Spíše, než začneš klímu předělávat, tak bych nejprve sondoval názory na manuál a automatiku. Jedinou výhodou, a na této se shodnem všichni, je zkutečnost, že při zapnuté automatické klimatizaci, je znatelně menší navýšení spotřeby, oproti manuálu. Pak jen nastávají klady a zápory jednotlivých klím, v určitých režimech. Základní podmímkou pro automatiku je vyhřátí /vychlazení/ auta na požadovanou teplotu. To znamená sedadel , palubky a celého interiéru, pak teprve jen klíma příjemně temperuje teplotu. Tohoto se dá docílit jen delší jízdou. Jinak má teplotní regulace velké skoky závislé na rozdílu teploty interiéru a nastavené teplotě. Venku máš 15 st. svítí slunko a přes okno ti to vyhřeje na 24st vnitřek. Po rozjetí a zahřátí motoru pustíš na automatiku 22st. Místo, aby ti to venkovním luftem schladilo na požadované, tak ti do kabiny foukne ledový vzduch klíma. Takto to pak střídavě funguje do vyrovnání teplot, kdy čidla fouknou jednou teplý podruhý ledový vzduch. Kolikrát jsem nasraný že klíma zbytečně spíná, když stačí nasát chladnější vzduch z venku, regulovaný jen klapkama a rychlostí větráku. To na manuálu nastavíš teplotu , na malé otáčky pustíš ventilaci a jedeš, buď přidáváš a ubíráš teplotu nebo ventilátor, ale nestane se ti ta věc, že do vytopeného auta najednou foukne na nohy ledový vzduch. U automatiky, když přepneš na manuál, tak ovlivníš maximálně , kam to chceš pustit a s jakou intenzitou větráku, jinak stále koketuje mezi sebou topení a klíma a vždy závislé na nastavené teplotě. Proto při mém automatu ráno v létě zapnu klímu na plno a jak začne proudit studený vzduch tak jí vypnu. Jedině v tomto případě mě jde chladný vzduch náporem bez větráku, protože průchod klapek zůstane v pozici chlazení. To samé , ale opačně , když chci aba šel teplý vzduch jen náporem bez puštění automatiky. Toť mé zkušenosti s automatikou, která si myslím, že ještě technicky není dotahnutá do konce.