Tak pojistkovou skříňku mám přepájenou, strávil jsem s tím víkend, trvalo mi to asi 24 hodin. Práce to byla hrozná, zažil jsem asi 2 krize, kdy jsem si říkal "proč?!" Když jsem připájel asi čtvrtinu spojovacích kolíčků, začal jsem věřit, že to dokončím.
Nejdřív jsem sice spájel k sobě skoro všechny přeštípnuté kolíčky, ale jelikož mezi nimi byla mezera, rozleželo se mi to (měl jsem strach z nespolehlivosti, aby místa spojená jen cínem nezafungovala jako tavná pojistka, kulička cínu nezajela kdoví kam...), přecvikal to znova a pro spojení desek použil měděný drát průměru 1,3 mm (používám jej na hroty do trafopáječky). Práce s vyndáváním půlek těch kolíčků je na tom asi to nejhorší, zvláště u těch připájených z obou stran. Na poslední dva takové, co vzdorovaly jsem si vyrobil do trafopáječky smyčku se dvěma hroty, měl jsem si ji vyrobit hned na začátku, spousta plošek se mi odehla od desky, naštěstí jsou spoje ze silného plechu.
Kolíčky jsem vyndával tak, že jsem spoj na "líci" desky prohřál, vzal špičaté kleště, na "rubu" desky opřel vedle kolíčku a na líci na prohřátém spoji a stiskl. Tím jsem ty kolíčky povyrazil a pak za dalšího prohřívání spoje otáčením kombinačkami a tahem dostal z desky. Pouze nakřátím a tahem ty kolíčky ven nešly, jsou tam nafest nalisované.
Jinak jsem si při práci zase říkal - zas jedna konstrukčně odbytá věc. Tohle má rozhodovat o spolehlivosti auta, které stálo nové kolem 500 000
? Nepříliš kvalitní porézní podklad (nějaký cuprexkart), který při práci uvolňuje bubliny, u některých spojů se po prohrátí objevilo, že spoj byl vytvořen na špatně očíštěné plošce, ta nevytvářela pájitelný kruh ale kružnici s izolovanou ploškou uvnitř, musel jsem ten lak před pájením očistit jehlovým pilníkem.
Podklad desky byl již poměrně zteřelý a na dvou místech se mi rozdrolil.
Kvůli větší ploše některých spojů doporučuji trafopájku alespoň 90 VA, 75VA se na nich nechytá. Hodně záleží i na kvalitě pájecího hrotu, některé hotové hroty jsou mizerné a cín neprohřejí. Před pájením doporučuji vyrobit dostatek pájecích smyček z kvalitního měděného drátu o průměru 1,3 mm. Z dalšího nářadí jsou nezbytné opravdu mj. kvalitní štípací kleště a, pokud se použije, tak i dobrá odsávačka cínu.