fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 19:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 474 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 pro 2009 19:25 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Niraj píše:
Marpie píše:
Klasický mýtus z dob kdy se používaly běžně vůbec ...... měl s olejem 5W40 spotřebu oleje za interval menší než s olejem 10W40 (0,5-0,8l vs 1,5l)

Nojo, vyzkouším to, stejně by mně to nedalo spát, kdybych to nezkusil :D
S 10W40 jsem se spotřebou oleje spokojenej, vůbec mezi jednotlivými výměnami nedolejvám. Tady problém nemám.

Tak jsem dnes vyměnil olej a šoupnul tam na zimu zkušebně ten řidší 5W40 místo dosud používanýho 10W40. Tak uvidíme, jak starty.
A jen dotaz: ten 5W40 je plná syntetika, 10W40 byla vždy polosyntetika. Není to problém? A nebude problém zase v létě přejít na polosynt. 10W a další zimu zase na synt. 5W? Jde to takhle střídat bez újmy na zdraví motoru?

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 pro 2009 19:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
Dneska se už oleje nedělej na synteticu a minerály podle těhle čísel :idea:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus7
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 pro 2009 20:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Niraj píše:
Niraj píše:
Marpie píše:
Klasický mýtus z dob kdy se používaly běžně vůbec ...... měl s olejem 5W40 spotřebu oleje za interval menší než s olejem 10W40 (0,5-0,8l vs 1,5l)

Nojo, vyzkouším to, stejně by mně to nedalo spát, kdybych to nezkusil :D
S 10W40 jsem se spotřebou oleje spokojenej, vůbec mezi jednotlivými výměnami nedolejvám. Tady problém nemám.

Tak jsem dnes vyměnil olej a šoupnul tam na zimu zkušebně ten řidší 5W40 místo dosud používanýho 10W40. Tak uvidíme, jak starty.
A jen dotaz: ten 5W40 je plná syntetika, 10W40 byla vždy polosyntetika. Není to problém? A nebude problém zase v létě přejít na polosynt. 10W a další zimu zase na synt. 5W? Jde to takhle střídat bez újmy na zdraví motoru?


Viz příspěvek výše, dnes už se na polo a plno syntetiku nehraje. Spousta olejů 5W40 vůbec syntetika není a nějak se tím zabývat není třeba. Jinak ty změny 10W40 a 5W40 myslím, že to problém nebude. Zvlášť pokud budeš požívat oleje stejného výrobce. Co jsi dal za značku teď?

Edit: Jé mám krásné číslo počtu příspěvků (a protože se to brzy změní tak je to 999)

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 pro 2009 21:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
já tam leju, co zrovna vyšetřím.....hlavně, aby tam toho bylo dost, a aby se to vyměnilo včas............

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 pro 2009 14:06 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Marpie píše:
Viz příspěvek výše, dnes už se na polo a plno syntetiku nehraje. Spousta olejů 5W40 vůbec syntetika není a nějak se tím zabývat není třeba. Jinak ty změny 10W40 a 5W40 myslím, že to problém nebude. Zvlášť pokud budeš požívat oleje stejného výrobce. Co jsi dal za značku teď?


No, leju taky do se namane za rozumnou cenu: Total Q, Castrol Magnatec ... když trefím nějaký v akci. Teď 2x 10W40 Divinol a stejná značka teď poprvé to 5W40.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 pro 2009 18:37 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Divinol je v poho, sám jsem ho v Escu (5W40) používal a mám ho i teď v Astře (5W30 Opel).


Tisííííííc a zrovna v krásné datum 31.12.2009

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 led 2010 14:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Ja pouzival v MK VII banner uni bull 90Ah - naprosta spokojenost, ej v aute do dneska - 4. zimu

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 11:18 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Tak dnes -15st., že bychom zase trošku oživili téma, co? :-D
Ráno jsem vyběhnul a že si teda vyzkouším nově koupenej etérovej sprej na studený starty. Nechal jsem nejdřív asi 3x převalit motor aby se "utrhnul" a pak jsem etér nastříkal do prostoru filtru (z boku tam mám připojenou jakousi hadičku, tak tam tudy). A jal se startovat. Jenomže huhuhuhuhu chvíli to vypadalo, že by snad motor spolupracoval... a pak už nic. Jen startér se snažil ale motor už ani nezablafal. Tak jsme zkusil etér ještě jednou, ale bez účinku. Nakonec jsem to nechal asi 10min. vydechnout (kabely od baterky už hřály) a pak nastartoval normálně bez spreje. Sice to trvalo, měl jsem strach o zamrzlou naftu, protože to vůbec jakoby nablafalo ale nakonec to dopadlo.
Máte někdo zkušenosti s tím etérem? Přeci když ho nastříkám nad filtr a když se motor ani kloudně neprotočí, tak se nemá vůbec šanci natáhnout až k pístům a provést tam detonaci, ne? Nebo se mýlím? Za takový prachy co za to chcou, jsem myslel, že ani nebudu muset k tomu vstávat z postele :lol:

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 12:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
taky jsem to kdysi mel a taky si myslim, ze je to na h...

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 13:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 bře 2009 07:52
Příspěvky: 81
Bydliště: Puchov SR
No. Ja teraz nabijam baterku po neuspesnom startovani. V noci sme mali cca -16°C. Skusali sme so svokrom ten eterovy sprej a nic. Aj som bol pripojeny cez kable od svagra z auta. Vzdy som rucne natiahol naftu. Ale pri dalsom startovani bola pumpa zase bez nafty (makka). Takze mi to asi kdesi zamrzlo. A to mam v nafte aditivum proti zamrzaniu. Je to nejaky Sheron Zimny Diesel Aditiv. Ale ked som ho pozeral vo flasticke, tak sa to ledva leje. Tak to moc zimny aditiv asi nebude.
Teraz mam Fordika na slniecku a baterku v pivnici na nabijacke. :oops:

_________________
Ford Escort Combi
1,8 TD 66kW
r.v. 1996
hlinikova mriezka chladica, laktova opierka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 13:59 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
To mě ani neděs, já tam mám taky Sheron zimní. Ale dnes jsem nakonec nastartoval a aj to potom 1/2hod. běželo. Tak nafta bude OK. Sheron jsem koupil místo nějakýho "noname" bazmeku, s kterým mě to před Vánoci zamrzlo. A nic jinýho než Sheron na čerpačkách u nás nemaj, resp. klika že aspoň tenhle.
A jestli máš zamrzlou naftu, tak je jasný, že eter nepomůže, to se hnout nemůže v žádný případě. Jak ostatní? Aditiva, etér .......

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 16:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Belous píše:
taky jsem to kdysi mel a taky si myslim, ze je to na h...

Transita při -5 nenastartuju jinak než s éterem. Nevim co to je za značku, ale protočim, odpojim sání, stříknu (trochu), připojim a startuju, ten motor se sotva protočí kvůli tomu éteru a na 1. nebo druhou otočku chytne.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 18:35 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Jde o to, že ten filtr u Escorta je dost daleko od motoru, takže pro eter dost dlouhá cesta a tudíž jestli se tam ten etér vůbec dostane do válců tak, aby mohl vykonat, co má.
Možná jsem ho tam narval moc a ten motor se nechtěl protočit kvůli tomu (nějakej protitlak, nebo nevím). Píšeš že trochu.... na pixle je napsáno vstřikovat 2-3sek. Tatík mi říkal, že když to používali do náklaďáků a přehnali to, tak to nastartovat nešlo a museli to nechat několik minut ustát, než ten eter vyprchal a pak mohli startovat znovu. Jinak si ani neškrtli.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 18:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 bře 2009 07:52
Příspěvky: 81
Bydliště: Puchov SR
Tak som nakoniec nenastartoval. Medzitym som dobijal baterku, ktora bola totalne vybita. Je to 65Ah, dobijal som ju prudom 2,5-3A a po 4 hodinach ju zacalo varit. kedze je bezudrzbova, nebolo na nej co otvorit, a tak kyselina tiekla nejakymi hornymi otvormi. Zajtra ju reklamujem. Tieklo to uz v lete v aute. A v aute mam max. 14V.
Pocas startovania 2-3 pretoci motor, a potom zacne skapinat. Ale to je tym, ze ma vysoky startovaci prud, a potom je prd... .
Ale mam strach o motor. Ked uz starter toci pomalsie, tak mi tam nieco tukaaa.
Ked som otvoril nadrz, normalne bolo pocut, ze tam bol podtlak. Tak mi asi naozaj zamrzla nafta niekde po ceste k motoru. Motor sme zohrievali teplovzdusnou pistolou. Bezne tankujem na OMV, ale teraz som zobral naftu u Slovnaftu. A s nou je asi problem.
Ale uvidime zajtra. Na noc sme Fordika dotlacili do pivnice a uvidi sa rano.

_________________
Ford Escort Combi
1,8 TD 66kW
r.v. 1996
hlinikova mriezka chladica, laktova opierka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 22:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
Ja ten eter strikam prumo do te hadice kousek za to plastove koleno.Jednou mi to pomohlo.Ale to sem asi mel spadlou naftu,jinak startuju do -10 vpohode da -15 jak kdy s dobytou baterkou to pri -15 a nize chyta tak na 80%Do nafty sem daval petrolej 50% na 50%,ted teda mam uz jen posledni nadrz te petrolejove smesi na kterou sem jezdil posledni dva roky celorocne ted dosla,takze jesta tyden pak se uvidi asi budu tankovat vervu.

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 23:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 10:13
Příspěvky: 2333
Dnes -10st. a delal sem hu - hu - hu -- hu ---hu ----hu a konec. :-D Jo obcas si skytnuly tri valce ale nechytnul se. Slaba baterka hold... :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 led 2010 00:49 
Offline
Nováček

Registrován: 21 led 2010 18:37
Příspěvky: 21
Bydliště: Třebihošť
Najeto 330000 startuje v poho když je kloudná baterka, jak se málo točí tak tomu nepomůže ani svěcená voda. Dnes jsem tam dal baterku jak hovado, mám jí od kamoše, jen na ní už není nic ci by nám řeklo jakou má kapacitu. Je tak velká, že jsem musel ohnout takovej plíšek :lol: a + kabely sundat z držáčku a trošku je popotáhnout :oops: . Jsem zvědav ráno co to provede - budu referovat.
A s tím startovacím sprejem u mondea ani prd a to jsem to foukal přímo pod filtr. Co máme v práci traktorbagr tak tam to funguje bezvadně, jen jsou na to potřeba dva
A na aditiva kašlu, leju tam benzín cca 10% je to lety prověřené aditivo, kámoš co má uno tak by mohl vyprávět :mrgreen:

_________________
Ford mondeo tournier 1,8 td 1997
Bmw 518i e28 mazel
tel 725402498


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 led 2010 09:12 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Dnes -13st. tak tam ráno vlítnu, že to vyzkouším. Na eter jsem se dnes vyprdnul. Protočil jsem 5x motor (tošil jak ďas) a 1x žhavení na cvak, 1x na kontrolku ... huhu a bylo to tam. Paráda. Však mám taky novou baterku. Nechal jsem to proběhnout ... jen když jsem se po 10min. vrátil, valilo se teda z toho čoudu, a volnoběh lítal ... ale to mi dělá, to je asi čerpadlo nějaký na ho.no. Ale start dnes dobrý.
Jo, a s tím benzínem ... jakej tam do toho liješ? A při jizdě to nic nedělá (výkon, drbání,... a tak)?

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 led 2010 09:43 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Nalejte do nádrže litr lihu s deci oleje a je po zamrzání nafty. Co nejblíže hlavy válců do gumy sání napichněte jehlu na odběr krve, která má uzavírací čepičku pro injekční stříkačku. Nasajete do stříkačky benzín , odděláte čepičku na jehle , nasunete stříkačku a vstříknete benzin a nasadíte čepičku. Pak startujte a musí to chytnout bez problému, A ta zabudovaná jehla tam může být celoročně a ničemu nevadí. :shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 led 2010 10:44 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Proč ten olej do nafty? Líh chápu, ale s tím olejem ....
Ta stříkačka s benzínem, to je zajímavý. Už skoro takovej krvák :-D

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 474 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz