fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 10:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 30 bře 2010 16:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Chlapi sorry, ale nemůžu najít vhodné vlákno ani odpověď...a že jsem to prolejzal dost velkej kus pracovní doby :o)

Potřebuju üdělat rozvody na 1,6D a všechno tak nějak bylo řečeno, ale nevím jak řemen napnout. Všude se píše o nějakým péru, ale já tam mám kladku excentricky uchycenou a pokud to dobře chápu, tak se to napne jejím otočením a utažením...ale jak má být řemen napnutý? Spešl měřák co je popsán v knize na to nemám.

Druhá věc: musím použít trn na aretaci kliky? U 1,6D je čerpadlo poháněný řetězem někde v motoru a vačky z čerpadla řemenem. Takže by mělo stačit zaaretovat vačky, povolit jejich kolo, vyměnit a dotáhnout řemen a dotáhnout kolo vaček. Klika se nehne, když tam budu mít rychlost. Uvažuju správně? Nebo je vůle v řetězu tak velká, že na to nemůžu spoléhat?

Díky za odpovědi...hlavně to napnutí..kvuli takový kravině se mi fakt nechce hledat vhodnej servis :(

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 01 dub 2010 00:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
co se tyce sily napnuti remenu mam to z chytre knihy, cituji:" pokud nemame k dispozici merici pristroj, napneme remen provizorne tak, aby sel prekroutit dvema prsty na nejdelsi volne casti max o 90 stupnu. prilis napnuty hluci nebo piska, slabe se rychle opotrebi nebo preskoci. (obligatni dodatek: pri nejblizsi vhodne prilezitosti pak overit napnuti v servisu:))".

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 01 dub 2010 00:11 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
hmm..tak to to rovnou můžu dát do toho servisu :o) ale díky za tip...to jsem ještě neslyšel :o)

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 01 dub 2010 04:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
ja bych se toho nebal. to tam pisou vzdycky.

koho by to zajimalo je to z knihy: Rogers, Christopher : Diesel : vznětové motory - údržba a servis : opravy, hledání poruch a rutinní údržba. 1998 . Jsou tam vsechny bezne diesel motory do roku cca 1997-8 (vymena rozvodu, pravidelna udrzba apod., pro Fordaky i serizeni cerpadel Bosch a Lucas do uvedeneho roku. Lucas konkretne jen ten s tim obrim solenoidem vepredu-cca do rv. 1996-7). Maji ji napr. v Nar. tech knihovne v Praze.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Naposledy upravil Belous dne 05 dub 2010 22:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 05 dub 2010 14:54 
Offline
Forďák

Registrován: 10 led 2010 22:10
Příspěvky: 60
na změření napnutí rozvodů ( teda nevim jestli 1,6d je to stejně protože o 1,6d sem ješte v escortovi neslyšel ) ale u mě ( 1,8td ) jsou hned pod vačkou dvě řemenice. jedna s excentrem, a druhá má uvnitř sobě pružinu a zpod ní kouká plíšek na kterym je zářez ( půlkruhového tvaru ten plíšek ) a zpod té řemenice čučí plátek asi 4mm silnej a na něm vyražená šipka a jak dotahuješ excentrem ten řemen, šipka se pohybuje. až dojede k tomu zářezu je řemen správně napnutej, zatáhneš excentr, vačkovou řemenici, řemenici na čerpadle a je to .. pozn. : klikový hřídel se zajišťuje pomocí speciálního " trnu " který se šroubuje dírou pod čerpadlem ( nutná demontáž alternátoru ) kde je normálně zašroubovaná záslepka. vyšroubuješ záslepku, našroubuješ spešl trn, točíš klikou dokud na něj nenarazí, dál už to znáš ne ?

_________________
Ford Escort r.v. 97 1,8 TD 51 KW combi komplet po GO ... nevyměňoval jsem snad jen zpětný zrcátko :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 05 dub 2010 19:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Díky kluci, tak jsem to udělal podle Belouse...zajistil vačky, zařadil jedničku, udělal fixou čáru z řemenu na kolo u vaček i čerpadla, sundal, poměřil, nasadil a kladku dotáhl podle zvuku (když se o řemen brnkne, tak je to jako struna a vydává tón:) a natočení o 90°. Po 1000km to zkontroluju, co to dělá a budu doufat, že to 60000 vydrží :o) Nejhorší na tom celým je sundat kryt rozvodů, protože mezi kolem čerpadla a kastlí je sakra málo místa...když jsem to sundával, tak jsem to ještě nějak serval..ale zpátky jsem musel trochu nadzvednout motor a i tak to šlo blbě. Takže ještě jednou díííííky :o)

Frogyman: jak je možný, že jsi neslyšel o 1,6D? takový skvělý a hlavně výkonný motor :) každopádně má jen jednu kladku - řemen spojuje jen čerpadlo s vačkama...od kliky je čerpadlo poháněný řetězem, o jehož životnosti nic nevím, ale zatím to funguje :oops:

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 05 dub 2010 20:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Micko pod tím deklem mezi klikou a čerpadlem žádnej řetěz není jen převod ozubenými koly...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 05 dub 2010 22:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
pokud si dobre pamatuju, tak 1,6d v MK4 byl, na rozdil od 1,8d, chvalenej, co se tyce spolehlivosti.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 07:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Walker:...ale dyť jsem blbej..myslím na jedno a píšu druhý..bych z forda zase udělal 120ku :o)
Belous:...co se spolehlivosti týče, tak zatím souhlasím..ale mnoho lidí by namítlo, že ten randál a "nevýkon" za to nestojí...je fakt, že taky málokdo jezdí za 4,5litru :D

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 07:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
1.6D má kolega i v MKVI. Jinak Mickovi to jede, na sraze v koloně jsem mu tak tak stačil a myslím že se nesnažil mě setřást. Ale já mám těžký krám proti němu. A co se týče nespolehlivosti 1.8D, tam není co se posrat, ne?:)

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 08:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
kamarad mival taky jednasestku a jezdilo mu to svizneji nez me jednaosma a za min. myslim, ze se rikavalo, ze 1,8 ma nejakou spatnou konstrukci, ze hur chladi nebo co a praskaji hlavy nebo bloky, uz fakt nevim. kazdopadne, ja jezdil asi za 5l na repku a najel 100tkm/2 roky bez vymeny rozvodu, protoze jsem tehdy ani nevedel co to je. jediny problem co jsem mel, ze odesla prevodovka a koroze (tomu jsem se teda nevyhnul ani s mondeem). zpetne odhaduju, ze to melo najeto tak 400tkm pri prodeji, byl to paradni traktor.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 08:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
1.6D má kolega i v MKVI....a japa se mu tam zaběhla?

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 08:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
zde. ty jo díky..to mu ještě nikdo neřekl :D
Ale jo, pro mý potřeby je ten motor skvělej...sice než se to rozjede, tak to chvíli trvá, ale pak už to těch 90 jede kopec nekopec. 5ku řadím při 50, když potřebuju jet, tak při 70...no prostě traktor :o) ale absencí elektroniky a nízkou spotřebou si mě ten motor opravdu získal...

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 08:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
ja mel spis na mysli zvukove traktor, ten motor byl pri ty neudrzbe na konci sil, zrejme

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 09:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Walker píše:
1.6D má kolega i v MKVI....a japa se mu tam zaběhla?

Jo to nevím, vyzjistím. Takže úplně obvyklé to není..?

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 09:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
řekněme že to je úplně exotické...tenhle motor se oficielně přestal montovat s koncem výroby mk IV.....čili v mkV už nebyl a v mk VI už teprv ne....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 10:28 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Belous píše:
ja mel spis na mysli zvukove traktor, ten motor byl pri ty neudrzbe na konci sil, zrejme


Ať zvukově, nebo povahově...je to prostě traktor :o) není nic lepšího, než to za tichého rána natočit mezi panelákama :o)

Jinak na emisích vykázal kouřivost 5% (z povolených 25) je to moc nebo málo, nebo co se z toho dá vyčíst?

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.8td 66KW
PříspěvekNapsal: 06 dub 2010 14:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Walker píše:
řekněme že to je úplně exotické...tenhle motor se oficielně přestal montovat s koncem výroby mk IV.....čili v mkV už nebyl a v mk VI už teprv ne....

:oops: Tak exotika se nekoná, má tam to samé co já. Ale dodneška žil v tom že má 1.6, já se nad tím samozřejmě nepozastavoval. Až dnes, kdy jsem ho požádal o předložení dokladů, tak to vyšlo najevo. :smt006

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.6D
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2010 23:20 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 26 čer 2008 22:34
Příspěvky: 1605
Micko pravdu máš hýčkej si ho :smt006 :smt006 nedám na ten traktůrek dopustit trojčička 120 se nechá vytočit a nemám problém spotřeba libová a jede to vždy a všade.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: rozvody 1.6D
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 07:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Tak trojku jsem na 120 ještě nevytočil :D pravda otáčkoměr mám předělanej z původních hodin, po nichž tam zůstal ciferník...takže volnoběh v 8:50, 2000 v 10h, 3000 zhruba v 11h atd. :D Ovšem, že bych tomu věřil tak, že bych to točil až k "hraně" to néééé :) Ale je fakt, že na max. to podle manuálu jede i na čtverku...no nevím..když jedu na 5ku 130 tak mám pocit, že mi chybí katapult :D

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz