fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tuning 1,6 16V ZETEC (66kw/90ps, 1997)
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 12:11 
Zdravím všechny co sem chodíte. Jsem tady nováček a hned mám nějaké otázky. Hledal jsem nějaký "forďácký" web až jsem našel tenhle. Mám možnost mít Eskortíka 1,6 16V ZETEC (66kw/90ps, 1997) v super stavu. Vážně o něm uvažuji, ale i když nejsem závodní typ rád si sem tam šlápnu na plyn. Hlavně křižovatky a při předjíždění. Těch 90 koní mi moc nesedí. Mám takovou představu...lité kola 15" s velkým límcem, sportovní podvozek cca -40mm (co vy na to? na naše cesty?), nárazníky měnit nechcu, jsou dle mě mohutné a pěkné. Dále bych chtěl nechat zahladit kufr a SPZ přestěhovat na nárazník (ale asi jen v případě, že bych sehnal nějaký starší nebo pokud by šel originál nějak upravit, aby tam vznikl otvor pro SPZ a její osvětlení). A nakonec bych chtěl přidat nějaký ten koník nějakým tuningem motoru (jako laik jsem četl něco o svodech od motoru až po konec vyfukového vedení, že je to pry nejlepší cesta k dosažení výkonů, ale nemam moc ponětí o cenách i když jsem hledal moc sem toho nenašel a moc se neorientuji, takže bych byl vděčný za každou radu jak přidat koniky a za každý link vedoucí k výrobku a jeho ceně). Všem moc děkuji a tolerujte prosím mou nevzdělanost.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 12:34 
Jěště jsem se dočetl, že se začíná vzduchovým filtrem (tzv. hříbkem). Celkem by mě zajímalo v čem je to lepší než sériový a zda k tomu není třeba udělat nasávač vzduchu na kapotě. Určo by to bylo lepší :) Na to možna taky dojde...

Dále jsem se dočetl něco málo o leštění kanálku v motoru (zajímalo by mě jestli někdo nevíte na kolik to cca výjde nechat někde udělat a k čemu to vlastně je - rychlejší průtok paliva?)

Dále ostrá vačka...ale to už asi je celkem velký zásah do motoru ne? Neovlivní to životnost motoru?

Zvětšování objemu motoru je už dost náročná operace nejspíš. Tu bych raději moc neřešil.

Chip tuning jsem zavrhl po té co jsem se dočetl na x forech, že na benzíňáky bez turb je to celkem zbytečné za ty prachy.

A na konec asi blbá otázka, ale celkem mě to zajímá. Při jaké upravě se nejvíce zvedne spotřeba a výkon?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 17:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
Asi to nebudeš chtít slyšet, ale než dělat jen třetinu úprav co jsi popsal tak kup radši rovnou aspoň zetec 1,8. Vyjde tě to levnějc.

Svody a vejfuk, jasně ale komplet tak 10-30000,- dle kvality.
Sání - bez dalších úprav nesmysl, jde pouze o vzhled.
Vačka - jasně výkon přidá, ale pak se s tím nedá normálně jezdit.
Leštit kanály atd se podle mě do normálního provozu nevyplatí.

Na tý 1,6 si většinou běžných úprav posuneš výkon i krouťák do vysokých otáček. Takže to sice pojede super, ale bude tě bavit pořád to točit?

Spotřebu zvednou všechny, mimo filtr kterej neudělá skoro nic.

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 18:04 
tak tak . Dej tam vzduch. filter , výfuk ( nejlépe + svody ) a dál bych to neřešil. Asi to nemá cenu do toho cpát moře peněz , když je to na normální provoz :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 19:13 
milos.l píše:
Asi to nebudeš chtít slyšet, ale než dělat jen třetinu úprav co jsi popsal tak kup radši rovnou aspoň zetec 1,8. Vyjde tě to levnějc.

Svody a vejfuk, jasně ale komplet tak 10-30000,- dle kvality.
Sání - bez dalších úprav nesmysl, jde pouze o vzhled.
Vačka - jasně výkon přidá, ale pak se s tím nedá normálně jezdit.
Leštit kanály atd se podle mě do normálního provozu nevyplatí.

Na tý 1,6 si většinou běžných úprav posuneš výkon i krouťák do vysokých otáček. Takže to sice pojede super, ale bude tě bavit pořád to točit?

Spotřebu zvednou všechny, mimo filtr kterej neudělá skoro nic.


Coz o to. Tocit by me to bavilo, ale platit benal ne :( A nejake upravy, aby to tahlo vice od spoda nejsou?
Jak to, ze s tou vackou nejde normalne jezdit?
Proc se nevyplati lestit kanalky? Nevis treba na kolik to vyjde? A zda to hodne pomuze vykonu?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 19:15 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
ostra vacka ti tam bude rvat vic benzinu(teda myslim) takze to bude zrat vic.

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 21:27 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Ostrá vačka hlavně způsobuje rychlejší otevírání a zavírání ventilů a tedy výrazně zlepšuje plnění a vyplachování válců. Ale patří k tomu vedlejší produkty - vyšší opotřebení dílů, celkově namáhání ventilového rozvodu, životnost jde dolů, hlučnost apod.
Leštění svodů(hlavně sání) a slícování kanálků je podle zkušeností lidí docela efektivní vzhledem k relativní nenáročnosti, určitě bych nečekal kdovíjaký koně a krouťák navíc, ale motor bude určitě pružnější.
Kónickej filtr extra podle mě moc nepřidá, většinou dojem jeho vlivu je "placebo efekt". Osobně kónus mám, tedy teď už dobře dva měsíce zas jezdím se standardním airboxem, protože mezitím ke kónusu dodělávám studený sání a rozdíl ve filtrech moc nepozoruju. Každopádně motor s kónusem získá dobrej zvuk a líp to vypadá.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 09:21 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
....taky pridam nazor: fakt nema canu rvat prachy do zvysovani vykonu na 1.6ce, ale nevim, zda te koupe 1.8 zeteca uspokoji jeho výkon, mam kamarada s 1,8 a prijde me ze to jede stejne, asi jen ve vysokych otackach bude mit jasnou prevahu ale jinak ne...pokud chces fakt aby to jelo, nezbyva ti nic jineho nez jit do RS2000 no...

...a ostra vacka prodluzuje dobu otevreni ventilu, takze tam jde nasat vice paliva a proto mas vetsi vykon, samo ze mas vetsi sporebu...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 09:25 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
to carPWR tak to te svezu ve fokusu 1,8 a 1,6 esko a to dost poznas. A toto nebudu tocit. A sakra to poznas.

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 09:28 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to oslik: no ja si nemuzu pomoct ale pri normalni jizde do 3000 nepoznam rozdil...ale je pravda, ze ten motor 1.8 neni jak to rict, naucenej trochu jezdit, ten nevi co je 4000ot no...to bude mit vliv...ohledne svezeni s focusem 1.8 a esco 1.6 nepohrdnu....zvlast ta 1.6 by me zajimalo jestli je tam nejak hodne znat proti mymu automatu ze to nejak lip zrychluje :-)

ale jestli ma focus nejakou kratsi prevodovku proti escu tak to bude hlavne tim...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 09:53 
Tak to vypada, že se asi budu muset mrknout po něčem uplně jiným. Nechcu objem motoru vic jak 1,8 kvůli pojistce a hlavně spotřebě. Utekla mi luxusní honda civic od kamaráda, protože jsem neměl prachy a on spěchal :( 1,6 cca 140ps a spotřeba, když to točil do 3500ot/min byla 7-7,5 litru a to to jelo na 3500 hodně hustě...no nic...tak diky za odpovědi. Kdyby někoho něco napadlo klíďo pište.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 10:14 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
1,8 ma stejnou pojistku jako 1,6 :) a spotreba je +- 0,5 litru kus od kusu. Takze bych to neresil.

CarPWR klido te sveze sedlon ma 1,8 105 PS a taky si myslim ze je to velkej rozdil nez ma treba hnatik 1,6 90 PS

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 10:16 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jsem tehoz nazoru jako Milos, ta 1,6 vubec neni dobry motor na nejaky upravy, je to malo muziky za moc penez. Samozrejme clovek ma lepsi pocit, pokud da otevreny filtr a vylepsi vyfuk, ale podle mne to objektivne neprida ani krecka. Ta 1,8 i 105k uz je uplne neco jinyho, je tam znat jak vykon, tak i kroutak, proti 1,6 je to sakra rozdil, nez si zase clovek zvykne. A je tam i prostor na dalsi upravy.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 10:31 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
O.S.L.Í.K. píše:
CarPWR klido te sveze sedlon ma 1,8 105 PS a taky si myslim ze je to velkej rozdil nez ma treba hnatik 1,6 90 PS


imho ta 1.8/105k musí jet líp i než moje 1.6/105k, objem těžko něčím nahradíš a vyšší krouťák 1.8 musí být znát.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 11:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Vykon motoru je dan 3 parametry
1, Objem
2, Plnici tlak
3, Otacky

Pokud beres klasicky motor bez variabilniho casovani ventilu a jejich zdvihu s nepromennou delkou sani a vyfuku tak plati:
Kazda uprava (i filtr) vede pri vyuziti plneho vykonu ke zvyseni spotreby.
Objem je jedina uprava motoru ktera zvedne vykon v malych otackach.
Plnici tlak se da zvednout v malych otackach jen turbem.

A jeste k lesteni kanalku a vacce. Lesteni neni moc efektivni pokud je motor bez dalsich uprav temer nic nepoznas krom spotreby, ktera pri beznem provozu klesne nekdy i o 0.5l. Neni to zas az tak snadny jak se zda a pokud to ma byt provedeno kvalitne tak to vyjde kolem 7000,-
Vacka je asi nejrazantnejsi co se tyce zvednuti vykonu a pokud je zvolena rozumne tak se s autem da jezdit bez problemu ovsem uz roste spotreba.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Naposledy upravil Lukas1 dne 24 říj 2005 11:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 11:25 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
O.S.L.Í.K. píše:
1,8 ma stejnou pojistku jako 1,6 :) a spotreba je +- 0,5 litru kus od kusu. Takze bych to neresil.

CarPWR klido te sveze sedlon ma 1,8 105 PS a taky si myslim ze je to velkej rozdil nez ma treba hnatik 1,6 90 PS

musim potvrdit ze rozdil tam je - zkouseli jsme to se sedlonem na dalnici bok po boku - 1.8 ma navrch

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 12:45 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Kdyz uz jsme u tech otacek, cim to muze bejt, ze maximalni vykon mam pri 5100 , potom to pada a mel by bejt v 6000? Ono se to vytoci, to jo, ale krivka vykonu i momentu uz pada. Je to skoro jako charaktreistika ropaka.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 12:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
a jakou mas momentalne kombinaci motoru

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 13:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ze ale vis, na co se zeptat. Mondeo 2l, RJ presne k nemu.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 13:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to hnata a dalsi: kluci ale ja nevyvracim, ze to jede stejne, ale pri bezny jizde ze to neni nejak supr rozdil no...sakra taky nerikame prece ze 120ca je lina a 130 raketa...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz