít 5W30 Valvoline Jen je důležitý teplotní charakter použití pro zimní starty a letní provoz. Proto, když dám A3 s prodlouženou životností a vyměním jí po 15 tisících, nevyužiji potenciál oleje a vyhodím jen zbytečně love za dražší olej. Když to shrnu tak olej A3 je vlastně olej A1 s prodlouženou životností
To je u všech automobilek stejný. Každá je jen montážní závod až na nějaké specifické díly, třeba motoru. Jinak má každá tisíce dodavatelů, od kterých prostředník Motorkraft díly skupuje, dává do "origo" krabiček. Kotouče = AT, Bosch, svíčky NG atd. Jediná věc bez loga Ford, jsou pneumatiky. Podmínkou odběru je kvalita, cena a na výrobku logo Ford, to vše zkontrolují obchodní zástupci a pak nechají zakázku proplatit - vlastní zkušenost.
Obchodní tah s oleji na vysvětlenou.
Udávám ceny od stejného výrobce 5W30 A1= 179 Kč/L ,5W40 A3=240 Kč/L
Výměna 4L
A3......4 x 240 = 960 Kč náplň vydrží 30 000 km - olej s delším náběhem
A1......4 x 179 = 716 Kč standartní náplň na 15000 km - tato výměna musí proběhnou 2X
To znamená že jsme na 1432 Kč tak že Motorkraft vydělává na každém autě při každé výměně oleje 472 Kč x počet vyrobených aut a řidičů, který jim tento tah žerou. A to ještě je u A1 větší spotřeba oleje tak + ještě 1L na dolití. Ten jsem raději ani nepočítal, aby vám nejeblo. Toto je ten dúvod proč jen te olej od Fordu specifikace A1 / převlečený Mobil 1/ pro naše auta nejlepší. Nevěřte na nějaké origo přísady Ford - to je pí..na na entou.
Když to shrnu tak pro Forda 5W30-40 ,nebo kde není taková zima 10W40 A1 nebo A3 pro benzín a pro naftu jen 5W30 B1 nebo B3 a nikde nemusí být napsaný vhodný nebo doporučený pro Forda.
Pro neználky - při teplotě 100 st. C oleje v motoru ,a venkovní 15 st.C má tento olej stejnou viskozitu kdyby tam byl 5W30 nebo 10W40. Ta se mění jen v krajních mezích rozsahem specifikace a teplotou oleje při 150st.C při které je udávána viskozita