fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 30 zář 2024 05:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Teče olej
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 08:23 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Asi mi utíká olej z převodovky přes gufero ložiska levé poloosy. Zatím nevím kolik, stopa na parkovišti nezůstává, ale mám mastnou stopu na podvozku od diferáku dozadu. Jak je náročné (a hlavně nákladné) tohle gufero vyměnit, případně utěsnit? Máte s tím někdo zkušenosti?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 08:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
To gufero mě stálo ve Fordu tuším 120,-Kč.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 08:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Po mne chteli 150, ale furt to jeste jde,kazdopadne nedavej nic jinyho, nez original, ty nahrady casem zacnou tect. Musi se vyndat vnitrni kloub, tj. sundat cep rizeni, spodni cep a pacidlem zaprit o nalitek prevodovky, zabrat a kloub je venku. Dobry je delat to ve dvou, druhej pomaha lehce vykejvnout zaves kola, aby to slo cely ven.Vytece pri tom pochopitelne olej z prevodovky, s tim pocitej, ale zase tak hrozna prace to neni, teda pokud jde vsechno rozebrat bez zadrhelu.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 08:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tak to jde, obával jsem se, že bude třeba rozebrat převodovku. Tohle si nechám samozřejmě udělat v autodílně. Dík.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 23:46 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Si ze mne děláte srandu, né?? :evil: Jde o to guferu, co je na výstupu z diferáku a kam se strká kynetický kloub?? (na každé straně jedno pro každou hancí hřídel?) Já to nekupoval u forda, jelikož se mi zdálo, že se prohnu, a když jsem ho koupil ve speciálkách na gufera, tak po mě chtěli 300,- Kč... Asi jsem trotl :evil:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 07:25 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, to je ono, u Rihy v tom zelenym baracku na konci Cernokostelecky za nahradu chtej asi 100, jenze to po nejaky dobe zacne prolinat, aspon mne se to stalo dvakrat. U Charouze za jedno chteli 150 a pokud se tam kloub nasoupne setrne, aby se nepomrvil brit, vydrzi.Kde si ho kupoval?

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2005 07:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
To mě teče olej z převodovky ve spoji těch dvou částí tělesa převodovky :cry: Asi to bude chtít ji celou vyndat, ruzpůlit ji a znovu přetěsnit (předchozí majitel se mi přiznal, že ji měl takhle rozdělanou, takže to pak blbě utěsnil). Chci se zeptat, jestli nevíte, kolik by to mohlo stát, kdybych si to nechal udělat? Na demontáž převodovky si totiž určitě netroufám :shock: Musí kvůli tomu motor ven anebo se dá převodovka vyndat bez vyndání motoru :?:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2005 07:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Motor ven nemusi.Jinak jestli to netece moc, tak bych to asi nechal bejt, nebo maximalne zkusil povolit ty srouby spojovaci a natlacit tam nejakej tmel a znova utahnout. Pochopitelne co nejlip odmastit. Na vymenu tesneni skrine se prevodovka musi rozpulit, tj. sundat minimalne hnaci kolo 5ky, to bez fakt dobryho stahovaku nejde(teda pokud je v ok stavu), to tesneni stoji cca 400 .
Taky je otazka, proc to tece, jestli tam pouzil znova stary tesneni, tak je to ok, pokud vyhazoval diferak a udelal pri skladani i o kousek vetsi presah, myslim, ze ani novy tesneni to nezachrani.Presah musi bejt mensi, nez tloustka tesneni.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 říj 2005 20:33 
souhlasim s futurou,jestli to neni nijakej moc vyraznej ubytek tak bych se na to vyprd........
a jeste kdyz jsem si to take delal tak jsem delal obe postupne cenu si samozrejme nepamatuju,ale cep rizeni nedelam a i sam to zvladnes kdyz si das kolo do rejdu a pod tlumic vrazis spalek aby se poloosa oddalila a nemusel ti ji nikdo drzet..to ale samozrejme az po tom co ji vypajsrujes z prevodovky aby se ti nerozjej kloub......delam tak kazdy auto a je to ok.....ale samozrejme pokud taham pravodobvku ven tak si cep odpojim.......
tot jen takovy nepatrny posrech z praxe..........


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2005 01:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
No jo, ale co to je - neteče moc? Vždycky, když čumím pod auto, vidím na ní kapky, tak nevím. Když povolím šrouby, abych tam mohl natlačit nějaký tmel, tak ten olej určitě poteče ven, takže myslíš ji vypustit? A ani pak si to neumím moc představit - mít nějakou úzkou štěrbinku, přes kterou ještě bude sáknout olej a tu pořádně odmastit... :cry:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2005 09:21 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Povolenim tech sroubu se ta mezera moc nezvetsi, prakticky to muze bejt newjaka setina.Ale vim, ze kdyz ty srouby jsou povoleny, stacej jen ty spodni, prolina to vic. Pochopitelne je lepsi, kdyz tam olej neni, ale ted kdyz je zima a olej ztuhlej, moc to prolinat nebude. Kazdopadne ten tmel do spary neni vsemocnej, nekde se mozna chyti, nekde ne, ale je to jedina jednoducha moznost, jak s tim zkusit neco udelat.Puleni prevodovky, pokud to netece newjak dramaticky povazuju za dost velkej prepych, je to ´drahej opruz.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2005 20:27 
hameluk píše:
No jo, ale co to je - neteče moc? Vždycky, když čumím pod auto, vidím na ní kapky, tak nevím. Když povolím šrouby, abych tam mohl natlačit nějaký tmel, tak ten olej určitě poteče ven, takže myslíš ji vypustit? A ani pak si to neumím moc představit - mít nějakou úzkou štěrbinku, přes kterou ještě bude sáknout olej a tu pořádně odmastit... :cry:

a moc to snad poznas zda to vali jak prasenebo se tam objevi jen par kapek.....jedine to poradne skusit tak ze budes sledovat hladinu olje pres napousteci sroub ale stejne to nepoznas presne......mozna tak kbys nalil presne a vedel kolik a pak treba za nejakej cas vypustil a zkontriloval jestli toho je tam fakt min anebo ne,ale je to takovy osemetny no.........


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2005 20:29 
ale stejne si myslim ze ten tmel musi byt na odmastene plose kterou tou skvirkou urcute neziskas tak je i to podle me zbytecna prace.......mozna tak pomuze ji jen dotahnout ty srouby ale opatrne je to hlinik......:)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2005 08:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, Dusan ma pravdu, s tim odmastenim je problem, ale sance existuje. Kazdopadne fakt prohlidni, jestli to prolina v tom spoji, on se tam ten olej rad steka i odjinud.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2005 08:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 zář 2004 20:41
Příspěvky: 397
Bydliště: Praha
Možná je to blbost,ale u jednoho předchozího auta jsem měl podobný problém.Některé šrouby končily v žebrových nálitcích .Tady jsem zjistil,že sice šroub dotáhnu,ale ten nedotáhne půlky.Pod šrouby jsem si udělal plochou podložku s dírou na šroub a TL.3mm.Pod šroub jsem ještě dal pérovku.Po dotažení v některých místech to přestalo.Tam kde to ještě prolínalo byly volné závity-vytahané.Přeřízl jsem je o řád větším závitníkem a s novými šrouby byla závada odstraněná.U Forda jsem to ještě nezkoušel,ani se na to z tohoto pohledu nedíval. :smt017
P.S. stejným způsobem jsem opravil i vanu motoru

_________________
Ford Escort Combi Ghia-Futura 1997-1,8 16V-85kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 črc 2006 18:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2005 13:31
Příspěvky: 137
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj všem.
Mám taky takový drobný problém s únikem oleje z převodovky. Teče to už krz prachovku na jedné poloose u diferenciálu. S výměnou takový problém není, ale než to rozeberu a znepojízdním auto, tak bych potřeboval vědět, jaký je u toho diferenciálu gufero. Ve Fordu u nás v Ústí nad Labem mi řekli že technik má dovolenou a že by to asi stejně u tak starého auta nezjistil. Nevíte někdo jaké tam patří, nebo jestli je to stejné třeba na nějakej jinej novější model escorta???

Moc prosím o radu - dost to spěchá!!!

_________________
4kola: FORD Puma 1,7 VCT 92kW 12/99´, Amparo blue, orig. kola 15´, kožená sedadla, podcvíceni indigo
2kola: Honda VTR 1000f 1998, V2 90°, 78kW/96 N.m - pro ekology: plní EURO3 :-)
Dříve Escort 90´;1.6i - 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2006 12:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Když se vyndá poloosa z převodovky, vyteče všechen převodový olej?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2006 20:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ne...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2006 06:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Nagant píše:
Když se vyndá poloosa z převodovky, vyteče všechen převodový olej?


Když napřed odpustíš trochu oleje vypouštěcím šroubem tak budeš pracovat v suchu.
Obrázek

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz