fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2009 10:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tyhle veci jsou komplikovanejsi nez si vetsina lidi dovede predstavit.
Kdyz ten motor projektoval nejakej soumen, byl si vedom toho, ze kdyz posune vacky tak aby to jelo nahore, nebude to tahat dole. A tak urcite pro tah dole udelal maxim co slo (za malou cenu, zname to).
No a jestli svou praci udelal dobre, tak nepocitej s nejakym VYRAZNYM zlepsenim. Tim ale nechci rict, ze nelze nic ziskat. Jen toho nebude 50% :-)
Rekl bych, ze cim ta klapka bude vetsi, tim vic to bude chtit jeji lepsi rizeni - idealne analogove, tedy ne jen otevrena/zavrena.

Nekde jsem cetl nejakou VS praci, kde zkousel ve special. software virtualne ladit vyfuk na Fabii (tusim 1.4 16v) a zkousel ruzne verze.
Zaver byl - "Skodovka to udelala moc dobre a me se nic moc nepodarilo."

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 11 srp 2009 11:22, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2009 10:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
rekl bych ze korigovat to na zaklade polohy plynu je blbost, ne vzdy jeho poloha vyjadruje neco podstatneho, smerodatnejsi je podle mne podtlak v sani...ktery si myslim je promenny dle zateze motoru, nezavisle na poloze plynu, preci jen na pul plynu do kopce a na pul plynu z kopce motor, ci pul plynu na volnobeh zatezuje motor dost odlisne..

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2009 11:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jojo, podtlak je zavisly na zatizeni motoru.
Z podtlaku se u auta bez MAFu pocita zatizeni motoru a podle nej se pak strika benzin.
Jinak ale podtlak JE zavisly I na otevreni skrt.klapky. Jakmile ji otevres naplno, je podtlaku, logicky, velmi malo.

(btw - dovedete mi to nekdo fyzikalne vysvetlit, proc se meni podtlak v sani v zavislosti na zatizeni motoru ?) :roll:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 27 črc 2010 15:00 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Zdravím takže expedimentoval jsem z druhou verzí přívěry výfuku tentokrát ovšem bylo pruchozích pouze 10% z původní průchodnosti výfuku a mé poznatky jsou takové že do 2,5 tis otáček jsem mněl cca tak o 10% větší krouťák no prostě daleko líp to auto táhlo takže mám prakticky na svojem autě ověřené že to funguje :-) do budoucna plánuji na tomto projektu ještě zapracovat akorát momentálně jsem to odložil z důvodu nedostatku času a peněz

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 27 črc 2010 17:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2007 22:58
Příspěvky: 1499
Bydliště: Pečky okr. Kolín (tzv. "černé Pečky")
a těch 10% lepšího krouťáku sis změřil jak? Gravitačním čidlem v tělě či jak.. mě se taky zdá že když vezmu lepší benzín jak to jede :-D

_________________
Escort cabrio mk4 - bonbónek
Sierra DOHC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 29 črc 2010 15:56 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2008 13:36
Příspěvky: 798
Bydliště: Hodonin
Tady je něco hotového
http://www.sportovniautodoplnky.cz/univ ... -65-77-mm/

_________________
Escort 1.6efi 1990 105 ps. prodáno po 10 letech.
Escort sedan 1,6 16v 1996 88 ps. E, brzdy RS.-Rozkradeno,sešrotováno.
Ford Focus combi 1,8 16v 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 29 črc 2010 19:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
když jsem bral lepší benzín tak jsem to nikdy nepoznal,vyskoušej to sám,vem si kus plechu trubka má průmer 55 spočítej si kolik dír do něj musíš vyvrtat teď už nevím kolik jich bylo a jaký průměr a vlož to do spojky u výfuku

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 29 črc 2010 20:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
jeden borec co má sunnyho gti, jezdí s ním vrchy atd. si nechal stavět výfuk od PK Motorsport a dělali mu to od svodů do středu 60 mm, rezonátor( magnaflow) a od středu dozadu postupně z 60 až na 55mm a koncák magnaflow...zužování ůdajně kvůli zachování tlaku v celém potrubí...vysvětlení : čím jsou plyny od motoru dál, tím jsou chladnější - ztrácí svůj objem, rychlost..klesá tlak...takže proto se zmenšuje průměr, aby se tohle všechno zachovalo...
tak bych nějaké klapce, která je ovládaná uplně nesmyslně, nevěřil... :idea:

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 29 črc 2010 21:33 
Offline
Nováček

Registrován: 25 dub 2010 11:57
Příspěvky: 21
zachovani tlaku v potrubi urcite nebyl duvod :) jediny co muzes pro zvyseni objemove ucinnosti motoru na vyfuku udelat, je ze zlepsis vyprazdnovani valcu pri vyfuku.. tam ti je nejaky tlak v potrubi na skodu, zajima te rychlost, kterou unikaji..

_________________
Ford Mondeo ST200
300mm brzdy Mk3/ST170, H&R -20mm, Black eyes


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 29 črc 2010 21:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
to se pleteš, protože v případě otevřeného výfuku nemá motor žádný protitlak a v nižších otáčkách ztratí tah a pokud jsem pochopil správně co se tu řeší, tak mu jde o to, že má otevřený výfuk a má přesně ten problém s leností motoru odspodu a snaží se tomu zamezit jakousi klapkou :)

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 02 srp 2010 23:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
správně z výfuku je originální pouze konec,na motorkách ty klapky fungují dobře u mně na autě to fungovalo taky ale nemělo to ten požadovaný efekt na spotřebu takže to neřeším zatím a ani nejspíš nebudu jen jsem o tom chtěl napsat mé postřehy a skušenosti on by ten motor musel mít ty vačky ještě na víc stupňu aby to mělo větší význam a vliv

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 02 srp 2010 23:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Na motokárách to funguje, pač je to 2T, u 4T to nemá žádný významný efekt a vůbec ne na spotřebu, to už by to měli dneska všichni výrobci aut ve výfukách kvůli emisím...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 03 srp 2010 23:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
nooooo viděl sem aj hodně 4T motorek a ostrejch co přívěry měly

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 07:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
tomin píše:

(btw - dovedete mi to nekdo fyzikalne vysvetlit, proc se meni podtlak v sani v zavislosti na zatizeni motoru ?) :roll:


Já to vidím tak, že teoreticky při stejných otáčkách by měl motor nasát stejné množství vzduchu, jenže podle zatížení spotřebuje různé množství benzínu a pro zachování poměru 14,7 : 1 musí být i množství spotřebovaného vzduchu různé. Čím větší zatížení motoru, tím víc benzínu i vzduchu a když je poloha klapky stejná, tak se musí zvětšit podtlak v sání.

Co se týče ztráty výkonu v nižších otáčkách a potřebného protitlaku ve výfuku tak je to způsobeno tím, že při horní úvrati je otevřený sací i výfukový ventil a při nízkých otáčkách a velké ploše ventilů dochází k úniku nasávané směsi do výfuku. Ten protitlak musí být tak akorát, aby odešly všechny spaliny a zároveň se nasálo dostatek nové směsi.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Re:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 09:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Standa píše:
Co se týče ztráty výkonu v nižších otáčkách a potřebného protitlaku ve výfuku ....

Presne. Vyfuk je naladeny tak, aby vyhovoval pro danou vacku - casovani - prestrih ventilu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Re:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 09:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Standa píše:
Já to vidím tak, že teoreticky při stejných otáčkách by měl motor nasát stejné množství vzduchu, jenže podle zatížení spotřebuje různé množství benzínu a pro zachování poměru 14,7 : 1 musí být i množství spotřebovaného vzduchu různé. Čím větší zatížení motoru, tím víc benzínu i vzduchu a když je poloha klapky stejná, tak se musí zvětšit podtlak v sání.

Vic benzinu tam nastrika az strikacka kdyz se dozvi z toho vetsiho podtlaku, ze je motor vic zatizeny.
Ale moje otazka byla myslena prave na tu PRICINU (zacatek deje). Co (fyzikalne) zpusobi to, ze kdyz je motor vic zatizeny, tak saje vic vzduchu v sani ? Pri stejnych ventilech, pri stejnych otackach a stejne teplote. Jen se zmeni zatizeni motoru a motor zacne sam vic sat. Proc ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 09:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Noo... neurčuje se zatížení motoru podle více čidel? Já o tom zase tak moc nevím, ale když si představím, co všechno EEC "ví", tak myslím, že pro určení "zatížení" (není to přímo fyzikální veličina ani nevím, jestli EEC nějakou takovou hodnotu určuje) si EEC hlídá otáčky motoru, tlak nebo množství vzduchu v sání (MAP nebo MAF systém), polohu škrtící klapky a podle toho určuje zatížení...
Modelová situace... motor si bublá na jen lehce otevřený plyn, moc benzínu tam neteče, zatížení malé. Potřebuju zrychlyt, šlápnu na plyn... co se stane... v okamžiku zmáčknutí plynu jsou otáčky pořád stejné, EEC jen zjistí změnu polohy plynu...klidně na WO a dává víc paliva...víc paliva déle hoří, takže se nastaví větší předstih.. Podtlak v sání klesne (tedy zvýší se tlak, podle klapky a sání klidně až na rovný atmosférickému), což systém s MAPem zaznamená a taky podle toho vyhodnotí zatížení systému. Systém s MAFem o tom poklesu neví, což je jeho slabina, určuje zatížení jen podle polohy klapky, proto je víc háklivý na kvalitu a funkčnost TPS. ZAse je to měření přesnější...něco za něco..
No s větším množstvím paliva se motor víc roztáčí, podtlak v sání (za předpokladu, že se poloha klapky nemění) opět roste (klesá tlak), množství vzduchu proudící sáním roste... No..a to ještě bere jednotka do úvahy teplotu vzduchu, teplotu vody, čidlo klepání (pokud je, tak podle něj umí korigovat předstih)...a ony vícerozměrné mapy pro zapalování a vstřik jsou na světě...a to ještě nemluvíme o lambdě a jak ta se na dávkování paliva podílí... ale to je v tuto chvíli irelevantní, lambda a spol jsou ekologický výdrb.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 10:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Si ve zkratce proletel celou EEC :-)
Nekomplikujme to dalsimi vecmi. U MAP systemu je hlavni cidlo pro vypocet ZATIZENI MOTORU (je dulezite to slovo zatizeni) cidlo MAP.
Predpoklad: mam za to, ze kdyz se zvetsi zatizeni motoru (nic jineho se zmenit nemusi), tak motor vytvori ve svem sani VETSI podtlak = zacne vice sat.
Proc ?
Nic jineho se nezmenilo ! Nezmenila se poloha klapky, otacky, proste nic. Jen si s autem vjel do kopce. A podtlak se zacina zvetsovat. Proc ?

Ford pouziva pro MAP system nazev "speed density".
Hezky popsane principy systemu MAP/MAF/NAlpha jsou zde http://www.carcraft.com/techarticles/el ... index.html
Tam je taky uvedeno "Speed Density systems accept input from sensors that measure engine speed (in rpm) and load (manifold vacuum in kPa)", tedy z vacua se odvozuje LOAD=ZATIZENI.

BTW: snimac skrtici klapky se precenuje, podle mne nema vliv na vypocet prutoku ani u MAP a ani u MAF systemu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EXUP-přívěra výfuku
PříspěvekNapsal: 04 srp 2010 11:08 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No trošku...a velmi zběžně.
Podle mě je to ale naopak...když motor víc zatížíš, tak jsou dvě možnosti... buď klapka zůstane, tak jak je a pak ti klesnou otáčky a s tím asi i podtlak v sání. Anebo, abys ty otáčky udržel, tak musíš přidat plyn a tím ten podtlak taky klesne.

Vím, že se TPS přeceňuje, že se používá hlavně pro detekci změny, vliv na složení směsi až tak zásadní nemá... Ale vedle toho určuje strategie řízení motoru při uzavřené klapce (brždění motorem/volnoběh), částečně otevřené (uzavřená smyčka) a WOT. Ale to to tobě říkat nemusím ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz