jsmach píše:
Tak jsem to od oka doladil
, volnoběh jsem nastavil tak, aby ukazoval 0.8L/hod při zahřátém motoru. Teď to ukazuje i za jizdy (L/100km) hodnoty rozumné možná nejsou přesné,ale pro orientaci stačí.
Celkovou spotřebu jsem také od oka upravil, uvidím co to udělá s výsledky měření, zítra jedu dálkovou (2x350km) tam se PP projeví.
Mám prosbu k těm co PP mají namontován (jak na 1.6 16V, tak na 1.8 16V, případně i na jiném), potřebuji pár informací:
1) jakou okamžitou hodnotu spotřeby ukazuje PP při jízdě z kopce rychlostí např. 80 km/h s vyřazeným rychl. stupněm (volnoběh).
2) to samé, ale se zařazeným rychl. stupněm - brždění motorem (uveď co ukazuje PP, jakou jsi při tom jel rychlostí, s jakým r.stupněm a při jakých otáčkách motoru).
Mně to ukazuje i při brždění motorem stále spotřebu paliva, která roste s rostoucí rychlostí, ikdyž mám nohu z plynu dole (volnoběh) a energie jedoucího auta vytáčí otáčky nad 2000ot/min. Je to normální, nebo tam mám někde chybu?
Dík za pomoc, pokud seženu údaje o vstřikovacích ventilech (množství paliva v mL/s (uL/ms), upravím program na max. přesnost a pak jsem schopen doda naprogramované mikropočítače zájemcům o stavbu PP (náklady na materiál cca 500Kč s 16zn. LCD displejem, cca 300Kč s 4zn. LED displejem)
Na 1) ... při jízdě z kopce na neutrál jakoukoli rychlostí by měl ukazovat pouze spotřebu na volnoběh
Na 2) ... asi tam bude chyba, jelikož pokavaď jsou otáčky motoru větší, než volnoběžné a plyn není sešlápnut -> setrvačný spínač je sepnut, tak se nevstřikuje žádné palivo. Tudíž by neměl nic ukazovat - 0 L
Jinak dysi jsem "studoval" hafo literatury, jelikož jsem si chtěl udělat rovnou sůj počítač pro motor. Není to těžký, ale jelikož bych asi nedosáhl hodnot lepších, než v továrním naprogramování, tak jsem přestal. Ale v moudrých knihách právě bylo ve stati o spotřebě napsáno, že se to počítá podle šířky impulzu=doby otevření ventilu, tlaku paliva, a jěště něco. Ale mělo by i stačit zjistit průtok za jednotku času. Jenže ten je i závyslí na tlaku paliva před ventilem. Zkusil bych se obrátit na Forda, ale pochybuju(po mých zkušenostech s dotazem jak připojit otáčkoměr -> neřešitelný problém v několika FordService
), že se tam někdo takový najde, kdo do toho bude vidět...