fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 21:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 22:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Už mi jde zase do kytek napínací kladka drážkovanýho řemene. Nechce se mi investovat do nový a z jedný starý mi zůstal držák se šroubem, kouslý ložisko zapečený do toho plastovýho odlitku.
Obrázek
všechny míry v mm
Trochu jsem pohledal a nejpodobnější ložisko tomu původníku (d x D x B) 17x38x17 je běžně vyráběné ložisko 6403 (6403-ZZ) (17x62x17). Hlavně je teda stejný v tom místě uchycení (vnitřní průměr a šířka). Celá kladka má průměr 73. Přemýšlel jsem koupit to ložisko a nechat ze silonu vytočit "nástavec" na to ložisko a nalisovat ho tam. Akorát se trochu bojím pevnosti, protože stěna tý redukce bude mít tloušťku 5,5.
A hlavně by mě zajímalo jestli by neměl někdo aspoň trochu páru o tom, kolik by stála výroba tý redukce včetně materiálu.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 23:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Vyrobit tu řemenici neni problém, síla stěny taky neni problém a pevnost silonu je dostatečná :-D pokud dodáš výkres, tak do 500,- by se to mělo dát vyrobit. Myslim, že bys měl kouknout po ložisku s menšim D, pokud si vzpomenu, mrknu zejtra v dílně do tabulek. Kvůli vysoký obvodový rychlosti a taky nekupuj ložisko FBJ, ale minimálně ZKL v provedení 2RS (Oboustranně zakrytovaný plastem)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 23:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Pánové od forda tam vymysleli nějaký atypický ložisko. Třeba podle týhle tabulky http://www.eloziska.eu/Jednorada-kulickova-loziska.html je de facto jedinej typ ložiska s rozměry B=d=17

Jinak ta cena toho výrobku mě docela zarazila, čekal jsem tak kolem 200,-

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 23:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Třeba to někdo umí levnějš, ale cena silonu je dosti vysoká. Jenom se zeptám, počítal jsem, že ta kladka má drážky, ale jak si teď vzpomínám, tak je hladká, že? To by pak ta cena odpovídala 200-250,-

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 23:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Jasně je hladká, tlačí na řemen z vnější strany.

tady je to vidět rozebraný/rozkuchaný
Obrázek

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 15 bře 2010 23:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Asi bych to udělal z hliníku a máš pokoj, pokud tam dáš dobrý ložisko. a cena bude podobná jako u silonu

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 00:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Přibližnej odhad o kolik by byla cena vyšší při použití hliníku?
A nebyl by problém se zalisováním ložiska do toho hliníku?

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 00:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Asi těch 250. Ložisko tam nalisuješ stejně jako do bubnu ;-) :-) v domácích podmínkách většinou přes ořech z goly, akorát nevim, jestli máš ořech s průměrem ~60mm :-) popř. ti ho můžu koupit a nalisovat u mě.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 00:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Už mam pořádnýho brouka v hlavě :)

Tady je "nákres" nejsem strojař, to je ostatně vidět, když mi to na jedný straně ulítlo o 1mm :-D

průřez
Obrázek

Ale teď mi došlo, že by tam asi ta hranka až na kraj tý řemenice nemusela dělat dobrotu, takže by to asi chtělo asi spíš takej profil Obrázek

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 00:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Ten druhej obrázek jsem nepochopil, ale když tam udělám sraženou hranku, tak to bude OK :-)
Edit: oni tam nemaj nic, na co by dorazili to ložisko? Prostě si tam volně jezdí, jo? :-) ideální by bylo na jedný straně udělat osazení jako doraz a na druhý drážku pro segerovku.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Naposledy upravil EwanS50 dne 16 bře 2010 00:28, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 00:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
to je průřez tý kladky, ale jenom jedna půlka - je to vlastně sražená hrana :)

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 11:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Podle fotky je to kladka, co napina remen na servo a nevim co resite.Udelat normalne z kulatiny(treba hlazenky) a je to.Tolik to zas nevazi.Jen poradne vyhladit dosedaci plochu na remen.Mm ja to lozisko uz taky mazal,protoze se me pri vymene rozvodu zdalo, ze neni koser.Nebo pouzit tu puvodni a presoustruzit na novy lozisko,uz si ale nepamatuju, jestli je tam dost mista.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 17:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Do toho orig to vytočit nepůjde - je to žebrovaný, jak je vidět na fotce.

Jinak dneska jsem se na to ložisko byl zeptat a 6403 zapouzdřený(2RS) dělá jenom SKF a stojí přes 900,- Našli jsme trochu podobný 6303-2RS (17*47*14) a to stojí kolem 100,- Akorát je o 3mm užší, takže nepůjde dát přesně do středu kladky, ale bude muset bejt trochu mimo osu kladky.
Trochu jsem "vylepšil" profil kladky. Je na ní hranka o kterou se ložisko vycentruje, aby kladka neházela a udrží se ve správný hloubce. A na druhý straně sražení 45° (myslím že nějaký normální úhel pro nůž)

A jsem pro silon, hliník se mi na to nezdá. Ten silon bude fungovat i jako tlumič hluku, půjde líp zalisovat ložisko a bál bych se hrubosti Al.
Obrázek

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 23:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Tu hlucnost opravdu myslis vazne???No nevim,ale pri "rachotu"ropaka...... :smt017 Vzdyt i jine kladky jsou ze zeleza a myslim ze tam ti hlucnost asi nevadi(treba na rozvodech). Dale proc tam mas to srazeni 45 stupnu a navic to lozisko bych zajistil(segrovka) i z druhe strany proti vypadnuti z kladky.Zalisovani nekdy nepomuze.Jo a v podstate muzes pouzit jakykoliv lozisko(primerene) se stejou dirou,vzdyt stejne tu kladku delas novou.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 23:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Dyť to taky tak dělam. Je pro mě důležitá hlavně ta středová díra těch 17, protože na tý kladce (držáku nan kladku) je tam takový něco na co se nasadí to ložisko a je to dělaný na 17mm. Ten pán v prodejně ložisek mi řikal že takový "standart" ložisko s dírou 17 je právě to 6303.
To sražení mam aby tam nebylo zbytečně tolik matroše a aby to šlo líp nalisovat. A že by se to mohlo svléknout bych se nebál.

edit: ono se to vlastně ani svléknout nemůže, ten výrobek je totiž tou hrankou směrem k držáku kladky a tam jsou tak 2mm prostoru, tak by se to opřelo o ten držák

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 00:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
akorát bacha na šířku toho ložiska, budeš potřebovat ještě 1,5mm podložku, abys ho měl správně v ose. segerovku bych tam dal určitě. Mám to teda vyrobit? a matroš? Hliníku bych se fakt nebál a rozhodně lepší ež nějakej hloupej plast. spíš se asi podívám, co máme na skladě :-)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 00:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Zatim nic nevyráběj ;-)
No právě tu jinou šířku ložiska jsem chtěl vyřešit posunem ložiska z osy kladky. V tom by byl problém?

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 00:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
tak ideální to rozhodně neni.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 00:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Takže mužu kreslit znova :-D u hliníku se bojim toho lisování brrrr... to bys asi musel to ložisko koupit ty a nalisovat ho tam. Což naskýtá otázku, za kolik bys to ložisko sehnal :) Tak se koukni na skladě co tam máte za matroš a podle toho bychom se domluvili.
K tý ségrovce. To se taky dá nějak normálně sehnat ? nebo se to vyrábí z nějaký pružný oceli či co?
Asi jsi poznal že mi u tý kladky jde hlavně o nízkou cenu, proto to tak všechno řeším

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výroba kladky
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 00:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
To chápu :-) U nás mám na ložiska nějakou slevu, ale nebudu ti tam kupovat ty FBJ, pač to jsou podle mě sračky. ZKL nebo SKF. ZKL bude podstatně levnější. kouknu na matroš. ségrovka se koupí, ta stojí cca 5Kč. Nalisování neni problém. Jinak bych radši ten hliník, pač ikdyž by se tam zvětšila teplota, tak je hliník v pohodě.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz