oli_2 píše:
Marek77 píše:
Do zážehových motorů se používají akumulátory s kapacitou 40 až 55 Ah (málokdy více), nejčastěji 45 až 52 Ah. Pokud se použije akumulátor s vyšší kapacitou, ničemu to nevadí (zpravidla jen peněžence
). Velikost akumulátoru je limitována pouze rozměrem pro něj určeného prostoru.
pánové vim že existujou elektrický vzorečky,výpočty a podobný věci,ale pokaždý když vidim věty jako je ta první,tak se chytam za hlavu.baterka s kapacitou 40Ah do takovýho auta je prostě donebevolající blbost.i ve Škodě 120 byla 44Ah.když vezmu tu horní hranici těch 55Ah tak dle výrobce je to stále nejnižší hodnota :
a nějaký že to altík neutahne?z úctou všem autoelektrikářům a zkušenějším členům bych stejně oponoval,mam v mondeu tuto baterii
http://www.mulac.cz/autobaterie-perion/ ... h-680a.htmjezdim na ní tři roky,natáčí čtvrtej a za celou dobu nebyla na nabíječce.jednou sem jí v práci vymlátil uplně do mrtě,pouze sem nastartoval přez kabely a jel domu.je to rok zpátky a nikdy sem neměl žádnej problém,takže to musí dobíjet uplně v pohodě.
ať se tomu co tu teď píšu smějě kdo chce,ale já se směju těm co spoléhají na to co píše Marek77 a podobní a pak přijdou k autu,votočí klíčkem (hlavně v zimě) ,motor udělá h..u....h..u a dou zase domu
Asi moc netušíš, o čem píšeš, viď?
Tak především - škodovky měly od výrobce akumulátory s kapacitou 36 Ah, později 40 Ah. Kapacita 44 Ah se dávala až do škodovek, které měly výbavu GLS (alternátor 55A) a vyhřívání zadního skla. Takže asi fakt nevíš, co mluvíš. Pamatuješ vůbec škodovky?
Superb s motorem 2,8 V6 a plnou výbavou má akumulátor 44 Ah. Všechny Octavie, Passaty, Golfy a jiné vozy VW koncernu mají běžně baterie s kapacitou 44 Ah. Pouze na přání zákazníka se vůz osazuje výkonnější baterkou.
Baterie slouží pouze pro start, tedy jako sekundární zdroj energie. Proto nechápu, proč bych měl vozit s sebou baterii o mnoho silnější, když je to k ničemu. Po nastartování začne pracovat alternátor, který nejenže krmí veškeré spotřebiče ve voze, ale zároveň dobíjí baterku, která se startem malinko vybila. Podle stupně výbavy vozidla se dimenzuje výkon alternátoru, ale nikoli kapacita baterie, to je kravina. Alternátor musí být tak silný, aby dokázal zásobovat energií všechny spotřebiče ve voze, i kdyby byly v danou chvíli zapnuté všechny najednou. Proto dvě stejná auta s rozdílnou výbavou mají jiné alternátory (ale stejné baterky).
Dělám do elektrotechniky dvacet let a mám na to inženýrský titul, tak myslím, že trochu vím, o čem píšu.