fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 lis 2024 16:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kouření studeného motoru
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 01:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Zdravím,
potřeboval bych poradit, co je v motoru špatně, když se auto po nastartování studenýho motoru zahalí do kouřového mraku. Někdy najdu na cestě za výfukem i drobné kapky něčeho - asi oleje?? Kouření hned přestane - jde jen o to první protočení. U zahřátýho motoru se to nestává. Nějakej výraznej úbytek oleje taky nepozoruju.
Díky za nápady.

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 07:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Tohle se vetsinou stava, kdyz jsou blby gufera na ventilech, ale to potom taky zere olej vetsinou. I kdyz mozna na zacatku to nemusi bejt tolik poznat.Jestli je to pri nastartovani rano po nocnim stani a potom uz ne, tak bych rekl, ze je to skoro jisty. Nic jinyho me zatim nenapada.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 16:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja bych to videl na vodu co kondenzuje ve vyfuku.Nikdy jsi nejel za autem(i novym) a nekapalo mu z vyfuku?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 16:42 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Ahoj
Mám úplně stejnej problém jako Xfiel a voda to stopro není. Jenže mě už motor začal brát i olej. Jak moc je to drahá oprava (zhruba) jestli máte někdo přehled.
Pro Karla - kondenzovaná voda z výfuku je čirá, ale toto černá tekutina, která vypadá jako směs oleje a vody ale není tolik mastná.


---------------------------
Escort 1.4, 3dv., rv. 90, Mk IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 16:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja se koukal na tu vodu kdysi a byla tmavsi az cerna a bez oleje.Ale mas pravdu protoze si ted vzpominam ze u me v zime byla skoro bila a to mam ropaka.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 17:01 
to Salem:

Záleží na tom, proč motor ten olej žere. Dost častá příčina jsou zapečený pístní kroužky. Sada pístních kroužků (na Zetec) stojí kolem 400,- na válec, k tomu připočítej těsnění pod hlavu cca 1000,-, příp. těsnění pod vanu. V dobrý dílně Ti navrhnou zabroušení ventilů, pokud už to bude rozebrané - to pak počítej nová gufera á 50,- na ventil. Dále počítej nový rozvoďák plus kladky, pokud už mají něco za sebou a případně i vodní pumpa, pokud poteče (1500,-). Mne to vyšlo cca 9500,- bez papíru i s novým olejem (bez rozvoďáku a pumpy)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 19:09 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Ahoj
omlouvám se, ale špatně jsem to napsal. Motor zakouří jenom při startu za studena a to jako kdybych startoval trabant. Jinak při jízdě a v různých otáčkách motoru není žádný kouř vidět. Při startu zahřátého motoru to taky nekouří. Taky jsem zjistil že motor kouří při delší odstávce víc. Po týdnu stání je to fakt jako trabant. Po odstávce do druhého dne to není zase tak hrozný.
Jinak motor bez protestů točí kolem 5000 a to s přidřenejma kroužkama by asi byl docela problém.


--------------------------
Escort 1.4, 3dv, rv90, Mk IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 20:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Pánové, díky za odborný rozbor problému.
George V. mě tím finančním rozpočtem docela vyděsil - hlavně proto, že mám doma ještě Renault 19 a ten takhle zlobí taky (už rok, ale olej vůbec nežere). Do motoru zatím nepolezu a zkusím nějakou alternativní léčbu :wink: . Ted´ na to stejně nemám prašule.

to salem : svým popisem jsi vystihl chování mého auta tak přesně, až mám podezření, že mi v něm jezdíš :lol:

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 22:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 srp 2004 19:21
Příspěvky: 96
Bydliště: Pardubice
Mám ten samej problém co se tu popisuje, ještě k tomu mě to občas špatně startuje musím delší dobu točit startérem, ale to dělá jen někdy.

_________________
Ford Escort Combi, 1.6 16V, CLX
Minulé autíčko Ford Fiesta XR2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 22:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
a co takle stírací kroužky ty to nemužou bejt
dělal tady někdo z vás výměnu těch gufer na ventilech :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říj 2004 22:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
bibo píše:
a co takle stírací kroužky ty to nemužou bejt
dělal tady někdo z vás výměnu těch gufer na ventilech :?


Zjistím si cenu za kolik mi tady ty gufera udělají a pak se uvidí.

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2004 17:09 
Měl jsem zapečený kroužky a nebyl problém točit i 6000 ot., akorát to dělalo trochu větší kravál (a olej to ani moc nežralo, čemuž se v servisu docela divili!). Gufera na venilech mi také měnili, ale hlavně z důvodu zabrušování ventilů - jak jde ventil ven, musí se dávat nový gufero. Zapečený kroužky lze léčit i alternativně - dá se koupit nějaké rozpouštědlo do oleje, ale musí být zapečené čerstvě (např. pokud víš, že jsi povařil motor). Pokud už je to déle, tak se ty kroužky začínají obrušovat a obrušují (nepravidelně) i válec. Takže jediná účinná léčba je výměna (a doufej, že bude stačit - jinak výbrus...). Pokud vám auto hůř startuje a žere olej, jednoznačně to jsou pístní kroužky. Pokud stále váháte, nechte si změřit kompresi.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz