fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:58 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
A jak dlouho to může trvat, než ten ventil odejde?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 14:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Aby došlo k poškození ventilu většinou stačí několika hodinový provoz v jednom záběru. Třeba 400 km . Vytvoří se napřed malá netěsnost a pak se postupně zvětšuje, až auto pořádně netáhne a spotřeba roste. To může trvat dalších 10t km.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 14:28 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 14 čer 2005 12:19
Příspěvky: 15
Bydliště: Liberec
Před týdnem jsem měl auto na opravě - rozvody, olej, silentbloky... Tak jsem dal dotaz na mechanika (takový známý přes 3 kolena), co s tím chcípáním za studena (klasická závada - ventily).... Tak mi řekl, že nemá moc cenu to dělat, že ten už (relativně asi) vyběhaný motor (na tachu 73tis = +100 nebo +200 dalších tisíc) ty ventily stejně znova "zapatlá" a bude to...

Co vy na to ? kecá? nechce se mu do toho? nebo tu opravu radši neoddalovat? (to, že musím motor před jízdou trochu zahřát mě netrápí, jezdím spíš dálkové trasy, tak to zvládám..)

_________________
Focus combi 1.8 TDCi, r.v. 2006, stříbrňák (2009-.....) Obrázek
historie: Escort combi 1.8, ghia, r.v. 1996, tmavě fialová metalíza (2005-2009)
historie: Fiat Punto 1.1i, r.v. 1995, stříbrňák (2004-2005)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 19:38 
Dalsi odkaz na zdvihatka http://www.motorservis.cz/eurocams.php :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2005 06:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
No já nevím. Já mám dojem, že mi auto od výměny kroužků jezdí čím dál tím líp a žere čím dál tím míň. Akorát ty zdvihátka klepaj. Ale teď v teple taky moc ne.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 srp 2005 13:14 
Mám podobný problém který popisujete při startu a to nejen za studena mě vylítnou otáčky na 1500 pak pomaly klesají až motor chcípne pak už nenastartuji,někdy mě chcípne motor i za jízdy.Během tohoto měsíce je to druhý problém s otáčkama první byl právě opačný otáčky se držely na 4000 ten my odstranily v servisu byla to vadná hadice přívodu vzduchu ale s tímto problémem si ani v servisu nevý rady auto tam mají již 3 dny a nanic zatím nepřišly.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 09:43 
Chystam se na vymenu pojistneho ventilu olejoveho cerpadla. Chci se zeptat o jak casove narocnou akci se jedna a co je vsechno potreba rozdelat. Domnival jsem se, ze staci vypustit olej a ventil vymenit, takze prace max. na 1 hodinu. V servisu mi rekli, ze nevedi kde presne ventil je a ze asi budou muset sundat vanu a pak ji zase nalepit, prace na cca 4 hodiny. Moc se v tom nevyznam, tak prosim o radu.
Diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 12:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Vždyť na předchozí stránce to popisuje Véna CITUJI:
Zaslal: st červenec 20, 2005 10:33 am Předmět: Regulační ventil tlaku oleje

--------------------------------------------------------------------------------

Regulační ventil tlaku oleje není u olejového čerpadla, ale pod filtrem oleje-velká kulatá hlava na 6 imbus, uvnitř je silna pružina a pístek do konusu, dnes jsem ho měl venku, na jedné straně toho pístku bylo vidět, že se trošku přidíral, tak jsem ho zalapoval jemným smirkem.
_________________

Stačí tedy vypustit olej a sundat olejový filtr, ventil je na bloku pod filtrem.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 12:58 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
On se ani nemusi vypoustet olej a sundavat filtr, sice z toho trochu olej tece, ale da se to ucpat prstam. Ale bacha, treba 2l mondi 96 ma pristup k tomu sroubu schovanej ve vane, klidne se mohlo stat, ze treba nektery novejsi esca maji podobnej system, potom je to fakt opruz, bez sundani prevodovky se vana nesunda.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 13:08 
to: standa
ja se ale neptal, na to kde ventil je, ale jak je to casove narocne a co vsechno je treba rozdelat a potom jeste jestli na me v servisu neco nezkousi. o lokalizaci ani zminka.
jinak diky za odpoved


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 23:36 
Pojistny ventil olejoveho cerpadla (pistek+pruzina+uzaver): 249 Kc
Vymena na cca 10 min, bez vypousteni oleje a demontaze filtru.
Zatim mi to jeste nechciplo, ale na hodnoceni je prilis brzy.
Obr. 1: nove dily ventilu
Obr. 2: detail puvodniho pridreneho pistku
Obr. 3: umisteni ventilu pod olejovym filtrem

ObrázekObrázekObrázek


Naposledy upravil Návštěvník dne 09 zář 2005 08:04, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 06:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...a jak se na to tváří zdvihátka?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 07:57 
Odesel mi do toho jeste katalyzator, takze mi to zatim pekne vsechno rachta, priste tyden ho vymenim. Zdvihatka mi pripadaji stale stejna, ale je to jen muj subjektivni laicky nazor. Od vymeny jsem prakticky nic nenajel, ale je fakt, ze mi to zatm nechciplo. Myslim, ze na hodnoceni je jeste brzy, ale urcite se o sve zkusenosti podelim.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 08:46 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
No, ono je otázka, jestli Ti zdvihátka rachtaly i předtím při nastartování studeného motoru...

Já se na výměnu pojistného ventilu chystám také, tak sháním zkušenosti. Mám dojem, že se mi při studeném motoru pomalu tlačí do hlavy olej (Havoline 5W30), což má za následek rachtající zdvihátka. Když přidám plyn rachtání ustane, když nechám spadnout na volnoběh, chvilku je klid, pak rachtat zase začnou. Koukal jsem po nastartování pod víčko nalévání oleje, kdy se mi tam objeví olej na vačce. Při volnoběhu jsem se nedočkal, tak jsem přidal plyn a olej se po chvilce objevil. Mě to zatím nechcípá, ale mám někdy problém nastartovat motor, když nechám auto stát na sluníčku - a poblikává mi přitom kontrolka tlaku oleje.

Mohl by ses, prosím, mrknout také pod víčko pro nalévání oleje, jestli se Ti tam po nastartování STUDENÉHO motoru objeví olej?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 09:07 
O vikendu na to mrknu. U me je to trochu jinak, problemy mam se studenym motorem. Nastaruji bez problemu, ale pro rozjeti prudce spadnou otacky a motor se zacne dusit a pokud hned nechcipne, tak vubec netahne. Na prvni krizovatce po vyrazeni vetsinou chcipne.

Jinak ja mam olej 5W40, ktery je pro muj motor Fordem dopoucovan. Udajne jiz jiny olej do motoru nelejou.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 10:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
No nevim, nevim. Jaký olej se doporučoval přímo pro ročník 1996 netuším, ale Fordi dřív doporučovali pro Zetec (viz. Etzold) 10W30 (nevím, jaká byla specifikace ACEA), pak přešli na 5W30 (ACEA A1/B1). Pokud ten 10W30 splňoval ACEA A3/B3, pak 5W40 je dobrou náhradou, pokud byl A1/B1, pak je jednoznačně lepší 5W30.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 10:19 
V manualu je uvedno 5W30, nemec mel napsano v servisni knizce 10W40 a ve Fordu me jednoznacne ujistili, ze jedine 5W40 (udajne zmena predepsaneho oleje nekde v roce 1997). Sam vidis, ze v tech olejich je velkej hokej. Za bernou minci povazuji to, co mi doporuci ve Fordu. Uz se to tade nekde jednou probiralo, ve Fordu se ptal i nekdo jiny a rekli mu to same. Zkus se nekde ve Fordu ve svem okoli zeptat, docela by me to zajimalo. Pokud ti doporuci neco jineho nez 5W40, tak si musim o Fordu myslet sve.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 10:41 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jeste k tomu regulacnimu ventilu tlaku oleje, kdyz o tom tak uvazuju, zakladni funkce by mela bejt v tom, aby studenej olej nemel prehnane velikej tlak. U zmetca je podle Haynese horni hranice 5,5 baru. Takze kdyz se olej ohreje, pochopitelne tlak klesne a podle mne primo umerne opotrebeni vsech mazanych mist, pokud jsou vule vetsi, je tlak pochopitelne mensi.Jenze mi nejde do hlavy, co ziskam vymenou za novej ventil, kdyz ten by pod 5,5 baru vlastne nemel zasahovat.Hodte nejakej nazor.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 10:51 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To je dost zajímavé. Já mám také v manuálu jednoznačně napsáno 5W30; v neznačkovém servisu Ford mi olej měnili v roce 2003 - Shell Helix F 5W30. Já se těm Fordům docela divím, protože ty oleje se od sebe dost liší - viz popis specifikace A3/B3 kontra A1/B1. On totiž i ten přetlakovej ventil bude s jiným olejem jinak fungovat (někde se tady psalo, že se dá na ten který typ oleje i seřídit). Možná, že si Fordi myslí, že ten motor už má něco za sebou, tak mu "hustší" olej jenom prospěje...
Každopádně, ať si u Fordů říkaj co chtěj, já budu pořád jezdit na 5W30, dokud ho bude někdo vyrábět. Zkus zjistit, co za olej Ti tam Fordi dali a jakou specifikaci splňuje. Abych pravdu řekl, zatím jsem žádný olej 5W40 s ACEA A1/B1 neviděl.

to futura:

Podle mě ten pojistnej (přetlakovej) ventil je tam hlavně od toho, aby reguloval tlak oleje ve vyšších otáčkách - tady se otevírá a část oleje z čerpadla se odpouští rovnou do vany. Jestliže je ten ventil přidřenej, tudíž zůstává pořád pootevřenej, takže část oleje odchází do vany i v nízkých (volnoběžných) otáčkách a do hlavy ho jde málo a špatně se pak plní zdvihátka.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 11:02 
Olej jsem nemenil u Forda. Nalil jsem tam Fuchs Titan Supersyn SL SAE 5W-40.
Specifikace zde http://www.fuchsoil.cz/PL/PI/T-SL5-40.pdf

Do prevodovky jsem si objednal Fuchs Titan 5 Speed SL
Specifikace zde http://www.fuchsoil.cz/PL/PI/T-5-SPEED.pdf


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz