fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 led 2025 22:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 17:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
jj, recht, bohužel diagnostika není všespásná...............to, že to ukáže - vadná lambda-bohatá(chudá)směs neznamená, že je vadná, ale může to být čidlo teploty motoru, problém s ventily či nespálením směsi atd.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 17:16 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
Tak to by bylo lepsi:) Automechanik me proste rek ze tam mam spatnou lambdu, takze sem si myslel ze ma pravdu. Tohle asi dava vetsi smysl - co jsem k tomu na foru nasel tak by to blblo asi i pri zahratym motoru - vykon se mi zda v pohode(teda nemuzu moc posuzovat, protoze auto mam chvili a uz s touhle zavadou, ale zejmena ve vyssich rychlostech je oproti nasi 1.4ce 96 narust celkem znat). Ted nevim jestli mu to mam dat znova do toho stejneho servisu a rict mu ze se mozna splet :?:

_________________
Ford Escort 1.6 16V ZETEC 90PS, 1995, kombi
Ford Escort 1.8 16V ZETEC 115PS, 1997, kombi:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 18:52 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
Napadlo me ze mame doma tu 1.4ku - je cidlo a lambda stejna?

_________________
Ford Escort 1.6 16V ZETEC 90PS, 1995, kombi
Ford Escort 1.8 16V ZETEC 115PS, 1997, kombi:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 09:00 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Podle etzolda jsou hodnoty cidel na teplotu vzduchu i vody prakticky stejny, klidne bych to zkusil prehodit. A lambdu taky.Ale radsi jedno po druhym.
A rikat mechosovi, ze se seknul, no nevim, to by musel bejt fakt uplne jinej, nez vetsina, jsou to mistri sveta a co reknou, musi bejt svaty. Pokud tam chces chodit, musis zvazit.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2005 15:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Lze nějak na fordovské lambda sondě poznat, kdy byla vyrobena? Abych měl náhled, zda je ještě původní, či zda již byla během provozu auta měněna...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2005 15:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Nejsem si vědom, že by tam něco takového bylo, ale když jsem měnil původní, tak stejně na ní nebylo nic napsáno. Pokud bylo, tak to nevydrželo pracovní teploty.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2005 17:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Mám na ní vyražený typ (označení FORD dílu a nápis JAPAN). Nějaké datum výroby apod. jsem zatím neobjevil.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2005 19:18 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Lambda sondu vám musí býti schopni změřit na všech emisích. Vždyť i hodnota je udávaná v protokolu, který dostanete do ruky. Takže takové info jako:"No pane... ta lambda je asi špatná..." neberu, jelikož je to přece zařízení s přesně definovanou pracovní charakteristikou, takže velmi jednoduše ohodnotitelná.
Pokavaď by někdo neměl čas na emise, nebo doma udělaný analizátor lambdy, tak v nouzi stačí i slušnější digitální voltmetr a změřit její výstup. Bezproblémů vám to ukáže úrovneň výstupu, takže se dle maximální hodnoty pozná zdraví lambdy. Maximálka má býti okolo 1V. Měřit to chce tak po 30 - 120sec chodu, aby se zahřála, jelikož i u vyhřívaný, kde je doba zahřívání cca 30s, budete míti odpojen konektor, a tím pádem i vyhřívání :lol:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 zář 2005 13:49 
jelo jako proti vetru a pritom plyn az na podlaze... po chvilce vystrelilo jak raketa a bud dobry nebo se zavada nahodile objevovala behem dne, nekdy to i skubalo hlavne pod 2000 a nad to zase netahlo, na volnobeh po ohrati houpali otacky +- 100 nebo se to propadalo, az na 200 otacek, taky jen nahodile

To Véna: jako bys jezdil mým autem. Tyto problémy stále mám a lambda sondu jsem zatím neřešil (zkoušel jsem svíčky, volnoběžný ventil, sací klapku, TPS). Jak jsi psal, že jsi to zjistil po jejím odpojení, napadlo mě, proč kupovat novou, když to bez ní funguje, že... ale je jasný, že zapojená být musí. Vyzkouším ji odpojit, zajezdit si a uvidím, jak se to bude tvářit.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: opět ta lambda....
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 12:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Mám takový dotaz - spíš chci slyšet, jestli dedukuju správně. Nejdřív příznaky co mi to dělá: Za studena mi motor táhne líp jak když se zahřeje.. je mírně cítět benzín, má vysokou spotřebu. Usuzuji, že jde o lambdu, protože dokud je motor studený, tak do něj de správný směšovací poměr, až se zahřeje, tak je směs bohatá a tím pádem to i hůř táhne a může být cítit benzín, pač je ho tam moc. Mám pravdu že? Už sem si tady o tom pár věcí přečetl ale takhle ty příznaky nikdo neshrnul dohromady.. tak jen jestli neplácám v něčem kraviny..

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 14:17 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Po nastartovani lambda nemaka, ale zacina relativne brzy, takze kdyz uz jedes ale teploty jeste nejsou v normalu, tak lambda uz udaje dava.Podle toho, co uvadis bych mozna driv zkusil cidlo teploty vody, staci, ze v nekterym rozsahu teplot uz nedava korektni hodnoty a smes je furt obohacena, bez ohledu na lambdu.Pravdepodobne by po odpojeni konektoru k teplote vody melo dojit k rezimu rizeni podle prednastavenych hodnot tepleho motoru, takze mozna horsi starty, ale asi lepsi pri teplym motoru, nez s vadnym cidlem.Pri blbym cidle bejva usti vejfuku vylozene ocouzeny, ale praviidlem to bejt vzdycvky nemusi.Stejne se neda jednoznacne vyloucit lambda, tam se da sice taky udelat zkouska odpojenim konektoru, ale lepsi jsou bud emise, nebo nejlepsi osciloskop. I kdyz ten meracek, jak je na nej navod tady na foru funguje fakt dobre. Zacal bych timhle a podle vysledku sel pripadne dal.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 15:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
čidlo teploty pro ŘJ bylo údajně už měněné za nové velmi před nedávnem, takže tím by to být nemělo.. Z toho důvodu usuzuji na tu lambdu. navíc tady kdosi psal a já si myslím to samé, že když je lambda vadná, háže bohatší směs aby bylo možné dojet.. přemýšlel jsem, že ji zkusím odpojit, co to udělá a uvidím co se stane s motorem, jestli pojede jinak nebo co se bude dít..

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 16:53 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, pokud je to tak, zkus odpojit a uvidis. Ono by mozna stalo za to i prohodit za nejakou dobrou pucenou. Kazdopadne po kazdy zmene a jezdeni to chce resetnou RJ.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 13:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Mimochodem - já jsem zkoušel čidlo teploty vody pokusně nechat odpojený, když jsem kontaktolem čistil konektory a motor jsem pak vůbec nenastartoval(nebyl úplně studenej) - ani při delším protáčení, měl jen velmi zřídka náznak zápalu. Takže sám nevím, jak by vůbec ŘJ nastolila nouzový režim, kdyby o údaje z čidla přišla v praxi.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 13:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Zajímavé, mně zas nejde vůbec provozovat auto bez snímače škrticí klapky, sice jsem ho myslím mastartoval, ale nešlo to dostat nad volnoběžné otáčky, chod motoru byl labilní a mělo to tendenci chcípat. Všechna ostatní čidla byla zapojena.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2006 09:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Tak mám další informaci - stopro to byla lambda, protože když jsem ji chtěl pokusně odpojit, tak jsem zjistil, že už byla odpojená :D Když jsem ji zapojil, tak to bylo ještě horší než předtím. Tak jsem ji vyměnil za lambdu z feldy a motor měl kultivovanější chod a hlavně za tepla opravdu líp táhl. Což znamená, že pokud už jsem to i poznal, tak tam musí být celkem dost velká změna. Takže moje domněnky se mi v podstatě potvrdily.. Ted ještě tak přemýšlím o tom, co ste psali předtím ohledně čidla teploty. Protože pokud je špatné čidlo teploty, tak dává bohatší směs, ale zase když je dobrá lambda,tak má tendenci ji ochuzovat tak co včil.. to se musí celkem slušně hádat ne?

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2006 09:54 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Jen pozn.: pozor, neplést/srovnávat tyhle motory. 1.4CFI jede skoro s minimem snímačů. Sice to stojí za ho*no, ale jede. Ovšem Z(m)etec jentak nepojede s minimem snímačů, ten je dost náladovej, jak všichni víme... :?

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2006 10:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Aha, tak to je velice dobrá a důležitá poznámka a pro mě nový poznatek.. No já mám samozřejmě CFI takže proto mi to asi jelo tak i tak. nevýhoda ale zase je, že hned nepoznám, že je někde nějaký problém.. kdyby tak existoval nějaký stálý hlídač všech čidel atd, který by mi nahlásil chybu nejlíp ještě dřív než by k ní došlo í :-D to bych si dal líbit.. Jo a ještě pro vaše pobavení.. taky jsme měnili svíčky a měřili tlaky. a jaksi jsme zapomněli připojit jeden kabel ke svíčce a měnili lambdu a jak jsem to nastartoval, tak jsme se velice divili, proč to najednou jede jenom na tři válce... Ale co jsem se opravdu divil, že i na ty tři válce to nezdechlo na volnoběh..

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2006 11:53 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Na tři válce ti to klidně udělá na rovince 100vku, vlastní zkušenost :twisted: Jinak CFI stačí k běku snímač na setrváku a buď snímač klapky, nebo MAP. Jen tyhle dvě věci stačí a dojedeš :shock:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 08:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Až tak málo z té šílené spousty různých snímačů čidel a udělátek? Tak to je celkem dobré.. Je jasný že by to jelo vážně na hoPIPno ale na to dojetí se to hodí. A například u škodovky si nedokážu představit, jak by se jí asi tak chtělo jet jenom na tři válce. To se ale bát nějaké nezkušené ženské, které to na ty tři válce pojede a jí se to nebude zdát nějaké divné... :shock:

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 186 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz