fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kolik snese olej
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 11:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Zdravim vsechny mam dotaz jestli nekdo nevite jak vysokou teplotu snesou dnesni plnosynteticke oleje (konkretne Texaco Havoline Energy 5W-30) nez se z nich stane "nemazna kapalina"

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 13:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
snad ti to pomůže:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 15:17 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Teplota na 1 pístním kroužku je cca 250-300°C i za těhle teplot musí mazat a je na to tenhle olej testován, HTHS viskozita se testuje pří teplotě 150°C a další testy probíhají při teplotách 100°C tyto testy se netýkají pouze tohoto daného oleje ale olejů všech viskozních tříd.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 19:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Diky, i kdyz z toho nejsem zas moc chytrej. Ono se driv tvrdilo ze syntetiky jsou nachylne na prehrati. Nekde na foru byl kdysi clanek kde byl uvareny olej mogul forte GX nebo tak nejak(bohuzel jsem to uz nenasel) Ty teploty na prvnim krouzku vlastnosti oleje urcite zmeni, a olej lpi na stene valce kde bude teplota nizsi. O tomhle se ale nechci hadat rozhodne ale pri 250° ze syntetickeho oleje nezustane to co tam prislo jeste s normalni teplotou.(z mineralu po vychladnuti mozna jo)
Ja jsem ted s udivem zjistil teplotu oleje i pres 100° a to v teplotach okoli kolem nuly. Navic se jedna o prumernou teplotu olej co steka z pistu bude mit teplotu nepochybne vyssi. A kdyz uz to oleje vydrzi staci index 30 nebo je potreba vyssi ? Na webu co dal marek jako odkaz pisou,ze snizeni viskozity teplotou kompenzuji vyssi otacky, ale kdyz naroste i zatizeni ?

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 21:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jo ten Mogul Forte jsem kdysi upekl v motoru já. Od té doby jezdím na Texaco a je to bez problému. Poslední sezónu na Havoline Energy 5W-30 a naprostá spokojenost. Píšeš co když naroste zatížení, které se má kompenzovat vyššíma otáčkama? To zatížení je myšleno jako tlak mezi dvěma pohybujícími se díly v MPa. Tento tlak je samozřejmně vysoký při nízkých otáčkách motoru, a oleje o nízké viskozitě ho snášejí hůře. Proto se doporučuje využívat pro pružnou jízdu vyšší otáčky motoru na což je Zetec stavěný. Jinak Havoline Energy 5W-30 není plná syntetika, ale teplotní zátěž bude určitě snášet hůře než minerál. Předpokládám že olej chceš použít do standardniho motoru Zetec 1,8. Jestli máš nějaké úpravy na motoru a autem nejezdíš popojížděčky se studeným motorem, tak bych možná zvažoval použít olej vyšší viskozity.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2005 13:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Tak ja jsem si dycky myslel, ze nejvyssi tlak mezi dvema pohybujícími se dily je v oblasti nejvyssiho toc momentu.
Jezdim tak 95% couracky (2200-3000ot s lehkou nohou). Tech zbylejch 5% se deli na delsi cesty a to ze si po vesnickych okrskach podrzim parkrat(3x-4x) plyn na podlaze(5000-7000ot). Motor ale rozhodne neni standart. Nerdrastictejsi zasah proti oleji je zvysena komprese na 11.2:1 a zvyseny plnici tlak v 6000ot. Ja jsem uvazoval o oleji 5W-50 ale ve foru jsem se docetl neco ve smyslu A1/B1 a 5W-50 je A3/B3. tak jsem se bal abych mu neuskodil a koupil jsem 5W-30 s tim ze budu merit teplotu a ta se pri normalni jizde drzi na 80-85°C ale uz po ctvrtem pridani plynu atakuje 100°. I pri 100° vsak motor maze plnym tlakem 5-6Atm. Ja jsem se tak ruzne ptal ale nikdo mi zatim nebyl schopen odpovedet co tam mam nalit pri rezimu "couracky-plny plyn". Nejspis to dopadne tak ze pokud v lete bude teplota stoupat ke 120° tak dojdu k podobnemu reseni jako ma futura, ktery se potyka se stejnym problemem.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2005 14:00 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No mne ted dosla taky dalsi vec, kdyz jsem mel jen prestavenou 1,8, vysplhal se olej i na 110, ale vetsinou jen pri vyssi teplote venku a vetsi zatezi, jenze ten motor nemel ostrik pistu. A to muze mit pravdepodobne takjy dost velky vliv, ten ostrik jde primo na dno pistu a to teplotu horeni schytava naplno. Takze na teplote oleje je videt krasne kazdou zmenu zatizeni, pokud vyjizdim dlouhy kopec a nemusim to zrovna drtit, jen je motor vic zatizenej, popoleze to treba z 90 skoro na 100. Pokud takovy kopec sjizdim a prakticky plyn nepridavam, nechavam to jen v rovnovaznym stavu, klesdne to z ty 100 treba i lehce pod 90. Je fakt, ze budiky na teplotu oleje jsou cejchovany do 150, ale nekde jsem zahlidnul, ze 130 uz opravdu neni ta spravna teplota, aspon u normalniho auta. Co jsem nasel nazory na tenhle púroblem na ruznych forech, asi by nebyla zadna hruza mit teplotu na 100-110, tech 120 mi uz i z psychologickych duvodu nepripada jako bezny, mozna kratkodobe. Uvidim, co prinese zapojeni chladice oleje, ale pocitam s tim az na jare, ted je uz dost zima. Navic chladic snizi teplotu tak o 5 stupnu pocitam, asapon ten muj, neni moc velkej, takze nevim, jestli moc vyhra, kdyz vezmu, ze tam bude vic kritickejch mist, jako spoje a hadice a aspon litr oleje navic.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2005 14:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
hm, hm, .......................jak vas tak ctu, tak si asi tu teplotu a tlak udelam co nejdrive.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2005 15:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No ono je to v zasade asi normal, treba je to tak u vetsiny aut, ale co oko nevidi, srdce neboli, takze kdyz nejsou udaje, drti se to bez obav. Navic, kdyz teplota vody je v norme, nemuselo by to bejt tak hrozny. Kazdopadne budiky mimo toho, ze je to hezka hracka maji mozna pozitivum v tom, ze se k tomu motoru chovam ohleduplnejc.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2005 11:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Ja premyslim, ze protahnu olejovou vanou medeneho sneka a pustim skrz nej vodu z chladice. Tak bych se mohl dostat ke stabilizaci teploty oleje na teplotu o neco vyssi nez ma voda. Moc se mi do toho nechce. vyndat vanu je u myho motoru prace na celej den. Pak bych se dostal k tomu ze by olej mel spravnou viskozitu. Ve vsech rezimech.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2005 14:33 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No myslenka je to dobra, ale realizace bude asi trosku horsi. Vidim dva zasadni problemy, v ty vane je prd misto, beha to tam desne natesno a ten snek by mel mit prumer aspon 1cm, aby to melo smysl a neskrtilo to prutok vody, zaroven cim delsi, tim lepsi, skladat to tam bych teda nechtel. Druha vec. prostup sneku vanou, nevim, jak jde varit hlinik a med dohromady, jiny utesneni mi pripada desne nespolehlivy.Pokud bych mel tohle resit a mel bych investovat tolik prace, jako do sneka, asi bych zvolil osvedcenej chladic oleje s termostatem a pouzil bych vetsi s rezervou, i kdyz by se musela upravit kastle nejak. I kdyz u esca tam asi dostanes v pohode i 16 radkovej, treba i vetsi. Ja mam problem i s 10 radkovym. Ale je tam.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 říj 2005 16:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Problem s utesnenim bych nevidel tak drasticky. Na medenou trubku naletovat mosazi krouzek, z hliniku vysoustruzit prirubu s vnejsim zavitem tu navarit na vanu a krouzek pritahnout prevlecnou matkou. Me to prijde jednodussi nez ten chladic. Protoze nevim jak to mas vyreseny ale ten termostat je potreba mit nejlip nekde ve vane a to je pak potreba mit dalsi cerpadlo a to uz pak neni daleko udelat suchou vanu. Jinak trva strasne dlouho nez se prohreje a otevira kdyz uz ma olej velkou teplotu. Neco jako kdyz jsem meril teplotu oleje u cidla tlaku a domeril jsem se tak 70° a kdyz uz bylo jo zle tak 80° a melo to nasvedomi ze cidlo bylo od proudiciho oleje vzdaleno 4cm. Ja jsem se tim chladicem jeste nezabyval, takze nevim jak to ty dyzly maj delany a mozna tu ted pisu nesmysly.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2005 07:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, tak takhle by to bylo krasny, ale asi mas pohodovou moznost vareni a soustruzeni, takze tenhle postup je pro tebe snadny. Ja bych to musel ruzne shanet a zadavat, takze se radsi drzim zabehnutych reseni. Ten termostat na olej je bud soucasti adapteru pod filtrem, nebo se dava nekde do okruhu na hadice a seriovy cerpadlo by to v pohode melo utahnout. Kdyz jsem videl sady suchy vany, tu slozitost a cenu, sly mi oci sejdrem, to fakt clovek mit nemusi.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 11:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Uz jsem na tom s teplotou jak ty 9km lehkou nohou a olej na 100° a to bylo venku 15° pri nule to byla pohoda.
Tak ten termostat je takhle, to ja nevedel. Tak tady by to melo fungovat. Prez zimu budu koumat jak to nakonec vyresim.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 13:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No ja s hruzou jeste zjistil, ze ten muj budik ukazuje asi min. Profi sonda do merky oleje ukazala 96 a na budiku nebylo ani 90, spis 85. Takze kdyz budik 100, ve skutecnosti 110, pokud teda je ten posun ve vsech rezimech. Ale chladic napojim na okruh az na jare, i kdyz uz tam je namontovanej.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 15:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
hm, to je divný, já když jedu lehkou nohu, tak ani pořádně po 9km neohřeju motor kuci.........jo, kdybych to prohnal, tak jo, ale jinak teda ne e.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 16:19 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Maro, jak vis, ze neohrejes? Na polohu rucicky budiku se uplne spolehnout nemuzes, pokud termostat ok, po 9km aspon voda by mela bejt na 80. Olej nemusi, i kdyz po meste me ted staci i 6km na oboji v pohode.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2005 17:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
zkontroluj stav vyfuku a katu :D s dirama by se to ohrivalo pomalejc.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2005 12:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
no vyfuck zkontrolovanej, ale opravdu - jedu a jen to tak solicham okolo 2tis.ot. a auto se moc nehreje - Hlavne po ranu, kdyz je cca uz malo teplo. Jinak odpo, kdyz se tesim dom, je to normal-holt to zenu. Me jen udivilo, ze vy s lehkou nohou hrejete celkem brzo-ale asi je to taky dano provozem ve meste - stojite casto, ja furt jedu. Futy, budik mam nastudirovanej - vim, kdy je teplota idealni( u me presne v polovine), vim, kdy se hreje a spousti sahara(presne ve 3/4). Kdyby byl blbej termostat, tak by se to poznalo na spotrebe ne?(Nebo, ze bych mel blbsi termostat a mohl bych mit jeste mensi spotrebu?Ne, to bych ti nemohl udelat! :wink: )
Vyfuck mam nyni KAT-Rezonator-pruchodak od remusu, tak uvidim, jak se bude chovat teplota. Ted je znat, ze teplo jde sakra rychle a snadno ven vyfuckem.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2005 13:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
No ja to solichat kolem 2000ot moc nemuzu protoze do 2200ot mi to detonuje ale jedu 2300-3100ot abych se pri prerazeni udrzel nad 2200ot. A neni to jizda po meste jel jsem 4km tam 10 min pauza 4km zpet a dojzdka cca700m. Olej na 100° . voda uprostred po 5km. kat-rezonator-pruchodak?----->kat-absorpcni-absorpcni a pro souteze absorpcni-absorpcni-sportovni kat a nekdy jen absorpcni-sportovni kat

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz