fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 21 pro 2010 20:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 dub 2009 00:47
Příspěvky: 767
Bydliště: Mrdnikstán, město Praha
Ahoj prosim potrebuju bleskovou pomoc...
kamos ma potkanyho escorta 97 1,8TD neco pres 50kw a ma moznost sehnat super motor 1,8D...pujde to prehodit a nasadit tam turbo bez vetsich problemu nebo co se musi vsechno udelat???diky moc za radu

_________________
Obrázek
BMW 740i Shadowline e38
VW Passat B5 1.9 TDi 81kw
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC Ghia
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC LPG
EX:
Ford Fiesta 1.1 5Q
Ford Scorpio 96, 2.0 16V automat, 17´elektrony
Ford ESCORT 92, 1.8D CLX[/color]
Ford Scorpio 90 2.0 DOHC
Ford Scorpio 89 2.9i automat, GL výbava
Ford Scorpio 89 2.0 OHC manual, socka
Ford Sierra 89 2.0 DOHC automat,4x kotouče,el.
Ford Sierra 90 2.0 DOHC sedan
Ford Granada 82 2.3 V6 automat, servo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 21 pro 2010 22:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Ultrafan píše:
Ahoj prosim potrebuju bleskovou pomoc...
kamos ma potkanyho escorta 97 1,8TD neco pres 50kw a ma moznost sehnat super motor 1,8D...pujde to prehodit a nasadit tam turbo bez vetsich problemu nebo co se musi vsechno udelat???diky moc za radu


V princípe to ide ale treba vybrať z bloku záslepku a dorobiť kúsok rúrky na spiatočku oleja od turbíny. A potom poprehadzovať všetko ostatné z pôvodného TD.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Naposledy upravil moto dne 28 črc 2011 18:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 00:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
jestli se ten motor jen potkal bez následků na pístech a ojnicích, tak bych přeházel jen hlavu z toho D... + je s tím míň práce a zůstane blok s číslem motoru a netřeba nic upravovat, - je nutnost dát nový těsnění pod hlavu a minimálně vačkovej řemen....což by u toho D bylo nejspíš nutno taky (těsnění hlavy ne, ale rozvody ano) aby nezazvonil taky...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 00:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
D a TD maj stejný vačky?

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 00:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tak ještě jednou po 1 000 007 říkám, že mechanická část motoru je u D a TD shodná, změny mezi jednotlivýma motorama nejsou vlivem D či TD ale vlivem roku výroby...čili jestli je shodná vačka mezi D a TD se nedá říct, stejně tak jako jestli je shodná mezi D a D...jestli je dotaz, zda má shodnej zdvih ventilů a stejný časování, tak to je u všech shodný....jestli lze tedy kombinovat jako celek s rozvodovým kolem kamkoliv odpovídám ano...jestli lze libovolně kombinovat s rozvodovýma kolama odpovídám že ne, páč nová verze nemá klínek a má místo M6 závitu M8 závit a prostě naní nic než nový kolo (paprskový) nepasuje...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 00:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Jo s tou řemenicí jsem to věděl, že jsou jiný, ale u časování jsem žil v omylu, že D má jiný než TD. Asi jsem byl zblblej z VW kde má TDi jiný časování než SDi

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 21:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 dub 2009 00:47
Příspěvky: 767
Bydliště: Mrdnikstán, město Praha
takze jestli to tak chapu tak vymena kus za kus...tzn ze by TD nahradil D a turbo by tam davat nechtel je mozna bez problemu?

a pokud by chtel tam dat turbo tak je to trochu problem...

_________________
Obrázek
BMW 740i Shadowline e38
VW Passat B5 1.9 TDi 81kw
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC Ghia
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC LPG
EX:
Ford Fiesta 1.1 5Q
Ford Scorpio 96, 2.0 16V automat, 17´elektrony
Ford ESCORT 92, 1.8D CLX[/color]
Ford Scorpio 90 2.0 DOHC
Ford Scorpio 89 2.9i automat, GL výbava
Ford Scorpio 89 2.0 OHC manual, socka
Ford Sierra 89 2.0 DOHC automat,4x kotouče,el.
Ford Sierra 90 2.0 DOHC sedan
Ford Granada 82 2.3 V6 automat, servo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 21:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 dub 2009 00:47
Příspěvky: 767
Bydliště: Mrdnikstán, město Praha
ja se v dieselech nevyznam a v escortech uz vubec ne jen mam auto esco D nahodou a on potrebuje motor tak prosim o trpelivost:)

_________________
Obrázek
BMW 740i Shadowline e38
VW Passat B5 1.9 TDi 81kw
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC Ghia
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC LPG
EX:
Ford Fiesta 1.1 5Q
Ford Scorpio 96, 2.0 16V automat, 17´elektrony
Ford ESCORT 92, 1.8D CLX[/color]
Ford Scorpio 90 2.0 DOHC
Ford Scorpio 89 2.9i automat, GL výbava
Ford Scorpio 89 2.0 OHC manual, socka
Ford Sierra 89 2.0 DOHC automat,4x kotouče,el.
Ford Sierra 90 2.0 DOHC sedan
Ford Granada 82 2.3 V6 automat, servo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 21:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Já bych jak jsem už napsal vyměnil pokud to jde jen tu hlavu...je s tím méně práce než s výměnou celýho motoru...navíc výměnou motoru D za TD se auto stane pro STK zmixovaným vrakem jelikož nebude sedět typ motoru...sundal bych nejprve hlavu z toho potlučenýho TD (zřejmě RVA 51kw) a po zjištění, zda blok s pístama zůstal použitelnej, bych se pak případně zabejval přehozením jen tý hlavy, těsnění se použije nový o síle dle počtu zubů původního těsnění TD motoru (sílu určuje přesah pístů přes blok, čili síla je závislá od "spodku" motoru a hlava na to nemá vliv)...RVA má navíc čidlo klikovky, takže je tam nutno zachovat jeho uložení ve vaně, vyměnit setrvák (minimálně výcuk převodovky, demontáž spojky a setrváku) plus ty navícový olejový okruhy pro turbo, proto je výměna hlavy oproti tomu vcelku banální opravou, která je navíc bez vlivu na legální provoz auta.... a nic se nemusí předělávat...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 21:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 dub 2009 00:47
Příspěvky: 767
Bydliště: Mrdnikstán, město Praha
walker: bezva tomu uz rozumim...a v pripade ze bude v prdeli i blok a chtel by tam dat prave ten motor D a turbo uz nedavat tzn vymenit kus za kus je v necem prekazka? treba elektrika nebo ridici jednotka atd...ted pominme legalni stranku veci jako je STK nebo tak...dekuju za srozumitelny odpovedi

_________________
Obrázek
BMW 740i Shadowline e38
VW Passat B5 1.9 TDi 81kw
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC Ghia
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC LPG
EX:
Ford Fiesta 1.1 5Q
Ford Scorpio 96, 2.0 16V automat, 17´elektrony
Ford ESCORT 92, 1.8D CLX[/color]
Ford Scorpio 90 2.0 DOHC
Ford Scorpio 89 2.9i automat, GL výbava
Ford Scorpio 89 2.0 OHC manual, socka
Ford Sierra 89 2.0 DOHC automat,4x kotouče,el.
Ford Sierra 90 2.0 DOHC sedan
Ford Granada 82 2.3 V6 automat, servo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 21:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
jediný co se bude muset přehodit na hlavě budou vstřiky...jednak na D není na třetím vstřiku snímač pro řj a TD má jiný vstřiky, pokud to byl lucas u D tak jsou jinak nastavený trysky a pokud to byl u D Bosch, tak tam jsou i jiný sedla trubek a trubky od čerpadla...prostě sundat z D hlavu i s vačkou a rozvodovým kolem a jako celek přendat na TD motor, pak jen přehodit vstřiky a je to...předpoklad je že ta hlava z D je ve stavu kdy má transplantace smysl...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 22:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
přehození D motoru do TD auta je tou nejošemetnější věcí....D řj neumí, a celková elektrika kolem je k ničemu, čili masivní překop elektriky je nutnej, jinak si to necukne ani starterem....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 22:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Blok v prdeli nebude, to by jedině musela koukat ojnice ven....jediný co může bejt v hajzlu bude potlučenej píst, v extremním případě prohlá ojnice... to se uvidí až sundáte tu hlavu....prvotním vodítkem o situaci může být i jen sundanej ventildekl....vačka je celá nebo na kusy?...zdvihátka i bez tlaku vačky jsou některý zapadlý níž než ostatní bez zatížení a o kolik?

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 22:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 dub 2009 00:47
Příspěvky: 767
Bydliště: Mrdnikstán, město Praha
dekuju za vycerpavajici odpovedi! zitra mu to predam a uvidi co s tim dal bude delat...sranda je to ze se mu to potkalo na volnobeh! tak by to nemuselo bejt tak fatalni snad

_________________
Obrázek
BMW 740i Shadowline e38
VW Passat B5 1.9 TDi 81kw
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC Ghia
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC LPG
EX:
Ford Fiesta 1.1 5Q
Ford Scorpio 96, 2.0 16V automat, 17´elektrony
Ford ESCORT 92, 1.8D CLX[/color]
Ford Scorpio 90 2.0 DOHC
Ford Scorpio 89 2.9i automat, GL výbava
Ford Scorpio 89 2.0 OHC manual, socka
Ford Sierra 89 2.0 DOHC automat,4x kotouče,el.
Ford Sierra 90 2.0 DOHC sedan
Ford Granada 82 2.3 V6 automat, servo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 22 pro 2010 22:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
To kdy se to potká nemá na destrukci moc vliv, znám spoustu motorů jenž se potkalo v otáčkách a nebylo to tak fatální jako když řemen praskne při startování a motor ani nechytne ale na destrukci má vliv jak se to potká, nejhorší stav je, když se vačka zastaví na špičce a ventil zůstane plně otevřenej a píst nadrtí ventil a případně přerazí i vačku...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 05:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Jo zlatej Micak,tam jsem jenom vymenil praskly vahadla a jelo se dal.Ciste teoreticky,slo by vymenit jen vacku?Jde poznat bez sundani hlavy jestli je hlava a zbytek OK?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 10:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
ještě jsem nezažil aby se při potkávačce od přetrženýho řemenu nic nestalo, navíc ty máš na mysli měnit vačku z důvodu její destrukce...když se podíváš na masu kovu, jenž tvoří vačku a na mocnost dříku ventilu, tak je fyzikálně jasný, že dřív jde kukat ten ventil, navíc při přeražený vačce to odnese většinou i nějakej třmen s lágrem a tam už z ekonomickýho hlediska nejni moc co řešit, málokdo bude dávat hlavu s jinejma třmenama k slícování a dávat abnormální lágry s jinou vačkou, plus řešit ty potlučený ventily...jinak jak jsem už psal, dle úrovně nestlačených zdvihátek se dá přibližně určit rozsah škody..počet poškozených ventilů plus dle hloubky poklesu rozsah....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zamena 1,8TD za 1,8D 44kw
PříspěvekNapsal: 23 pro 2010 11:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Byla to jen nocni teoreticka uvaha.Proc to ma jen Ford tak na h..o vymysleny. :roll: Je jasny, ze kdyz vemu velikost ventilu(ohne se,neli hur) a vacky ,tak asi nema cenu resit hlavu a rovnou tam dat jinou,samo ze kdyz uz je dole, tak se na ni i podivat.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz