a tohel chabý neni?
http://support.microsoft.com/?kbid=330182Řešení potíží s chybou Stop 0x0000007E v systému Windows XP
Produkty, které se vztahují k tomuto článku.
Na této stránce
Rozbalit všechny záložky | Minimalizovat všechny záložky
Příznaky
Po upgradu počítače na systém Windows XP se může zobrazit následující chybová zpráva Stop:STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x804E518E, 0xFC938104, 0xFC937E04)
SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x804E518E, 0xFC938104, 0xFC937E04)
SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Poznámka: Čtyři parametry uvedené v této chybové zprávě se mohou lišit v závislosti na příčině chyby Stop.
Zpět nahoru
Příčina
Tento problém může nastat, jestliže systémový podproces generuje výjimku, kterou obslužná rutina chyb nezachytí. Chybová zpráva se zobrazí, je-li splněna alespoň jedna z následujících podmínek: Pokud k tomuto problému dojde po prvním restartování během instalace systému Windows nebo po jejím dokončení, může být příčinou nedostatek volného místa na disku počítače pro spuštění systému Windows.
Pokud k tomuto problému dojde po prvním restartování během instalace systému Windows nebo po jejím dokončení, může být příčinou nekompatibilita systému BIOS počítače se systémem Windows.
Ovladače grafického adaptéru nejsou kompatibilní.
Ovladač zařízení nebo systémová služba jsou poškozené.
Pokud je problém spojen se souborem Win32k.sys, může být jeho příčinou program jiného výrobce pro vzdálené řízení.
Pokud k tomuto problému dojde po prvním restartování během instalace systému Windows nebo po jejím dokončení, může být příčinou nedostatek volného místa na disku počítače pro spuštění systému Windows.
Pokud k tomuto problému dojde po prvním restartování během instalace systému Windows nebo po jejím dokončení, může být příčinou nekompatibilita systému BIOS počítače se systémem Windows.
Ovladače grafického adaptéru nejsou kompatibilní.
Ovladač zařízení nebo systémová služba jsou poškozené.
Pokud je problém spojen se souborem Win32k.sys, může být jeho příčinou program jiného výrobce pro vzdálené řízení.
Zpět nahoru
Řešení
Kde začít
Použijte nástroj Zasílání chyb systému Windows
Až budete vyzváni k odeslání zprávy o chybě společnosti Microsoft, klepněte na tlačítko Odeslat zprávu o chybách. Je-li k dispozici oprava či řešení, po odeslání zprávy o chybách společnosti Microsoft klepněte na odkaz Další informace. Tak získáte opravu nebo informace o možnostech řešení problému.
Pokud není k dispozici oprava ani řešení, můžete zkusit problém vyřešit pomocí pokynů v části Řešení potíží pro pokročilé uživatele. Pokud se necítíte na postupy řešení potíží pro pokročilé uživatele, požádejte někoho o pomoc nebo se obraťte na podporu. Další informace o tom, jak se obrátit na podporu, naleznete na následujícím webu společnosti Microsoft:
http://support.microsoft.com/contactus/Je-li k dispozici oprava či řešení, po odeslání zprávy o chybách společnosti Microsoft klepněte na odkaz Další informace. Tak získáte opravu nebo informace o možnostech řešení problému.
Pokud není k dispozici oprava ani řešení, můžete zkusit problém vyřešit pomocí pokynů v části Řešení potíží pro pokročilé uživatele. Pokud se necítíte na postupy řešení potíží pro pokročilé uživatele, požádejte někoho o pomoc nebo se obraťte na podporu. Další informace o tom, jak se obrátit na podporu, naleznete na následujícím webu společnosti Microsoft:
http://support.microsoft.com/contactus/Zpět nahoru
Řešení potíží pro pokročilé uživatele
Chcete-li tento problém vyřešit, použijte následující metody:
Metoda 1: Ověření, zda je na pevném disku dostatek volného místa
Přesvědčte se, zda je na pevném disku dostatek volného místa. Potíže spojené s nedostatkem dostupného místa na pevném disku, k nimž dochází během instalace systému Windows, je třeba řešit uvolněním místa na pevném disku. Odstraňte všechny nepotřebné dočasné soubory, soubory v mezipaměti pro Internet, záložní soubory programů a soubory CHK, které obsahují fragmenty souborů uložené při kontrolách disku. Je také možné použít jiný pevný disk s větším množstvím volného místa pro instalaci.
Metoda 2: Aktualizace systému BIOS počítače
Přesvědčte se, zda je verze systému BIOS aktuální. Nejnovější aktualizaci systému BIOS počítače získáte od výrobce daného počítače. Je možné, že bude třeba dočasně zakázat některé možnosti paměti BIOS, například ukládání do mezipaměti nebo stínování.
Informace o tom, jak kontaktovat výrobce počítače, naleznete v příslušném článku v následujícím seznamu článků znalostní báze Microsoft Knowledge Base:
65416 Seznam kontaktů dodavatelů hardwaru a softwaru, A-K (Tento článek může obsahovat odkazy na anglický obsah (dosud nepřeložený).)
60781 Seznam kontaktů dodavatelů hardwaru a softwaru, L-P (Tento článek může obsahovat odkazy na anglický obsah (dosud nepřeložený).)
60782 Seznam kontaktů dodavatelů hardwaru a softwaru, Q-Z (Tento článek může obsahovat odkazy na anglický obsah (dosud nepřeložený).)
Metoda 3: Zakázání nebo aktualizace ovladačů zařízení
Pomocí seznamu kompatibilního hardwaru Microsoft Hardware Compatibility List (HCL) určete, zda jsou zařízení PCI v počítači kompatibilní se systémem Windows XP. Informace o seznamu kompatibilního hardwaru naleznete na následujícím webu společnosti Microsoft:
http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspxAktualizujte ovladače grafického adaptéru na nejnovější verze. Pokud je ve zprávě o chybě Stop uveden název ovladače, zakažte jej nebo odeberte. Zakažte nebo odeberte všechny ovladače a služby, které jste v nedávné době přidali. Pokud k chybě dojde během spouštěcí sekvence a systémový oddíl používá systém souborů NTFS, můžete se pokusit chybný ovladač přejmenovat nebo odstranit v nouzovém režimu. Je-li ovladač používán jako součást procesu spouštění systému v nouzovém režimu, je nutné počítač spustit pomocí Konzoly pro zotavení a získat tak přístup k danému souboru. Další informace o ovladačích grafického adaptéru v nouzovém režimu naleznete v následujícím článku znalostní báze Microsoft Knowledge Base:
292460 Postup řešení potíží s grafickým adaptérem v nouzovém režimu v systému Windows XP (Tento článek může obsahovat odkazy na anglický obsah (dosud nepřeložený).)
Pokud jsou potíže spojeny se souborem Win32k.sys, může být jejich příčinou program jiného výrobce pro vzdálené řízení. Chcete-li danou službu odebrat, spusťte počítač pomocí Konzoly pro zotavení a potom odstraňte zadaný soubor systémové služby.
Metoda 4: Odebrání nepodepsaných ovladačů
Jestliže není možné spustit systém Windows v nouzovém režimu, odeberte všechny ovladače, které nejsou digitálně podepsány společností Microsoft.
Další informace o provedení tohoto postupu najdete v následujícím článku znalostní báze Microsoft Knowledge Base:
316434 Rozšířené odstraňování potíží se systémem Windows XP pomocí čistého spuštění počítače
Metoda 5: Odebrání všech ovladačů jiných výrobců
V některých případech nemusí být možné určit, který ovladač jiného výrobce způsobuje chybu. Chcete-li tento problém vyřešit, přesuňte všechny soubory ovladačů jiných výrobců ze složky Windows\System32\Drivers do jiného umístění. Postupujte následujícím způsobem:Spusťte počítač pomocí Konzoly pro zotavení nebo k jeho spuštění použijte jinou instalaci systému Windows (pokud jste provedli paralelní instalaci systému Windows).
Ze složky Windows\System32\Drivers přesuňte všechny soubory, jejichž datum vytvoření neodpovídá datu systému Windows XP 13. 8. 2001. Pokud je ke správnému provozu počítače požadován ovladač řadiče IDE nebo SCSI jiného výrobce, je nutné identifikovat příslušné soubory ovladače a ponechat je ve složce Windows\System32\Drivers.
Restartujte počítač.
Pokračujte v práci s instalačním programem systému Windows.
Spusťte počítač pomocí Konzoly pro zotavení nebo k jeho spuštění použijte jinou instalaci systému Windows (pokud jste provedli paralelní instalaci systému Windows).
Ze složky Windows\System32\Drivers přesuňte všechny soubory, jejichž datum vytvoření neodpovídá datu systému Windows XP 13. 8. 2001. Pokud je ke správnému provozu počítače požadován ovladač řadiče IDE nebo SCSI jiného výrobce, je nutné identifikovat příslušné soubory ovladače a ponechat je ve složce Windows\System32\Drivers.
Restartujte počítač.
Pokračujte v práci s instalačním programem systému Windows.
Další informace o zakázání služby, která brání ve spuštění systému Windows, naleznete v následujícím článku znalostní báze Microsoft Knowledge Base:
310602 Zakázání služby nebo zařízení, které brání ve spuštění systému Windows
Zpět nahoru
Další informace
Pokud jsou splněny následující podmínky, může být příčinou problému nekompatibilita hardwaru se systémem Windows XP, protože všechny nainstalované ovladače jsou ovladače systému Windows XP:K chybě STOP 0x7E dojde při prvním spuštění počítače.
K chybě STOP 0x7E dojde po spuštění instalačního programu.
Během instalace systému Windows jste neinstalovali žádné ovladače jiných výrobců.
K chybě STOP 0x7E dojde při prvním spuštění počítače.
K chybě STOP 0x7E dojde po spuštění instalačního programu.
Během instalace systému Windows jste neinstalovali žádné ovladače jiných výrobců.
Pokud však k chybě STOP 0x7E dojde po upgradu ze systému Windows 2000 Professional nebo pokud jste nedávno přidali nové hardwarové zařízení, může být problém způsoben nekompatibilním ovladačem nebo nekompatibilním hardwarovým zařízením.
Pokud se stále setkáváte s problémy, které se podobají zde popsanému problému, jedná se zřejmě o jiný problém. V následujícím seznamu jsou články, které popisují podobné problémy. Zkuste se podívat do nich:
315222 Popis možností nouzového režimu spuštění v systému Windows XP
314058 Popis konzoly pro zotavení systému Windows XP
308041 Řešení obecných potížích se spuštěním systému Windows XP pro pokročilé uživatele
Další informace o dalších postupech řešení potíží, které je možné použít, naleznete v následujícím článku znalostní báze Microsoft Knowledge Base:
314063 Poradce při potížích s chybou Stop 0x0000000A v systému Windows XP
Pokud vám uvedené články nepomohou vyřešit váš problém nebo pokud se setkáváte s příznaky, které se liší od příznaků popsaných v tomto článku, vyhledejte další informace ve znalostní bázi Microsoft Knowledge Base. Chcete-li vyhledávat v databázi Microsoft Knowledge Base, navštivte následující web společnosti Microsoft:
http://support.microsoft.com/?LN=csPotom zadejte text chybové zprávy, která se vám zobrazila, nebo popis problému do pole Hledání ve znalostní bázi (KB).