Neo5 píše:
V poho.. Ano výrobce používá určité rozměry kol a má to dobrý důvod, ale výrobce často nezamýšlí, že někdo bude s takovým autem dělat taková kouzla.
K zatížení: Jaký používá CTR (předposlední generace, ne ten "hnus" co je těžkej a nemotornej) gumy? Tuším 205/45R17 a váží 1205kg. Ano ty jsou větší než na Esco, ale jsou to 205 a CTR je na nich super (taky má jinej podvozek). Mohli použít 195, ale vzali 205, tudíš tam asi nějaký rozdíl bude.
Fonz psal, 205 oproti 195 nepoznáš. Já myslím, že jo.. Určitě to trošku poznáš v zatáčkách, ale bude to zase víc žrát.. Nechci se ale s nikým dohadovat.. To by chtělo ideálně někde zkusit. Obout na Escorta 195 objet jedno kolo okruhu, pak dát 205 a hned víš na čase co to udělá.. Ale to by muselo být dodrženo spousta dalších věcí. Pneu by se museli lišit jen rozměrem jinak by museli být stejné. Ráfky by zase měli mít stejné ET i šířku... Je toho hodně..
Je to takové laborování, které jak čtu, nikam extra nevede. Takže na Escorta nej gumy 195/50 R15 a v případě závodů sehnat slicky, který udělají mnohem víc práce než 215/40 R16 na obyč gumě..
Souhlasíte se mnou?
Srovnávat to takhle mezi úplně jinými auty mi přijde jako nesmysl. Vždyť Esco a Civic jsou jako den a noc, už jen konstrukce podovzku - double wishbone na Civicu je absolutní TOP. Mi připadá podvozek jako strašně těžko uchopitelná a vyladitelná věc - všecko souvisí se vším. Tuhost tlumičů, síla pružin, vyvážení a naladění a od toho odvislá potřebná míra gripu na nápravě. Výkonově, točákově a váhově srovnatelné Clio RS třeba už obouvá 215. Přitom když kamarád přezul CTR právě z 205 na 215, tak mu prý najednou zadek přestával pomáhat zatáčet jako dřív a auto mělo sice lepší grip ve vracečkách, ale celkově bylo lehce nedotáčivější.
Teď je třeba zajímavá nová RS3 od Audi - ta má kvůli potlačení nedotáčivosti na předku širší gumy, než na zadku - takový minikombajn
Jinak R888 jsou asi jedny z nej slicků, které jdou v tuzemsku pořídit. Pilot Sport CUP jsou cenový nesmysl, Dunlop Direzzosport leda dovézt ze států a pak už jsou taky cenový nesmysl... Každopádně na Esco imho blbost - leda že by byl podvozek ve 100% stavu, žádné vůle, a uložení pevné jak skála.