mikirc píše:
Neo5 píše:
mikirc píše:
A nebylo by lepsi se podivat na kvalitni sice drahe pneu?
Zajímalo by mě, co máš na mysli?
Obouvám pouze Bridgestone a Pirelli..
No ja to nemyslel na tebe, jak pise Vavris u fordu vedeli proc tam davaji takova kola, protoze to staci a kdyz chci jeste lepsi jizdni vlastnosti tak ty protektory vyhodim a koupim ten rozmer co predepsany pro dany vuz, ale poradnou smes.
No a pokud ani to nestaci, tak pak uz jedine vymenit auto
Sirsi pneu neznamena vzdy lepsi jizdni vlastnosti.
Ja to i napsal, protoze vsichni pisete jenom rozmery, ale nikdo se nezminil o smesi (znacce, kvalite)
V poho.. Ano výrobce používá určité rozměry kol a má to dobrý důvod, ale výrobce často nezamýšlí, že někdo bude s takovým autem dělat taková kouzla.
K zatížení: Jaký používá CTR (předposlední generace, ne ten "hnus" co je těžkej a nemotornej) gumy? Tuším 205/45R17 a váží 1205kg. Ano ty jsou větší než na Esco, ale jsou to 205 a CTR je na nich super (taky má jinej podvozek). Mohli použít 195, ale vzali 205, tudíš tam asi nějaký rozdíl bude.
Fonz psal, 205 oproti 195 nepoznáš. Já myslím, že jo.. Určitě to trošku poznáš v zatáčkách, ale bude to zase víc žrát.. Nechci se ale s nikým dohadovat.. To by chtělo ideálně někde zkusit. Obout na Escorta 195 objet jedno kolo okruhu, pak dát 205 a hned víš na čase co to udělá.. Ale to by muselo být dodrženo spousta dalších věcí. Pneu by se museli lišit jen rozměrem jinak by museli být stejné. Ráfky by zase měli mít stejné ET i šířku... Je toho hodně..
Je to takové laborování, které jak čtu, nikam extra nevede. Takže na Escorta nej gumy 195/50 R15 a v případě závodů sehnat slicky, který udělají mnohem víc práce než 215/40 R16 na obyč gumě..
Souhlasíte se mnou?