Ahoj,
tak jsem byl ve čvrtek 18.8 na STK + emisích, no sranda to nebyla.
Nejprve jsem zajel na Emise, pán se zeptal, jak tam mám dlouho rozvoďák, řekl jsem že 10000 km, to ho uklidnilo. Rovnou se přiznám, že v průběhu testu se mi chtělo pomalu brečet, vy co máte diesla víte o co jde, ostatním pro info. Je potřeba mít 4 po sobě jdoucí správný výsledky. Motor vytočí na maximum, a podrží ho tam tak 2 - 2,5 vteřiny. Viděl jsem tam asi 5150 otáček a znělo jak když zabíjíte prase. Bohužel natočené hodnoty byly špatné, a správné hodnoty natočil až na 3 cyklus, tzn, celkem proběhlo 12 x vytočení motoru na maximum po dvou vteřinách. Řekl mi, že jsem to měl hrozně zanešený, a že to musím občas taky pořádně protáhnou. Teprv po zkončení testu jsem si uvědomil, že mám odpojený EGR ventil, tak nevím, jak by to dopadlo, kdyby by zapojen
Na příští Emise ho asi zapojím a hlavně, naž tam podjedu, tak žádný šolíchání, ale pořádně ten motor projedu, aby vylít sajrajt z vejfukovýho potubí. (Pokud by ste měli radu, zdali ho příště zapojit, nebo ne, budu rád, jen nevím zda to případně nehodit pod téma přímo o EGR ventilu)
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... hlight=egr
Pokračoval jsem na STK, zde mi zjistili na předku špatný spodní kulák na levém rameni + natržený ten vetší silentblok. Zbytek byl OK, ale kulák mi hodil do vážných závad a technickou mi prodloužil jen o měsíc. Ještě ve čvrtek jsem koupil v Elitu nový kulák a oba ramení silentbloky abych to o víkendu opravil. Druhé rameno je skoro nový, předchozí majitel zřejmě vymet najakou větší díru.
Dle vašich rad jsem se na chalupě udělal výměnu silentbloků, jen při zalisování nových silentbloků mi prasknul svěrák, lis bohužel nemám a kladivo na to nestačilo, šlo to tam vážně z tuha. Nazávěr jsem rozbrousil nejty, kterým je kulák k rameni přichycený a chtěl jsem je vyklepnout. Prdlasj, nejty jsou zřejmě uvnitř ramene trochu roztažený na šířku, a musel jsem je odvrtat. Pak už to byla sranda, přišroubování novýho kuláku, nasazení zpět na auto bylo v pohodě. V tajný sekci jsem si stáhnul návod a tam se dočetl, že po namontování ramene zpět, se šrouby mají nejprve dotáhnout rukou, udělal jsem je lehce klíčem a celkové dotažení má proběhnout až když je auto zpět na všech čtyřech, tak to jsem udělal, několikrát vše zkontroloval, dotáhnul.
Vedení auta zejména v zatáčkách je subjektivně lepší a hlavně, v pondělí jsem byl znovu na STK , vše v pořádku, nechal jsem tam 250,- za opakovanou technickou. Snad to vše vydrží minimálně do další STK.
Než půjdete na Emise a STK, mrkněte na internet, cenové rozdíly u jednotlivých stanic můžou dělat i několik stovek. Emise na diesla jsou výrazně dražší než na benzín, vypláznul jsem 840 ,- za emise a 590 za technickou.