Koupil jsem FoFo kombi bez funkčního ostřikovače zadního okna. Dnes jsem se na to vrhnul a zjistil, že pletená hadička na vedoucí k trysce je dvakrát zlomená (uvnitř gumového husího krku spojujícího střechu z kufrem). Mezitím jsem při testování zaplavil střechu kapalinou
.
Postup pro ty, kteří to ještě nedělali a chystají se (nebojte se
))
1. Povolte dva šrouby (torx 25) držící horní brzdové světlo s tryskou ostřikovače.
2. Světlo lehce vykývejte, příp. jemně podeberte. Pozor ať nepoškodíte těsnění pod světlem (vypadalo velmi křehce).
3. Stáhněte hadičku z napojení trysky (pomohl jsem si opakovaným páčením plochým šroubovákem proti tělu světla a hadičky).
4. Odpojte konektor světla.
5. Otevřete kufr.
6. Vytáhněte koncovky husího krku z otvorů v plechu (lehce šroubovák přizvednout a rukou zabrat).
7. Odšroubujte šroub (křížová hlava - PH2) jistící spodní část krytu levého zadního sloupku (šedý).
8. Vypačte kryt, odhalte těsnění kufru, čalounění je volné.
9. Protáhněte hadičku husím krkem pod střechu.
10. V optimálním případě si připravte náhradní hadičku. Tato pletená asi vydrží více než silikonová, když ji tam konstruktéři dali (ale víme, že všichni dělají chyby a je dost možné, že dnešní směsi jsou na lepší úrovni než před cca 15 lety). Každopádně tato pletená se asi jen tak nezlomí a neucpe, ale vydrží omezený počet lámacích cyklů. Pokud nemáte náhradní hadičku (jako já), přejděte k bodu 13
11. Stávající hadičku odpojíme od spojky s gumovou hadičkou vedoucí od čerpadla (na levé straně cca 25 cm od zadní hrany).
12. Napojíme náhradní hadičku a postupujeme nazpátek od bodu 9.
13. Stávájící hadičku zkrátíme tak, abychom zachovali co největší neporušenou délku (musel jsem odříznout cca 20 cm (výrobce málo šetřil), hadičku napojíme zpět a vedeme co nejkratší cestou zpět a postupujeme nazpátky od bodu 9.
Vyšlo to tak tak a uvidíme co to vydrží.
Čest!!!