Zdravím všechny forďáky...
V tomhle vlákně bych se chtěl podělit s mým mazlíkem, Fordem Escort MKIV Cabrio XR3i z roku 1988... Tluče v něm
CVHáčkový motor 1.6 EFi s krásnými 75-ti kW který je novější výroby a to roku 1990... Motor má najeto 544tis. a má za sebou jednu GO (zhruba před 150tis.)
A jak to všechno začalo?
Jednoho krásného dne, jsem si řekl, že by nebylo špatné vlastnit nějaký pěkný kabriolet. Po přečtení všemožných informací a prohlídnutí několika různých aut se mi zalíbily dvě auta.
Ford Escort MKIV 1.6 Cabrio a Opel Kadett 2.0 GSi Cabrio…. Po dalších rozhodnutích sem se rozhodl pro Escorta.
Shodou okolností známý věděl o jednom na prodej za pár tisíc a pár kilometrů od baráku, tak nic nebránilo cestě za ním - aspoň se podívat
...
I když auto nebylo zrovna esteticky ok (nic moc lak, špinavé a zablácené a také lehce poznamenané benzina tuningem
), tak potom, co mi prodávající řekl že k němu dá v ceně všechny díly náhradní ( až na pár) ze stejného Escorta i s druhým motorem, zjištění že střecha, interiér a karosérie (co se týče rezy) jsou ve slušném stavu a že auto má již zaplecenou ekodaň, koupě za doopravdy směšnou cenu byla na světě...
Auto jsem si přivezl domu zablácené a celkově špinavé s tím, že jsou potřeba udělat rozvody a vyměnit přední kotouče...:
Interiér i motor nevypadaly na ty léta nejhůře:
zkontrolovalo se co doopravdy bude potřeba udělat, a během dalších pár dní už jsem měl auto na praxi (učím se automechanikem) aby se udělali rozvody:
a zkontrolovala funkčnost hydroštelů a těsnění:
... ještě ten den, co jsem dovezl auto domů, ale stihnul napadnou první sníh a jak už to tak bývá, když má člověk z něčeho radost, dokáže se to posrat a tak jsem tři ulice od baráku, na uzké cestě když jsem jel z kopce mi ze zatáčky vyjelo auto a jelikož hned za krajnicí bylo zaparkované jiné, nevešel jsem se mezi ně a radost byla na světě:
Výsledkem byla krom věcí co jsou vydět z fotky zlomená poloosa, nejspíše vysypaná rozvodovka a proražený chladič. Mimo jiné ale také myšlenka, auto kompletně pozpravovat a trochu designově vylepšit...
A co že mám v plánu? koplet přetěsnit a opravit chyby na motoru, opravit mu vyzáž (víko ventilů a vana do barvy, zbytek vyleštit) vyčistit a nalakovat motorový prostor, sportovní vzduchový a odfukový filtr, rozpěry mezi tlumiče vpředu a vzadu, nějaký dobový kola, upravit a přečalounit interiér, nějaký lehčí audio a hafo dalších serepetiček
...
Postupně sem budu házet fotky z aktuálního stavu "Esky"...
Taky uvítám Vaše rady a tipy, protože se mám co učit
...
Tafi.