fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 zář 2010 10:22 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
chlapci solenoid som vymenil a nepomohlo..stale to nefunguje...a skusil som ten solenoid odpojit a motor mal zvuk ako tie stare dizle co boli napr fiat tipo a tak..ako traktor..cize solenoid je asi v poriadku..je tu este nejaka moznost co moze byt na cerpadle pokazene..lebo to cvrlikanie fakt zmizlo a predtym mi to robilo...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2010 10:30 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
jedna vec je ista ze mi to prestalo cvrlikat...proste pri zhaveni uz nepocujem ten zvuk cvrlikania co predtym lenze solenoid som dal novxy a nepomohlo, co mi mohlo zastavit to cvrlikanie? moze to byt aj vstrekovacmi?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2010 22:33 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Já to teď vyřešil dvěma zásahy - doufám, že nastálo, že to není jen přechodné zlepšení:
1) vyměnil jsem filtr s ruční pumpičkou za filtr kompaktní bez pumpičky. Furt mi tam někde šel vzduch, ať jsem přetěsňoval jak jsem chtěl. A s každou tou bublinou vzduchu mi to pěkně drbalo s motorem a z vejfuku šlo čoudu jak z V3S. Tak jsem se naštval, pupmu vyhodil a je to.
Tím se to rapidně zlepšilo, ale přesto si to ještě občas drblo.
2) pročistil jsem konektor od solenoidu (teda doufám, že je to od něho). Je tak "šikovně" zastrčenej pod horním lemem kapoty, že není vidět. Když půjdeš po kabelu od solenoidu, tak ten se ti spolu s jinými kablíky téměř hned schová v takovým slabým husím krku, kterej se stočí pod horní lem kapoty a tam je hned nekolikapinový konektor. Ten jsem měl řádně zakydanej a moc nedržel v sobě. Tak jsem ho pořádně prostříknul WDčkem a spoj zajistil stahovací sponkou.


Každopádně solenoid mi necvrlikal ani předtím a ani teď (nebo já aspoň nic neslyším), nicméně drbání motoru při volnoběhu zcela zmizelo. Trápilo mě to s přestávkama přes rok. Teď mám už 14 dní pokoj, tak doufám, že to už vydrží až do jeho konce (a že ten se neodvratně chýlí :roll: )

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2010 22:56 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
noo lenze mne to predtym cvrlikalo..cize ma to dost stve ze to nerobi..a ten konektor viem ktory myslis mal som ho rozobraty a ako aj tvoj aj moj slabo drzal tak som ho zalepil paskou...no a jedne mechanik aj mne tvrdil ze mi taha niekde falosny vzduch...lenze stale mi chyba to cvrlikanie proste :))


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2010 02:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
píšeš žes solenoid vyměnil a že ti i jinej nejde....a co takhle prvotní zkouška, jestli do toho solenoidu jdou otevírací impulsy....bez nich to cvrkat nebude...tos měl udělat jako první věc....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2010 11:06 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
walker neviem ako to myslis ale stava tam ide kedze ked som odpojil kabel co k tomu vedu tak motor zacal klepat ako traktor.cize elektrina tam ide ale aka to uz neviem.neviem ako inak to spravit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: fakt nikto nevie?
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 14:27 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
ford escort 1,8 TD 66kw, pri zhaveni mi prestalo cvrlikanie v cerpadle a auto za studena ide na 3-4 valce a strasne dymi...nikto nevie pomoct? sory ze otravujem a zakladam novu temu ale neviem si s tym rady a v servise pytaju 150eur za nastavenie cerpadla...vymenil som solenoid a nepomohjlo..neni tam este nejaky ventil alebo cievka co s tym moze mat nieco spolocne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fakt nikto nevie?
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 17:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2007 20:22
Příspěvky: 2376
Bydliště: Prague
Solenoid by mel cvrdlikat....co tlaky??co vstriky rozprasujou??co stop ventil neprisava si to vzduch co vzduchovy filtr neni zasranej?nevim nejak me vic nenapada...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fakt nikto nevie?
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 17:28 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
vzduchovy filter je novy,solenoid tiez ale nevydava ziadne cvrlikanie a pred dvoma mesiacmi bolo vsetko okey,,a stop ventil to vobec neviem ci s tym ma nieco spolocne...aj ked viem ze nieco s nim je lebo dakedy mi nejde vypnut auto...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fakt nikto nevie?
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 20:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2007 20:22
Příspěvky: 2376
Bydliště: Prague
Tak zkus vymenit ten stop ventil nebo se na nej aspon koukni jestli ti nezpuchrela ta gumicka ta ta by mohla nadelat neplechu v cerpadle popr nekde neco pricpat a solenoid je novej nebo jsi tam dal nejakej z vrakace? :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fakt nikto nevie?
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 20:42 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
ten solenoid som dal pouzity ale je funkcny..dnes som bol s jednym mechanikom a ten tvrdi ze to budu vstreky..ze aj to cvrlikanie ma s nimi nieco spolocne tak cez tyzden sa na to kuknem teda


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fakt nikto nevie?
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 13:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
A co přestat neustále zakládat témata a začít používat hlavu....jak může auto který studený chytne hned a jen začne mít špatný korigování předvstřiku nějak zásadně divný vstřiky? Nějaký budou...někde ve stavu mezi novými a ojetými, ale to nemá s tímhle souvislost....stačí se podívat pod kapotu a je to hned jasný, 3 ze 4 jsou jen propojený trubkou s čerpadlem...tvů problém je v tom okruhu solenoidu....ten použitej byl funkční a ověřenej?.... solenoid ovládají elektrické impulsy (nebo mají jít což už jsem ti psal) jsou tam? když ne, tak asi proto že je buďto závada ve vedení, nebo prostě řj nemá potřebný údaje ke korekci předvstřiku, ona potřebuje vědět kdy to má načasovat (čidlo polohy klikovky motoru) a jak to dopadlo (čidlo otevření vstřiku na třetím válci) a asi by jí byl i milej stav polohy plynu aby věděla pod jakou zátěží motoru se bude korigovat....tvůj postup náhodných výměn k nějakýmu pokroku asi moc nepovede...tenhle symptom je dost častej a pro motory RFS a RFN vcelku typickej...vada korekce předvstřiku na čerpadlech lucas s korekcí předvstřiku....u všech aut byla u kterých jsem to řešil, tak závada byla jinde než primárně ve vstřikách...což potvrzuje fakt, že D a starší TD bez korekce tenhle stav nemají a vstřiky můžou bejt v jakýmkoliv stavu...všiml jsem si že se to pokoušíš diagnostikovat pomocí kabelu OBD...neznám stav v jakým se SW a HW Tominovy diagnostiky nachází ve vztahu k těmhle motorům, ale pokud tam má pořešenej ten stav kdy lze pozorovat chování vyjmenovaných prvků v nějakým grafu tak je to dobrá volba, alespoň budeš mít jistotu kde to je...každopádně i kdyby vstřiky byly špatný, tak pokud motor nastartuješ, tak nějaký tlaky otevírací i zavírací mají a čerpadlo by í byť zoufale mělo chtít korigovat optimální načasování počátku vstřiku tím solenoidem...takže to je tak k problému tvýmu a myslím že na jeden tvůj problém stačí jedno tvoje téma...ve foru by měl bejt krapet pořádek...přiděláváš tím jen přáci adminům....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: fakt nikto nevie?
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 15:24 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
walker dakujem ti a ja viem nechcel som zakladat novu temu ale proste zalozil som ju kvoli tomu aby si este niekto nasiel ten cas precital a skusil mi pomoct...a vidis ako si sa fajn rozpisal...len ja uz si neviem fakt rady..a 150euro za nastavenie cerpadla davat urcite nechcem kedze auto idem predat..len chcem aby islo tak ako pred mesiacom..len prist na tu chybu...solenoid ma mat vraj 12voltov ak ma menej tak je chybny...mas este nejake ine udaje o solenoide ktore by mi pomohli??diky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 16:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
sločení témat :!: :smt021

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 18:03 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
diky miky a nezabijaj ma ja viem ze som blby ale neviem si inak rad...no a dnes som teda meral hodnoty na to solenoide..ked dam zhavit maximalne mi nameria 9voltov, ked nastartujem tak mi hodnoty behaju maximalne do 5,5volta..podla pridavania a tak...neviete ci je to okey alebo zle?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 22:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Předmět zprávy: Re: vynechava a dymi na modro smrad nafty
Od: dubacikzh
Odesláno: 27 září 2010, 17:22:46
Komu: Walker
Zpráva
walker...dnes som ten solenoid pripojil na 12voltov...ked som to spravil nieco v nom cuklo...potom som otocil polarizaciu a zase to cuklo..a takto dokola..cize je dost pravdepodobne ze je okey ni??ale necvrlikato..len to tak tukne proste...vies mi nieco k tomu povedat?

to je dobře...je to elektromagnetickej ventil, to cvrdlikání je jeho neustálý otvírání a zavírání...a jelikož se prvotní zacvrdlikání děje po otočení klíčku kdy motor stojí a žádný čidlo nemůže v tu dobu podávat nějaký info o stavu motoru v pohybu, tak se zacrdlikání děje jentak z popudu ŘJ při iniciaci....jestli to je nějaká forma jeho rozhýbání nebo to slouží jako jednoduchá diagnostika uchem nevím...čili pokud samotnej solenoid cvakne, tak nějakou funkci plní a je tedy na tobě proč nejde signál k jeho procvakání od ŘJ...takže bych prošel zda je impuls na výstupním pinu konektoru na ŘJ a pokud ano zbývá už jen kabeláž mezi...hezky se nám tu použitím logiky zoužil okruh možných příčin...takže za necvrlikání nemohou ani vstřiky, koroze na zadních dveřích kolem stěrače ani sousedova kočka ale ten okruh solenoidu co tu celou dobu píšu...pokud je on dobrej, tak do něj nejde elektrika v takový formě aby ho rozhejbala....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 zář 2010 16:37 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
walker ale mne tam stava ide do toho solenoidu...hore vyzsie som pisal ze ked dam kluc dio polohy zhavenia tak mi tam naskoci maximalne 9voltov..pri nastartovani tie cisla skacu hore dole


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 zář 2010 17:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2007 20:22
Příspěvky: 2376
Bydliště: Prague
Tak by mel fungovat ale Walker Ti zase psal ze je tedy divne ze nezacvrdlika(at z duvodu zkousky nebo jineho)nevim nepovim Ti kolik by melo na ten solenoid jit pac nemam to cerpadlo jako ty(cidlo na vstriku atd)ale mohl bych Ti to u jednoho clena promerit.. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 zář 2010 18:49 
Offline
Nováček

Registrován: 30 bře 2010 21:48
Příspěvky: 38
ved to mi nejde do hlavy...stava do neho ide...volty tam behaju ked mam nastartovane..ale pri zhaveni necvrlika..proste z nicoho nic prestal....dnes som zohnal aj kluc na vstrekovace tak zajtra by osm ich chcel vybrat a dat premerat a vycistit tak som zvedavy


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 zář 2010 19:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ach jo...chápeš význam slova impuls? přesněji 12V impuls? to je to že tam je buďto 12V nebo nic....pokud tam máš míň, tak je něco špatně...ten solenoid nebo to radši česky pojmenovaný elektromagnetický ventil je napájenej plusem z pojistky F16 přes pojistkovku a relé v ní a přichází do konektoru k čerpadlu na pin č.4 (fialový drát s modrým pruhem) a protipólem je na pinu č.6 (černý s modrým pruhem) spínaná kostra z ŘJ (pin 98 na konektoru ŘJ) ....tak a co s tím...pokud připojím malou žárovičku do 5W na onen fialový drát s modrým pruhem v konektoru u čerpadla a druhej vývod od žárovičky dám na mínus baterie a po zapnutí klíčku mi svítí plným svitem (stejně jako při přímým zapojení žárovičky na baterii) tak mám vyskoušenou část napajení z pojistkovky, když mi to nesvítí, tak je někde tam krpa..pojistka F16, relé, nebo klema v pojistkovce(přepájení)...zbejvá mi ještě druhá půlka...jeden vývod žárovičky na černý s modrým pruhem a druhej na plus baterie....po zapnutí klíčku (před by měl být vypnutej) by měla žárovička zablikat ve frekvenci cvakání solenoidu v době kdy šel...pokud to tady nejde, je potřeba projít kabeláž a konektory mezi čerpadlem a ŘJ....nějaký digitáláky tu nemá cenu používat....nemaj žádnej vlastní odběr a měřej i měkký napětí, který ventilem fakt ani necukne....tak a myslím že k tomuto jsem dal maximálně polopatickej popis jak na to a tím už končím, jelikož už větší polopatózu už fakt nedám....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz