Vavris, však to znáš, s volbou gum se dají dělat kouzla, a testy jsou jen takové vodítko pro ty kteří vědí, že jich na autě mají 4 kusy
- trochu přehnaně ale částečně pravdivě. První gumu z venku jsem měl Maringori nebo tak nějak a jízda na suchu i vodě byla supr a to byla jetá. Druhý, co na ní nejel řekne nějaký neznámý šmejd. Některá guma po zavlnění v bocích zdeformuje běhoun a druhá sedí celou plochou dál . Myslím si, že hodně lidí snižuje vlastnost gum podhuštěním a i snahou aby dobře seděla, přehuštěním , a tím předem odrovnává její vlastnos, aniž by záleželo, která je to značka. Mišáky až na velkou výdrž, začínají poslední dobou ztrácet na špičku. Na suchu jsou OK ale na vodě jsou v některých rozměrech propadák, koledující jako číny o hubu. Dá se říci, že jakákoliv guma od Dunlop, Pirelli, Bridgestone,Goodyear je tak špička , mišáky bych přiřadil již ke Kleber, Barum , Matador , k tomu průměru až lepšímu průměru. Další značky jsou pak ve větších rozdílech nevyváženosti, třeba sucho a mokro atd. Ono je třeba odzkoušet více gum a né jak většina odchovaných barumkama nebo jetéma zahraničníma z frcu s posledníma 3mm vzorku / tam nepoznají vlastnost/, papouškují výsledky testů.
Jak jsem několikrát psal, když čekám na manželku u obch. centra, zapálím cígo a procházím kolem aut. Nabývám dojmu, že hodně lidí na netu popisuje na jakých jezdí gumách věhlasných výrobců za 3000Kč/kus, protože chtějí být důležití a nechtějí ze sebe dělat socky že jezdí na šuntech. Když projdu řadu, tak z deseti aut jich sedum jezdí na barumkách nebo matadorkách , debicách z obchoďáku /píši o letních/, nebo jak píši na těch z frcu bez vzorku za dvě stovky. Taky v době, kdy na gumy nebylo, tak jsem koupil jeté a nestydím se za to. I ta volba barumek není špatné rozhodnutí a když je někdo vůl, tak si rozbije hubu na všem.