Takže nazdar, dnes mi došiel kábel od Tomina - predovšetkým mu gratulujem k vynikajúcej práci. Mám Ford Escort 1997 1.6 16v Zetec. Problémy, ktoré poznám sú:
1. Neukazuje (alebo len čiastočne) budík teploty na palubovke. Zvykne sa pohybovať iba v bielom poli pred poľom Normal. Uvidíme, čo to bude robiť odteraz /vymazané chyby čidla teploty, viď nižšie/
2. Motor akoby neťahal, spotreba zhruba niekde medzi 9-10 l/100km
3. Divný zvuk výfuku, možný problém s katalyzátorom
4. Pred časom som mal problémy s poistnou skriňou, vyskratovala myslím jej horná časť, autoelektrikár mi to poprepájal cez náhradný prúd, takže chodím na kábel pripojený na poistku (asi pozícia č.13 na poistnej skrini)
5. Mizne mi chladiaca kvapalina, teraz ju mám skoro na ryske, kde je označené minimum (varí sa voda, chybný termostat?)
A niečo o mojich výsledkoch a zopár otázok:
1. Pripojenie prebehlo bez problémov:http://img814.imageshack.us/f/1info.jpg/Catch Code: JEEP - je toto v pohode?
2. Vyčítanie a vymazanie chybových kódov:118 - snímač teploty motoru (ECT) nebyla dosažena provozní teplota - vysoká hodnota
Po vymazaní chýb sa ručička správa oveľa lepšie, vyšla až po písmeno "O" v oblasti "NORMAL", ale stále nedosiahla RM (teplota motoru na diagnostickom budíku fordiag až cez 100 stupňov). Po vymazaní chýb sa táto chyba už neobjavuje
158 - Snímač MAF - vysoká hodnota
Cca. pred 70 kilometrami som odpájal váhu vzduchu. Po vymazaní chýb sa táto chyba už neobjavuje
157 - Snímač MAF - nízká hodnota
Cca. pred 70 kilometrami som odpájal váhu vzduchu. Po vymazaní chýb sa táto chyba už neobjavuje
111 - po opätovnom načítaní chýb hláška 111 - Systém OK
3. KOER - test za behu motoru 116 - snímač teploty motoru (ECT) nebyla dosažena provozní teplota - mimo rozsah
Po vymazaní chýb sa táto chyba už neobjavuje
538 - chyba obsluhy při dynamickém autotestu - nedostatečná změna otáček motoru při dynamickém testu
Ako som sa dočítal, treba počas KOER testu stúpiť na plyn (nad 3000ot) a uvoľniť ho kvôli zmene hodnôt na čidlách pri rôznych otáčkach či? (plynu som sa počas testu nedotkol)
521 - tlakový spínač posilovače řízení není aktivován
Treba vytočiť volant úplne na stranu?
4. Adaptáciehttp://img407.imageshack.us/i/60672678.jpg/obrázok ukazuje adaptácie tak po 70km odjazdených po opätovnom pripojení váhy vzduchu. Ako tak na to pozerám, čím vyššie otáčky, tým nižšie čísla (a aj menej zaťažený motor?). Adaptácie som po diagnostike zmazal (reset RJ) a urobil som to ako poslednú vec pred odpojením kábla
5. Budíky Lambda behala jak divá hore-dole (ako má byť), ešte musím pozrieť aké má mať hodnoty
http://img257.imageshack.us/i/23317615.jpg/Na nasledujúcom obrázku ma hlavne zaujíma teplota motora - hodnota bola neskôr aj 110C.
http://img715.imageshack.us/i/80953521.jpg/6.FlagsNechal som to bežať asi tak minútu a bolo z toho toto:
http://img440.imageshack.us/i/59461920.jpg/7. OsciloskopyHral som sa s tým iba chvíľu, takže ak to niečo napovie:
http://img155.imageshack.us/i/43512549.jpg/http://img26.imageshack.us/i/76475448.jpg/http://img27.imageshack.us/i/78727786.jpg/http://img440.imageshack.us/i/12253403.jpg/Vo všeobecnosti som čakal horšie. Môžete mi prosím pomôcť s Vašimi radami?
Vopred díky a sorry ak sa pýtam niečo staré...