fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 02 říj 2010 09:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 zář 2009 07:21
Příspěvky: 184
Bydliště: u Ostravy
nechtěl jsem zakládat nové téma je tady toho už hodně popsané ale můj problem asi ne..

auto nedrželo otačky po vyčištění voloběžného ventilu jsem juknul na ventil odvětr. klik.hřídele..tam bude asi zakopaný pen....
připada mi že je nefunkční tak 1. otázka jak má spravně fungovat?

když jsem ucpal hadičku která od něho vede (takové kolínko) otáčky na volnoběh drží i při protůrování ale jak se s autem rozjedu a vyřadím prošlápnu spojku auto zdechne...

_________________
Ford Escort MK VII
1.8 16V (77 kW =>96 kW)
r.v.: 1996




Svařování litinových svodů, hliníků či nerez materiálu a podobně!Více přes SZ.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 říj 2010 11:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ten ventil odvetrani funguje jako omezovac mnozstvi vzduchu.
Dovoluje motoru vysat z karteru jen omezene mnozstvi vzduchu za jednotku casu.
Jelikoz jde o vzduch, ktery nelze zmerit (z pohledu EEC jednotky), protoze tento vzduch jde do sani mimo vahu vzduchu,
je nutne aby toho vzduchu bylo jen nejake rozumne a predpokladane mnozstvi. (Jednotka pak o tomto vzduchu
"vi" jen proto, ze to do ni bylo naprogramovano ve vyrobe)
A to ma na starost tenhle ventil.
Jakmile skrz nej zacne proudit vice vzduchu nez X litru/minutu, tak se ten ventil sam privre. Uvnitr je kulicka ktera je vsakovana do kuzelu a tim se to cele privira. Cim vetsi podtlak, tim vice se to privre.
Problem je, ze ta kulicka (ocel) vymlati dosedaci pouzdro (plast) + se unavi protitlacna pruzina a tak se zasadne zmeni
propoustene mnozstvi vzduchu.
Overit jake mnozstvi ten ventil propousti pujde v domacich podminkach jen velmi tezko.

to admin: mozna presunout do viewtopic.php?f=18&t=5437&start=40 ?, diky

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 04 říj 2010 09:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 říj 2010 11:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Přesunuto :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 říj 2010 15:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 zář 2009 07:21
Příspěvky: 184
Bydliště: u Ostravy
takže pokud to chápu dobře může to způsobovat zhasínání motoru při volnoběhu když je poškozený?
ikdyž jsem ho obešel a hadičku zablomboval....

_________________
Ford Escort MK VII
1.8 16V (77 kW =>96 kW)
r.v.: 1996




Svařování litinových svodů, hliníků či nerez materiálu a podobně!Více přes SZ.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 říj 2010 16:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ano, muze to zpusobovat chudou smes a tedy i chcipani.
Ale pokud si hadicku zaslepil, pak by motor mel prestat chcipat. Pokud chcipa stale, je problem jinde.
Ja jsem mel cestu od ventilu total nepruchozi (ucpanou jinde, ale to je jedno) a motor chodil celkem normal a nechcipal.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 21:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 21:06
Příspěvky: 269
Bydliště: Bruntál
Měl jsem problém s volnoběhem po startu studeného motoru - ihned chcípl ale po zahřátí v pořádku. Hadici od ventiu jsem ucpal a volnoběh je jak má být takže tak jezdím. Jelikož svíčky vypadali taktoObrázek
takže tam byla chudá směs. Otázka je jestli tak mohu jezdit dál nebo ventil musím vyměnit? Bude ta ucpaná hadice mít na něco negativní vliv?

_________________
Citroen C5 break 2,0l 100kw LPG, výbava exclusive
FORD GALAXY 1,9TDI - minulost
FORD ESCORT 1,6i 16v LPG. - minulost


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 21:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Nebude to odvětrávat :lol:
sory Tome-musel jsem

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 22:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 21:06
Příspěvky: 269
Bydliště: Bruntál
co jsem se dočet tak ten ventil je tam proto, aby nešly plyny vznikající uvnitř klikové skříně volně do ovzduší ale zpět do sání a následně přes katalizátor ven

_________________
Citroen C5 break 2,0l 100kw LPG, výbava exclusive
FORD GALAXY 1,9TDI - minulost
FORD ESCORT 1,6i 16v LPG. - minulost


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2010 23:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
tomin píše:
Ten ventil odvetrani funguje jako omezovac mnozstvi vzduchu.
Dovoluje motoru vysat z karteru jen omezene mnozstvi vzduchu za jednotku casu.
Jelikoz jde o vzduch, ktery nelze zmerit (z pohledu EEC jednotky), protoze tento vzduch jde do sani mimo vahu vzduchu,
je nutne aby toho vzduchu bylo jen nejake rozumne a predpokladane mnozstvi. (Jednotka pak o tomto vzduchu
"vi" jen proto, ze to do ni bylo naprogramovano ve vyrobe)
A to ma na starost tenhle ventil.
Jakmile skrz nej zacne proudit vice vzduchu nez X litru/minutu, tak se ten ventil sam privre. Uvnitr je kulicka ktera je vsakovana do kuzelu a tim se to cele privira. Cim vetsi podtlak, tim vice se to privre.
Problem je, ze ta kulicka (ocel) vymlati dosedaci pouzdro (plast) + se unavi protitlacna pruzina a tak se zasadne zmeni
propoustene mnozstvi vzduchu.
Overit jake mnozstvi ten ventil propousti pujde v domacich podminkach jen velmi tezko.


Tomin to popsal naprosto přesně,ale co se stane,jak to ochčiješ to netuším.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2010 10:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2007 19:39
Příspěvky: 1572
Bydliště: Orlová-Poruba u Karviné
taky sem měl problémy s vetilem odvětrávání a vyřešil jsem to tak že jsem tu díru na sání zadělal a koupil jsem takový ten maly filtr na oddech motoru a jeste jsem vytáhl s airboxu odvětrávání 'hlavy' a spojil jsem obě hadice k sobě T - čkem a na ten třetí vstup sem dal ten filtřík a mám to tak už skoro rok a nemám žádný problém

_________________
Ford Escort 2.0 turbo 20L/ 100km
Mondeo combi ghia mk III 2.0 benzín !!!
Nabízím opravy: brzdy, rozvody, výměny náplní apod. Více přes SZ.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2010 13:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
A to je takovej problem vymenit ten dil co to potrebuje ?
Kolik ten ventil stoji ? Je drazsi nez jedna nadrz benzinu ???

Pokud motor nebude dostatecne odvatravany, napr. pokud se ti ucpe ten dodelany filtrik v odvetrani vacek, tak se zacne v motoru tvorit tlak, ktery pusobi proti mazacimu tlaku (na ojnicich, atd.). Takze nic moc fajnoveho.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2010 21:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
Ja sem minuly tyden koupil na Mondeo (finis = 6760474). Vypada takto v klidove poloze

Obrázek

a takto kdyz se na pruzinku trochu zatlaci

Obrázek

Vypada uplne stejne jak ventil z teto diskuze na strane 3
http://img201.imageshack.us/img201/3691/ventilodvetravanikliknw4.jpg

MLYNEK PETER píše:
T.z.,že ked v nom hrkoce,tak ešte nie je automaticky vadný.


no me v nem hrka a to je uplne novy, takze si take myslim ze hrkani na funkci nema vliv. Spise si myslim, ze problemy prinese unavena pruzinka nebo vymlaceny doraz jak to pise Tomin. No a pusou se mi ani zanic nepodarilo ventilkem pohnout (koukal sem do zrcadla). Zkousel sem to profouknout modelarskym kompresorem ze strany tech sesti direk a taky se nehnul ani o milimetr.

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 lis 2010 00:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
....právě můj názor zní,že ta pružinka musí tlačit směrem do motoru...přetlak motoru neboli motorových plynů a přetlaků si tu pružinu otevře a sání s plynama pomůže ven z klikové skříně...píšu to dobře Tomine?

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 lis 2010 11:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Taky bych to tak videl. Soucet podtlaku v sani (na jedne strane ventilu) + pretlaku plynu v karteru (druha strana) spolecne pretlaci tu pruzinku. Jeji sila pak urcuje jaky rozdil tlaku bude na ventilu a tedy jake mnozstvi vzduchu dovoli proudit z motoru do sani.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2010 19:32 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Můžete mi na této fotce prosím vyznačit kde ten ventil najdu? Díky

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2010 20:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
četl jsi vůbec tohle téma?Třeba hned na druhé straně je třeba tento pěkný obrázek http://img517.imageshack.us/my.php?imag ... aniaj3.jpg
Na té Tvojí fotce mám problém poznat,na které straně má ten motor sání a kde výfuk :lol:

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2010 20:34 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Blbá kvalita, já vím :lol: .. Zítra na to kouknu, jestli to tam teda mam, ale asi k tomu nebude zrovna nejlepší přístup :shock:

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2010 20:38 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
už se našel šroubek na seřízení pedálu spojky,jinde se hledá konektor diagnostiky,tak co Ty bys nenašel nějaký pitomý odvětrávací ventil :wink: :lol:

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 lis 2010 21:51 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
No joo, přeci takhle malinké věci hledat v tak velkém autě není nejjednodušší :-D.. Třeba dnes jsem 20min hledal desítku klíč a už mě to s*alo, protože bez něj bych nikam neodjel (odpojena baterka) a pak jsem zjistil, že ho mám v kapse :lol: :lol:

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 bře 2011 13:06 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
Čau,
pánové, můžete mi prosím někdo poradit, kde ten ventil najdu? Hledal jsem ho v součtu už víc, než 20 minut a stále nenalézám.
Pročetl jsem nejen toto vlákno celé a jelikož se tady obrázky musí dávat na externí servery, tak jsem si vytiskl ten jeden jedinej použitelnej obrázek, kterej ještě na těch serverech přežil a vydal se hledat s ním. A bezvýsledně.
Je to motor z mondea MKI - 2.0l Zetec DOHC. Přesnej typ bohužel nevím. Posílám fotky místa, kde sem si myslel, že najdu hadicu s ventilem, ale našel sem tam jenom nějaký kovový koleno - trubku, která na jedné straně mizí někam pod ten plech, co chrání parohy od výfuku a na stranu druhou okolo bloku motoru někam pod cívku.. Prosím pomoc..
Díky
R
ObrázekObrázekObrázekObrázek

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz