fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 27 pro 2024 06:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: čidlo polohy škrtící klapky???
PříspěvekNapsal: 27 srp 2005 22:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
na fiestě 1.8 130hp (škrtící klapka viz mondeo 2.0)

při odpojeném čidle jde motor celkem OK, volnoběh klesne i na 500 po ohřátí

pokud ale zapojím tohle čidlo, motor natočím a cca 2000ot, po chvíli klesne na 1500, níž ne. pokud za běhu čidlo odpojím motor jde zase OK. jet se s zapojeným čidlem téměř nedá, motor se prostě chová divně

a na můj vkus pomalu padají otáčky (s i bez čidla)...

pokud odpojím MAF a zapojím čidlo škrtící klapky tak motor jde celkem dobře ale neudrží volnoběh

co s tím???

vyčistit MAF? vyměnit čidlo polohy? (co stojí?)

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 19:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
MAF a čidlo škrtící klapky jsou vzájemně propojené a jednotka podle nich řídí směs. Pokud odpojíš jedno z nich, snaží se tyto chybějící data nahradit - odhadnout z jiných čidel - např. po odpojení škrtící klapky chybějící informaci o otevření klapky získá podle MAFu. Zakopaný pes bude v tom čidle škrtící klapky, které bych proměřil a hlavně kabely k a od klapky.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 19:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
zkoušel jsem diagnostiku tím blikáním a opravdu to hlásí chybu: čidlo polohy škrtící klapky mimo rozsah...

zejtra bych měl mít nové čidlo a pokud to nebude ono tak začnu lézt po kabelech

jen pro info, to čidlo vyrábí pouze ford a účtuje za něj necelé 3000,- tak volím použité...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 19:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
dnes jsem dal nové čidlo polohy škrtící klapky, teda použité

volnoběh klesl na cca 1100 - 1200 což je celkem OK

určitě rychlejc klesaj otáčky po ubrání plynu

ale diagnostika furt říká:
121 Snímač polohy škrtící klapky - mimo rozsah
a
565 Odvzdušňovací ventil nádrže (CANP)
což na tento problém asi nemůže mít vliv...

co myslíte? zkusit kabely?

kdyby byl blbej regulátor volnoběhu tak to řj zjistí, ne? co to udělá když ho zkusím odpojit?

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 19:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
zkus jeste promerit cidlo skrtici klapky i primo na RJ a to pin 47
na pinu 26 by melo byt 5V vystup pro klapku to bys mel namerit i primo na klapce
tady se podivej v jakym rozsahu bys mel namerit hodnoty http://fordfuelinjection.com/index.php?p=30 jestli nameris ruzny hodnoty primo na snimaci a na RJ tak hledej v kkabelech a konektorech
a jeste na klapce je sroubek - cervik kterym se daji hodnoty mirne nastavit aby odpovidali tabulkam

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 19:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
dík, podle tohohle to snad vyresim

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 09:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
milos.l píše:
565 Odvzdušňovací ventil nádrže (CANP)
což na tento problém asi nemůže mít vliv...

kdyby byl blbej regulátor volnoběhu tak to řj zjistí, ne? co to udělá když ho zkusím odpojit?


Odvzdušňovací ventil chyba 565 je u escorta umístěn na nádobě s aktivním uhlím, která je za levým předním světlometem. Ventil se otevírá jen při vyšších otáčkach. jeho nefunkčnost může mít vliv jak na padání otáček tak na volnoběžné otáčky. Hadička je totiž napojená na sání za ventilem volnoběhu a může tedy nasávat falešný vzduch, který není měřený přes MAF ani přes TPC.

Když odpojíš volnoběžný ventil tak by měl motor točit nějakých 700ot a při zapnutí spotřebičů klesat na 500ot. Když je ventil volného chodu vpořádku tak při zapnutí spotřebičů otáčky neklesají ale jsou konstantní. Jeho správnou funkci lze také vyzkoušet malým vychýlením klapky, kdy motor krátkodobě zvedne otáčky ale ventil volného chodu je vrátí na původní úroveň. Funguje ale opravdu při malé výchylce, která jde např. udělat špičkou plochého šroubovaku vsunutou pod dorazový šroub klapky.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 17:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
tak jsem začal měřit co se tam děje

při zavřené klapce tam mám signál kolem 3V místo 1V kterej tam má bejt

když přidávám napětí stoupá asi do poloviny otevření klapky, potom klesne zas ke 3V a zase stoupá... přijde mi že v tom místě když pomalu přidávám plyn tak motor zakucká (asi 3500rpm)

když měřím snímač (odpor) tak nemá lineární charakteristiku ale je tam shod, podle zmíněného odkazu by to mělo být lineární

referenční napětí 5V je OK

na tom třetím kabelu mám asi 1V (neměla by tam být kostra???)

kabely 5V a signál změřeny i na ECU (OK) ten třetí nevím číslo pinu, nebo kam vede

co myslíte???


volnoběžný ventil: když ho odpojím motor chcípne

ten odvzdušnovací ventil: kde je na fieste?


ale jinak jde motor celkem dobře

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 17:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
může se mi prosím někdo (majitel Zetec 1,8 130Hp - pouze tento motor) podívat, jestli má čidlo polohy škrtící klapky FORD CTS 928F 9B989 BA 2M15C (je černé, dělali se snad i červené) Jestli jsem tam neměl už od minulého majitele blbé. Dík

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 23:41 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Udělej čidlu pápá - je zralé na výměnu. Stoupání napětí musí být lineární. Ta kostra je divná, asi se tam někudy dostává napětí, ale pokud proti kostře je odpor nulový, asi bych to nechal.
Co mám zkušenost je černé nebo červené jedno, nenašel jsem rozdíl.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Naposledy upravil mrazik dne 01 zář 2005 09:43, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 08:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
no já už tam mám druhé čidlo a dělá to to samé, to starý čidlo sem rozebral (odfrézoval kryt) a ten potenciometr uvnitř nemá lineární charakteristiku. Tzn. že pokud mám naměřit lineárně stoupající napětí tak by ECU musela upravovat referenční napětí, nebo ta kostra není kostra ale druhej vstup do ECU. no jdu hledat schéma... je to fakt divný... aspoň že motor šlape

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 zář 2005 11:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
tak jsem natáhl nové kabely od ECU do toho TPS, takze kabely jsem vyloucil, odpor z konektoru ECU na konektor TPS je nulovej, stary kabely mely tak 0,3ohmu

ale stejně to není úplně OK, bez plynu tam mám 0,4V (místo 0,6 až 1V - což by se dalo doladit) ale při plném plynu mám jen asi 2V (a mělo by tam být přes 3V)


je to již druhé čidlo které dělá skoro stejnou chybu...

tak nevím...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 zář 2005 15:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
A co kostra ? Tak je v pořádku ? Doufám, že hodnoty měříš za jízdy !!! Já měl hodnoty v klidu v pohodě, ale při jízdě to ukazalo tu pravou chybu. Hlavně se zaměř při jízdě na to stálé napětí 5V a pak se napíchni přímo u řídící jednotky na signálový kabel od senzoru, aby jsi viděl co přijímá řídící jednotka.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 zář 2005 21:02 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
No, ne za jízdy ale za chodu motoru. Ještě zkusím těch 5V za jízdy.

Co ta kostra???? Je to opravdu kostra? Já tam mám cca 1V (nový kabel, tím to nebude) Podle tohohle schématu http://www.fordfans.cz/download/elchema ... t_EDIS.jpg to má být kostra, tady http://fordfuelinjection.com/index.php?p=30 není o kostře ani slovo, pouze signal return...

ale podle toho prvního schématu, pokud bych měl blbej ten tank ventilation (jestli je chyba 565 tenhle) a byl tam zkrat tak bych mohl mít nějaké napětí na kostře...

takže je si tu někdo jistej že to (pin 46) je opravdu kostra, tzn nula proti kostře auta?????


a kde má fiesta odvzdušňovací ventil nádrže??? a ještě horší dotaz: to je na nádrži benzínu, nebo blbej překlad odvětrávání olejové vany?

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 zář 2005 06:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Díval jsem se do Haynese a tam je uvedeno:

26 = +5V
46 = 200mV max
47 = signal

Řekl bych, že 46 zem nebude, jinak by neuváděl 200mV oproti zemi.

Je tam ještě mimo jiné uvedena hodnota odporu mezi 46 a 47

Zavřená klapka = 1500 - 2000 Ohm
plně otevřená kl. = 3500 - 5000 Ohm

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 zář 2005 10:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Já myslím, že to kostra je, protože já mám odpor proti zápornému pólu baterky nulový a také ve všech materiálech u kontroly senzoru škrtící klapky to je jeden z kontrolních bodů. I podle el. schématu tam jsou napojené další senzory.
Stando 200 mV max je velice nízké napětí, to si nějakou cestičku najde. To je stejné jako s LED diodou napojenou na plus bale a druhy take plus kabel, kdy se po vytazeni klicku dioda rozsviti - proste si to cesticku najde.
I podle tohoto schematu to je kostra :
http://www.fordfans.cz/download/elchema/EEC-IV_PIN.jpg
Pak pokud se kouknu do dokumentace k EEC-IV, tak se tam píše :
,,TPS is a potentiometer with three wires. A reference voltage of 5V is supplied to a resistance track with the other end connected to the sensor earth return. "
,,TPS je potenciometr se třemi konektory. Referenční napětí 5V je připojeno na odporovou dráhu s druhým koncem připojeným na kostru senzoru. "

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 zář 2005 12:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
ono to napeti 200mV muze byt namereno a to protoze je rozdilna kostra a signalova zem, takze muze byt nejake napeti mezi kostrou a signalovou zemi

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 zář 2005 20:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
tech 200mili může udělat i ten poměrně slabej kabel na to ze je to kostra...

tak já zkusím ten senzor "uzemnit", jen tenhle, abych nepo... něco víc, a uvidím

jinak hodnoty toho potiku odpovidaj a referencni napeti je ok, takze to musi byt ta zem

no zítra se v tom zas budu hrabat a uvidím

díky za info, mám na ceste Etzolda k tomuhle autu ale jeste nedorazil, proto mám někdy blbý dotazy :D jako např: kde je ten blbej ventil odvětrávání.... (kterej dělá chybu 565)

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 zář 2005 16:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
tak jsem to "opravil" :-)

natáhl jsem k senzoru (ne zpět do ecu) novej drát kostry a připojil ho na kostru motoru. ne že by nastala nějaká velká změna v reakci na plyn, ale volnoběh je ok a diagnostika si nestezuje. až budu tahat motor ven tak přejdu všecny kabely a třeba to najdu.

nemuzu si pomoct ale ten motor je tam tak narvanej ze ani nevidim vetsinu kabelu

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2005 08:20 
Včera jsem demontoval senzor polohy škrtící klapky (kvůli problémům s otáčkami při vyřazení za jízdy - občas 500 ot/min, občas 1500 ot/min a kolísání volnoběhu při zastavení) a s kamarádem jsme ho na stole zkoušeli proměřit. Při zavřeném mně z toho leze cca 300 mV, pak výstupní napětí stoupá a někde mezi 400 a 500 mV najednou výstupní napětí skočí na cca 1,8 V, pak klesne zpěta na cca 500 mV a při plně otočeném senzoru mám výstupní napětí okolo 1,3 V a docela dost kolísá. Chtěl bych se jen ujistit, jestli jsme to měřili správně. Podle zapojení http://fordfuelinjection.com/index.php?p=30
jsme 5V přivedli na VREF a minus na TP, signál jsme měřili na TP a SIG RTN. Zkoušel jsem ho odpojit a projet se a motor se jakoby dusí, když více sešlápnu plyn. Když jsem odpojil MAF, tak jsem žádnou změnu nepozoroval, tak teď nevím, které z těchto dvou čidel je špatné. Jaký může mít vliv špatný senzor škrtící klapky na spotřebu?


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz