fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vypnutí paliva při brzdění motorem
PříspěvekNapsal: 08 čer 2008 18:28 
Offline
Nováček

Registrován: 08 čer 2008 18:07
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Při brzdění motorem u Eskorta 1.6 benzín se vypíná přívod paliva do vstřiků při 3000 ot/min a zapíná při 2500 ot/min což jsou dost vysoké otáčky.Dřív jsem měl vektru a ta vypínala při 2000 ot/min a zapínala při 1500 ot/min což byl ideál vzhledem ke spotřebě.U eskorta se mě nechce z kopce podřazovat tak,aby motor točil jak blázen,když chci jet zadarmo.Neví někdo,jak a co nastavit aby vstřiky vypínaly dřív?Nebo je nutné přeprogramovat řidicí jednotku.Díky za rady a nápady

_________________
eskort 1.6 kombi,r.1997,zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2008 19:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
Možná se pletu,ale já mám za to že to je v nižších otáčkách,mám ten pocit že přívod paliva zapína když jsou otáčky nižší než 1700 ot/min

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2008 20:32 
Offline
Nováček

Registrován: 08 čer 2008 18:07
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Já jsem tento údaj vyčetl někde na fóru,nemám to ještě fyzicky odskoušené,ale příští týden napojím ledku na vstřiky a zjistím to.U vektry bylo cítit znatelné přibrzdění u fordu to poznat není.Mám eskorta zatím pár dní,tak to pozjišťuji

_________________
eskort 1.6 kombi,r.1997,zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2008 21:07 
Offline
Forďák

Registrován: 28 led 2006 23:52
Příspěvky: 448
Bydliště: Praha 5
No tak kdyz treba jedes 100km/h tak tam svihnes 3 a mas to v poho..pokud je to pres 120 tak 4 no .. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2008 21:22 
Offline
Nováček

Registrován: 08 čer 2008 18:07
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Určitě to můžu podřazením vytáčet,ale jde mě o to,abych třeba na 4 nebo 5 a při 2000 ot.sundal nohu z plynu a jel do 1500-1700 ot.zadarmo.Točit to o 1000 ot.víc je mě proti srsti.Kdo měl vektru která to tak dělala tak ví o čem mluvím.Abych jel z kopce zadarmo na pětku (šetřit řazením se mě zdá nepohodlné,nehledě na zbytečné vytáčení motoru),tak musím kmitat aspoň 120 Km/h.

_________________
eskort 1.6 kombi,r.1997,zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2008 22:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Zdravim,
omeroval jsem sveho Escorta 1,6 zetec, protoze se mi zda jeho spotreba kolem 10l trochu "nad me ocekavani" a k memu velkemu udivu jsem zjistil ze z nejakeho duvodu vubec nezacina brzdit motorem. Meril jsem osciloskopem na vstrikov.ventilu 1. valce a ac jsem tocil motor jak jsem chtel, nikdy nevypnul vstrikovani benzinu.

Lambdu jsem meril - ok, vypada ze chodi normal.
Snimac skrtici klapky taky v poho. Pri pustenem pedalu tusim 0.82V, coz by pry (podle kamose servisaka Fordu) melo byt ok.
Cidlo teploty vody vypada taky v poho takze by si jednotka nemela myslet ze se teprve ohriva.
Snimac pohybu vozidla OK.

Nevite cim to muze byt ?
Co jeste muze ovlivnit rozhodnuti ECU ze nebude brzdit motorem ?
Muze do toho kecat vaha vzduchu ?

edit (02.03.2010): zetec 1.6 vypina palivo do vstriku az nad 2800 otacek
a je to jeste podmineno tim, ze v chybach neni zapsana nejaka chyba o skrtici klapce (coz byl muj pripad)
Pokud je nejaka chyba skrtici klapky, jednotka si pro jistotu vubec nedovoli vypinat palivo protoze nema jistotu v jake poloze se nachazi plynovy pedal/skrtici klapka.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2008 23:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jeste dodam napeti:
snimac klapky
zavrena 0.85V
otevrena 4.73V

teplota vody
teply 0.47V

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 08:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2006 20:12
Příspěvky: 268
Bydliště: Pardubice
například: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=16744

_________________
Ford Focus Combi II 2007, 1.6
Historie: baron Escort Combi von Leipzig 1998, Zetec 1.6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2008 07:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Escort, nebo alespon nektere jeho varianty, to ma udelany blbe a jsou ty otacky opravdu az kolem 3tis.ot. Novejsi auta jsou na tom lepe - cca 1.5-2tis.ot. Doporucuju to neresit, protoze uspora bude priblizne 0,0nic.
Na volnobeh si motor bere rekneme 0,8 litru/100km, pokud tedy pojedes 1km z kopce (a to uz musi bejt joooo kopec), usetris 0,8 litru * 32Kc/litr / 100km = 25 haliru. A to je jeste dost nadsazena uspora, protoze brzdenim motorem ztracis energii a o to vic tomu budes muset pod kopcem 'nalozit'. Pokud to neni vylozene vysokohorskej padak, vyplati se podle me vyradit.
Podrazovani ke krizovatce je taky diskutabilni - jde o to, jestli ta uspora na kapkach benzinu a brzdovych destickach prekona opotrebeni spojky.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2008 08:41 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Ja k tomu jen tolik a uz sem to nekde tady psal
Cetl jsem nekde clanek o ridicich jednotkach FORD a tam bylo napsano, ze to palivo prestava vstrikovat az nad ty 3t otacek kvuli rychlejsi nasledne akceleraci, ze je to nejaky pozustatek ze sportovniho testovani naladeni RJ
Tak to berte jako fakt a nehledejte v tom chybu, jedine pokud zjistite ze vam to tam vstrikuje opravdu velky mnozstvi paliva bud podle palubaku nebo podle mereni na lambde

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2008 08:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2007 09:21
Příspěvky: 179
Bydliště: Šaľa
Si myslím, že ani nejde tak o úsporu, ako o zvýšenie bŕzdneho účinku pri nepredvídanej situácii a skrátenie bŕzdnej dráhy.

Čo sa týka jazdy z kopca, je to individuálne, ak je ale strmý kopec na dlhšom úseku, tak tie brzdy spáliš. Dá sa to celkom rýchlo. Určite nejdeš z kopca len rovno, ale sú tam zákruty.

_________________
Escort Turnier 1,6 16v benzín, 10/97, zelená, alarm Radix
Focus Hatchback 1,8 TDDi, 2/2000, strieborná,

Služobné
bolo: Škoda Octavia II, Kombi, 1,9TDi, 4x4, zelená metalíza
Kia Ceed, 1,4 Benzín, biela, design pekný, len z tých 100 koní tam 90 chýba
Škoda Octavia III, Kombi, 1,9TDi, 4x4, čierna metalíza
je: Škoda Octavia III, 1,8 TSi, 160 koníkov, biela strela


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2010 12:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
No, na to vypínání svíček jsem se ptal proto, že mi teď z kopce při jízdě na plyn vybuchl zadní díl výfuku, tak jsem si říkal, že se to nespalovalo a hromadilo... Byla to teda asi jen únava materiálu..:-)

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2010 14:28 
Offline
Nováček

Registrován: 08 čer 2008 18:07
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
.

_________________
eskort 1.6 kombi,r.1997,zetec


Naposledy upravil myrbr dne 04 bře 2010 17:37, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2010 14:34 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tam te budou cekat se slavnou strikackou od Bosche lepsi kousky nez nevypinani vstriku. :lol:
Nebo tam Bosch neni a je tam (boze chran) Sagem ?
(teda 12L pri 130ti ? S tim neco bylo.)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 bře 2010 14:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
myrbr píše:
Vyměnil jsem eskorta za peugeot 406 3.0 V6/24 a je to vyřešeno. Vypíná při 1400 zapíná při 1200 (za tepla).
Spotřeba Eskort 1,6L,87koní/-dálnice 130km/h, 12litrů,//město 9litrů.
Spotřeba Peugeot 3.0L,200koní/-dálnice 130km/h 9,5litru,// město 11litrů.


Zkousel jsi s tim Escortem uvolnit rucni brzdu? Pri 130km/h je tech 12 litru cca realnych, ale na 200km.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2010 10:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
Chlapi, určitě se zároveň se vstřiky nevypínají i svíčky? Mám v autě plyn, ještě starý podtlak ze škodovky a při jízdě z kopce mi to šeredně střílí do výfuku, což si nedovedu jinak vysvětlit než že mi to nespaluje...?? Jinak to jede parádně...:-)

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2010 11:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Urcite se NEvypinaji.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2010 11:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2009 13:44
Příspěvky: 187
Bydliště: Letovice
Tak to pak nechápu.. :roll: Kdyby někoho napadalo, proč mi to teda střílí do výfuku, tak sem s tím..;-)

_________________
Svíťa
Ford Escort, 1600ccm, 16V, 1996, Zetec, kupé, klima, tažné,..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2010 11:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Strileni z vyfuku byva dano nespravnou bohatosti smesi, spatnym vyfukem apod. A vzhledem k tomu, ze u nekterych modelu se ten ventil uzavira az v otackach nad 3tis, tak to pak muze v otackach pod 3tis. pri ubrani strilet.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2010 12:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nejsem plynar, ale neco o tom vim z doby kdyz jsem to resil na Fabce.
Tam byl system s ventilem ovladanym krokovym motorkem a ta plyn.jednotka vubec neresila vypinani plynu pri jizde z kopce. Proste se jen furt snazila honit bohatost podle lambdy. Pokud to nemas ani ovladane tim motorkem, tim hur. Pak ti jde do motoru nejake mnozstvi nasateho plynu, ktere tam pusti volnobezny ventil. A volnobeh. ventil je pri sjizdeni z kopce otevreny skoro na max. (tzv. preposition mode ventilu).
Normalne to nevadi, protoze v tomhle modu jednotka dost utahne vstrikovace a jede to teda na chudou smes, ale u tebe na plyn NE.
Do zmetka bych taky bral plyn, ale jedine sekvenci nebo aspon ten s krokovym motorem. Dalo se to celkem pekne vyladit a pak to jezdilo za "stejnou" spotrebu jako na benzin.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz