fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 09:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Frogyman píše:
my když měnili těsnění pod paldou na 1,8 TD 66KW tak bylo v knize od etzolda napsáno 110 Nm a pak o půl otáčky vrátit zpět. vrátli sme jen o čtvrt otáčky páč se nám to zdálo moc povolený a kdykoliv jsme sundavali a zase nbandavali hlavu dali sme stávající šrouby.. ještě nikdy se nám nepodařilo je utrhnout ...
To myslíš vážně, že jste šrouby utáhli na 110Nm, pak povolili a konec??? :shock:

Nevím kterýho Etzolda jsi při tom měl, ale já tam mám psáno utáhnout na 10Nm, potom 100Nm, potom o 180° povolit, dotáhnout na 70Nm a potom dotáhnout o 120°.

Co se týče šroubů, nový jsem ještě nikdy nedával a zatím žádný problém.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 11:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
moment jak píše skaldal taky sem to dělal takto a taky bez novejch šroubů

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 11:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
No on je v tom kapánek zmatek, a ten vzniknul tím že jsou šrouby dvoje....starý s šestihrannou hlavou jsou tuším M10 a pak jsou ty novější s torx hlavou a tuším M12...a každý ty šrouby maj svůj vlastní dotahovací postup...čili je to u každýho motoru jiný...těsnění je stejný a návod na utažení kterej tam je je nutno zkontrolovat jestli je na nový či starý provedení šroubů...v jednom případě by to mohlo bejt nedotažený na optimum a v druhým by se mohly urvat šrouby...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 13:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
je to jak pise Walker, dva typy sroubu. ja uz kazdopadne za par penez koupil nove, takze tento problem dal neresim. mimochodem, taky se ma davat novy sroub klikovky a srouby setrvaku. davate na srouby setrvaku lepidlo?

to EwanS50: ja ted koukam na tesneni te pomocne hridele a to, zda se je konstruovano podobne tj. vnitrni brit drazkovy s perem, vnejsi normalni. bohuzel ted nemuzu zjistit, zda doleha az k hrideli. pro jistotu si pujcim u nas v mototechne jedno to zadni tesneni a zkusim ho na klikovce. bohuzel, uz jsem to co mam pridelal a podmazl silikonem, tak se mi to zatim nechce sundavat, abych zkontroloval rozmer (je-li tam vubec napsany).

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2010 20:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
šrouby setrváku jsem nikdy nelepil, páč lepený nejsou ani z výroby...těch 8 šroubů má jemný stoupání a při dobrým dotažení se mi nikdy nepovolily...jen to chce mít dobře zaaretovanej věnec setrváku...už si nevzpomínám, jestli je setrvák pro čidlo klikovky nějak zajištěnej proti nesprávný montáži, doporučuju před demontáží si zjistit jeho polohu aby se namontoval stejně....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2010 00:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
...ano pravdu díž bratře....zapamatovat polohu setrváku a dorvat na předepsaný Nm...a nikdy se mi to nevrátilo zpět!!!

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2010 14:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2007 20:22
Příspěvky: 2376
Bydliště: Prague
Setrvak by mel byt blbu vzdorny jinak nez zpravne dat nejde srouby nesedi... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2010 16:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
myslíš aj na fordácké 1.8td? to má až focus ne?

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2010 21:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2007 20:22
Příspěvky: 2376
Bydliště: Prague
Td mam ten pocit ze taky ano pokut nejsem jen blbej a prdlajs jsem v te tme videl.. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 00:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Panove, sorry za mou dlouhotrvajici neaktivitu, ale nemam ted na hrani cas:). Pridavam fotky setrvaku, jenz predpokladam, je stejny i na mem Mondeu (sundany s Mondea 97). V TISu jsem se nedocetl o zadnych znackach, ale vim ze je to potreba dodrzet u dvouhmotovych s. Kazdopadne me prekvapuje, jak fotky zpetne prohlizim, ze jsou tam nejake dirky bez zjevnych funkci (mala zepredu a 4 velke, vcelku symetricky, zezadu)-posudte sami, nejsou to preci jen nejake znacky?.
Obrázek

Obrázek

Co me vsak velmi neprijemne v TISu prekvapilo, je nutnost pry presne sestelovat nastaveni senzoru klikovky a to pomoci nejakeho pripravku (trnu)- neplest s trnem nastavujicim horni uvrat (vklada se zepredu a zapira klikovku). Bohuzel ted nemam cas to sem hodit podrobneji, tak priste. Kdyby o tom vsak nekdo neco blizeji vedel, sem s tim, prosim (je to popsano v TIS-montaz motoru Mondeo MKII).

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 00:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Řekl bych, že ta zepředu je značka. Ty zezadu jsou na 99,9% vyvážení. TIS nemám, ale neřekl bych, že o to zas až tolik nejde jestli bude a 1 nebo 2 stupně jinak... Víc stejně na vůli těch šroubů neuděláš.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 00:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
prave, ze tam tvrdi, ze to je absolutne podstatne. jak budu mit cas, tak to sem hodim. jinak, taky me napdlo, ze to je vyvazeni, ale vsimni si, ze ty ve vnejsi diry jsou presne napric (navic je pres jejich prumer vylestena nejaka drazka a ty dve diry vedle sebe jsou taky pomerne symetricky. proc to je tak, nevim. mimochodem, nema nekdo link na Haynes manual "Ford Mondeo Diesel (93 - Sept 00) L to X" ? Ja mam jen k benzinu (tam je rozborka motoru popsana detailne).

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 čer 2010 00:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Ajo, no a není na tomhle průměru na bloku motoru snímač polohy klikovky, že by to snímalo 2x za otáčku? ty zbylé 2 jsou vyvážení :-) zkus jakou to má vůli na šroubech, když je lehce dotáhneš. TIS je origo Fordí, ne? proto chtějí používat jejich přípravky...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 črc 2010 20:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
takze je to zrejme takto: setrvak lze nasadit spravne jen jednim zpusobem- mensi dirka u stredu ze strany spojky oznacuje sirsi mezeru, ktera pak kryje diru/znacku v klikovce.

serizeni senzoru klikovky (podle TISu) se dela vlastne az po rozvodech, ale myslim, ze na poradi nezalezi. predpokladam, ze cele serizeni se tyka tedy jen aut s motory TC nebo TCI tj. elektronickym rizenim- napr. moje mondeo, nejmladsi esca TD..., tedy tech kde je senzor klikovky. ten dava ECU vedet kdy je motor v HU, serizeni je tedy podstatne (jak ostatne zduraznuji v TISu)

postup serizeni: motor se nastavi do horni uvrate a pootoci o presne 10 stupnu. jedna z "vnejsich" der na setrvaku ma pak byt presne naproti umisteni senzoru. objimka senzoru se proto presne donastavi pomoci pripravku. objimka je tam mimo jine i z duvodu ze usazeni setrvaku ma mirnou vuli (cca 1-2 stupne).
pripravek-trn (ford pripravek 310-057 neboli 23-049) je v podstate kulatina delky cca 10 cm (aby sla zastrcit-vadi zebrovani vany oleje), prumeru cca 14mm (prumer diry v objimce) a nakonci zuzena asi na 11mm (prumer diry v setrvaku).
protoze nic podobneho nemam v dosahu pomohl jsem si vhodne upravenou injekcni strikackou, viz obrazek. v tydnu to budu stelovat na ostro, tak doufam, ze to bude fungovat.
Obrázek

"vnejsi" diry na setrvaku jsou presne 180 stupnu od sebe, tj. dva impulsy za otacku klikovky. dve "vnitrni" mensi diry jsou, podle me, znacky, kdy jedna oznacuje, kdy je motor v HU - dira se zda byt presne kolmo se svislou osou motoru., vedlejsi dira se pak zda byt vedle presne o, vyse zminovanych, 10 stupnu. jejich prakticke vyuziti vsak moc nechapu, protoze pokud je setrvak nasazen, nelze se k nim dostat. presto, protoze nemam presne uhlove meridlo, vyuziju je tak ze si pomoci nich udelam nejake znacky na vnejsku setrvaku a pak jednoduse urcim posun o 10 stupnu proti HU.

dosud jsem na toto nikde nenarazil. nakolik muze spatne nastaveni zpusobovat nejake nepravidelnosti v chodu motoru?

edit: jeste dodavam, jak jsem prave zjistil, ze posun o tech 10 stupnu, znamena v praxi posunout setrvacnik temer presne o 4 zuby (pokud jich ma celkem 135)

edit2: davam za pravdu EwanS50, mensi dirky jsou zrejme nasledek vyvazovani. na jinem setrvaku jsou uplne v jinem miste a ctyri. ze jsou o 10 stupnu od sebe je asi souhra nahod.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Naposledy upravil Belous dne 19 črc 2010 21:50, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2010 21:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
jak jsem resil vytazeni poloos z prevodovky je zde: viewtopic.php?f=18&t=29874 . dodavam, ze vypoustecim sroubem jsem vypustil 2,6l oleje a naliju tam posleze Carlube EP75W-90 polosyntetiku (pro zajimavost za cca 12liber =350Kc) splnujici Ford normu Ford WSD-M2C200-C.

dale jsem se obaval povolovani sroubu klikovky na starem motoru, resilo se to napr. uz zde: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13204 . pokud je sundana olejova vana je to snadne, staci zaklinit necim klikovku proti pootoceni. ja jsem to ted delal na motoru s rozvody a jeste temer vsim prislusenstvim namontovanym. stani na brzde+ zarazena 5tka nepomohlo, musel jsem navic sundat starter a mezi zuby setrvaku a kryt prevodovky jsem zaklinil ockovy klic 12ku. pomoci sily nesmirne a hlavne meho milovaneho powerbaru (koupi doporucuji vsem) tj. cca 60cm racny jsem tu sv.ni vitezne povolil.

jeste doplnuji jak jsem vyresil to gufero ze zadni starny klikovky. koupil jsem na zkousku tesneni od fy Payen a zatim vizuelne se zda, ze to bude dosahovat az ke klikovce bez mezery. je to proste nejake sirsi, ma stahovaci pruzinku.

edit: nechal jsem tam nakonec to predchozi gufero . mel pravdu ten, kdo psal, ze ta vnejsi chlopen je jen proti vetsim necistotam. vnitrek je uplne stejny jako to gufero od payenu. jen jsem to presadil, protoze jsem to puvodne nedal zcela soumerne.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz