fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: TURBO
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 09:23 
Mám escorta 1,8 TD rv. 97 Chci se zeptat při kolika otáčcích se vám zapíná turbo . Mě se zapíná kolem 3000/min. a to se mě zdá pozdě ,vždy jak chci přeřadit. Jde to nějak upravit aby se to zaplo dřív nebo to tak má. Nebo je to ovlivňeno rychlostí . Co lopatky na turbu že prí se dají nějak vyčistit ? A co palivoví filtr má na to vliv ? Nebo může to být zanešený? Spotřeba mě vyšla 6,25l/100km. :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 12:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Spotreba neni vubec spatna (na to ze jezdis defakto bez turba), pricin muze byt nekolik,a le nejpravdepodobnejsi je, ze je turbo KO.

Me turba zacina tocit nekde na 1900-2000ot (to uz je lehce znat) a poradne zabere na 2150ot (+-), pokud bude zajem, bude moje turbo asi na prodej

Jinak jeste moznost, ze tvuj motor uz je take KO (kolik mas najeto km) a ma maly tlaky a tim roztaci turbo az pri 3000ot

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 16:50 
Mám najeto 125 tis. km. turbo znatelně zapne při 3000 tis tak KO podle mně nemůže být . A Chci se zeptat co mají společního tlaky motoru z turbem. Jak turbo vůbec zapína Dík :idea:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 20:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 zář 2004 20:10
Příspěvky: 170
Bydliště: Veseli n. Mor
Taky mam 1,8 TD 66kW, kombi a jezdim za 6,3 kdyz jezdim do prace a 6l na delší trasy, ale nejsem velký šetřilek.

Mě teda dost dobře zabere turbo cca od 2,4 - 2,5 někde v tom rozmezí. Kolem 2 už je trochu citit že se rozjiždí, ale musím na to vic šlápnout.

Jeden známí mi říkal, že když v cca 50 km při jízdě na 4 na to šlápnu, tak cca 3-4 s by to mělo zadýmit a pak už by to nemělo být.

_________________
Ford Mondeo combi 2007, 2,0 tdci 96kw
Ford Escort combi 96, 1,8TD 66kW,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2004 14:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Kdyz motor nema tlaky, tak malo tlaci do vyfucku a co pohani turbo? Vyfukovy plyny, turbo se toci porad, jenom utreba u me okolo 2150otacek se mnozstvi (tlak) vyfuckovych plynu zvedne a tim poradne roztoci tu vrtulku... staci?

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 11:21 
No vy jste super, a jak vubec poznám že mi seplo turbo? ja jsem si ničeho vyjímečnýho při jízdě nevšiml.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 14:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Bodto ucitis ze auto najednou zatahne (jako kdyby do tebe nekdo zezadu stouchnul) a nebo uslysis takovy slaby piskani (jak se roztoci turbo (brtulka)
P.S.: mozna budu mit jedno turbo na prodej, ale az mi pride budik, tak zmerim tlak, jaky dava, abych byl schopen rici, jak na tom je....

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2005 00:14 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
To mi turbo začíná zabírat okolo 2000 otáček a končí kolem 3000, ale to už tady bylo hodně zmiňováno.
Mě by spíš zajímala jiná věc, já mám na turbu takovou páčku která vede z výfukové strany a je táhlem připojená do válce, z kterého vede hadička do sací strany turba.
Neví někdo náhodou k čemu to je, popřípadě jak to fakčí? :)
Já z tou pákou totiž nemůžu vůbec hnout.... :(
Díky.

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2005 00:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
No je to regulace turba.

Do toho kloboucku vede tlak, ktery turbo vytvari a kdyz je tlak na max, tak aby se motor neprefouknul a turbo nepretocilo (pro zajimavost, to turbo tosi asi 100-150 000ot/min). Kdyz je ten tlak na nastavene urovni, z toho kloboucku povyjede tycka a zaplaci do te tycky, co vidis a na konci te tycky je ventil (klapka) ktera se otevre a pusti vyfuck plyny mimo vrtulku kterou roztaceji vyfukove plyny a tim turbo ubere na otackach.

Ta packa de stuha, ale rozhodne by s ni melo jit hnout

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2005 01:16 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Pánové turbo nezapíná ale jede pořád ( tj. i při volnoběhu) akotát podle toho jak je zatížený motor a jaké množství výfukových plynů odchází dosahuje určitých otáček a podle toho dodává vzduch do sání.
Na jeho výkon má vliv jeho stav,jestli se trochu přidírá na hřídeli okamžitě to je poznat, ale i těsnost sání za turbem ( jeho přetlaková část).
Pokud pohvizduje tak je určitě někde malá netěsnost.
Motor by měl zakouřit pouze při přidání plynu a po srovnání by měl přestat , porucha turba se projeví stálým kouřením (bohatá směs)
No a podle toho v jakém to máš stavu dosáhne turbo potřebných otáček, na kterých závisí průtočné množství vzduchu a jeho tlak v sacím traktu.
Tak že např. podpájené těsnění na výfuku může znamenat jeho pozdější nástup.
Od toho se odvíjí potřeba motor točit jo a každý typ turba má jinou charakteristiku náběhu tlaku takže závisí i čím je motor osazen.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2005 02:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Se vsim souhlasim, krome toho, jak pises, ze diesel kouri jen kdyz ma KO turbo - kdyz to nakrmim naftou, tak mi to ani novy turbo nezachrani od koureni (ale je jasny, ze se tu bavime o standartnich podminkach, tak to ber jenom jak okrajouvou poznamku pro ty, co se do toho zatim snazi proniknout)
P.S.: uz mam v aute instalovany turbo VNT17 z Audi A4 ci passata B5ky - 85kW - v pondeli se bude ladit regulace, jsem zvedavej, co tomu esco TD rekne :o)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 bře 2005 11:23 
Acemajky: mě by zajímalo to co tady už několikrát proběhlo a ještě se tě nikdo nezeptal.
1./ jak jsi docílil instalaci turba s proměnnou charakteristikou, z čeho je to, co to je za typ a podmínky instalace,
2./ tlakový měřák turba - jestli jej půjde použít i na Mondeo, 18 TD, a jestli jej už máš.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 70 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz