Zde je vytah debaty o funkci TDckovyho motoru, casem pocitam, ze az dojdeme k nejakym opravdu jistym vysledkum, tak toto tema promazu a nechame zde jenom to podstatne, zde zatim onen vytah:
ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------
Netvrdte mi, ze i jednotka u TD se uci - proboha, cim by ta RJ ovlivnovala styl jizdy pozdeji!!!!
U benzina to je jina, tam se to presne takhle dela!!!!
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com
Slow D
--------------------------------------------------------------------------------
Bylo to již zmíněno v tématu Černý kouř, nicméně pro upřesnění – tím výkonným členem, kterým řídící jednotka EEC-V na základě signálů ze snímačů následně ovlivňuje chod motoru je elektromagnetický ventil předvstřiku. Je to ten ventil který po zapnutí klíčku cvrliká. Nachází se na přední straně čerpadla a je přes něj taková gumová krytka. Stručnou informaci o něm najdeš na
http://www.beneco.cz/delphi.htm , je to ten ventil s označením 9108-153A.
V autě je zapojen na vývod 98 řídící jednotky a pokud se na ten výstup podíváš osciloskopem, naměříš tam impulsy s konstantní šířkou, kterými je ten ventil otevírán. Počet impulsů je pak úměrný počtu otáček, vždy dva impulsy za jednu otáčku. Mám ty průběhy od Michala-MS, který si s tím dal tu práci a naměřil to.
Sám jsem si vyzkoušel, jak značný je to rozdíl, když tento ventil nepracuje správně.
Mám ale pocit, že tebe se už činnos jednotky EEC-V tak jako tak netýká, že
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
Návrat nahoru
ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------
Nene, netyka, ale to neznamena, ze nechci tenhle zkur..... motor pochopit
Ale zda s emi, ze v escortu je tohle cerpadlo:
http://www.beneco.cz/dpc.htm a oni pisi, ze ten selenoid je pro tohle:
http://www.beneco.cz/dpcn.htm (to ma svara v mondeu)
Vim ze i na esco cerpadle jsem mel selenoid, ale cerpadlo vypadalo jako to prvni (koukam na foto meho stareho cerpadla a je to opravdu DPC - ale to je jedno, asi je to jenom jiny selenoid)
Akorat mi reknete, na co je na tom DPCN (druhem odkazu co jsem sem dal) ten tlumic - je to proti razum do pedalu, nebo to vraci plyn pri ubrani - uz an tom mondeu jsem na to koukal - takovyhle tlumicek bych potreboval proti razum - chveni - do pedalu plynu - citim tam vrneni
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com
Karel
--------------------------------------------------------------------------------
Slow D to: Ale prave cerpadlo na escu nema tu moznost el. korekce predvstriku jako Mondeacky cerpadlo.Aspon podle tech fotek a popisu co tam je. Tak jak je to tedy?
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima
Návrat nahoru
Slow D
--------------------------------------------------------------------------------
To DPC čerpadlo skutečně vypadá jako to co mám v autě, ale řekl bych že u těch obrázků mají buď chybný popis, nebo to není stejný typ čerpadla. Nicméně směrodatné pro mě je, že já na mém čerpadle ten elektromagnet předvstřiku mám. Tady
http://www.dieselparts.it/pagine/eng/genere.asp?codg=14 najdete ještě podrobnější obrázek toho ventilu. Měl jsem ho fyzicky venku , tak mohu s jistotou tvrdit, že tam mám přesně takový. Ptal jsem se na to i technika v servisu čerpadel Delphi (Luacs). Na otázku, co je to za ventil na přední straně čerpadla, který po zapnutí klíčku zacvrliká bez váhání odpověděl, že to je ventil předvstřiku.
A praktická zkouška? Při vyřazení toho ventilu z činnosti se značně změní (zhorší) chod motoru. Alespoň tak jsem to ověřil já.
Konzultoval jsem to také s Michalem–MS a má s tím stejnou zkušenost.
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
Naposledy upravil Slow D dne 10 duben 2005, 11:09:36, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Michal-MS
--------------------------------------------------------------------------------
Jo jo Slow-D má pravdu.
Ten timing ventil hodně ovlivňuje klepání motoru při volnoběhu a určitě imá i vliv při vyšších otáčkách. Netvrdím ale že jednotka EEC V přímo řídí množství paliva a jeho přesné dávkování, stará se jen o kultivovaný chod motoru ovládá EGR v závislosti na vzduchu otáčkách a podobně. A chybové kody že něco nefunguje tak jak má taky klidně může zapisovat, a taky má paměť do které se ukládají hodnoty a podle nich ovládá čidla. Takže tvrdit že je tam zbytečná mi nepřipadá vhodné, prostě je tam, a tak by mi pomohlo zjistit z ní nějaké hodnoty, popřípadě chybové kódy. Do servisu se mi z každou prkotinou zrovna dva krát nechce .
_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima
Návrat nahoru
ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------
No ja to rikam proto, ze co vim, tak si RJ nacita hodnoty z cidla teploty, tim ridi zhaveni (ne predvstrik na studenym motoru, na to je tam lanko - opet mechanika), jasan, ovlada EGR, ktery si kazdej, kdo vi co EGR dela stejnak odpoji, samo komunikuje s imobilizerem, a de prez ni otackomer - nic vice dulezitoho co by delala pro chod motoru nevim - a rikam si, co z ni chces vycist, podle me, kdyby umela zjistit nejake zavady, tak by mozna auto melo kontrolku, ktera se ti rozsciti, ze se neco zavazneho deje (jako novy auta), zaroven kdyz uz by nacitala hodnoty, proc by je nevyuzivala taky k rizeni motoru (ne jenom predvstriku) - odpoved - protoze je to mechanicky cerpadlo s troskou elektroniky (imobilizerem, ...)
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com
Slow D
--------------------------------------------------------------------------------
ACEMajky napsal:
No ja to rikam proto, ze co vim, tak si RJ nacita hodnoty z cidla teploty, tim ridi zhaveni (ne predvstrik na studenym motoru, na to je tam lanko - opet mechanika)
No, dovoluji si s tebou nesouhlasit. Důležité je to, co co tahá za to lanko, a to je krokový motorek pro nastavení předsuvníku vstřiku. Je umístěn na levém podběhu a je tím lankem propojen na páčku na čerpadle. I tento motorek je ale stejně tak jako mag. ventil předvstřiku řízen z jednotky EEC-V (je propojen na vývody 7,29 a 83). Takže je to opět řídící jednotka, která ovlivňuje i chod studeného motoru.
Ještě k tomu EGR, myslím že vím co EGR dělá, a je to pro mě spíše důvod proč ho neodpojit. Pokud totiž vše funguje jak má, činnost EGR v provozu vůbec nepoznáš. Jiná situace nastane v případě, že řídící jednotka dostává chybné údaje z některého snímače, nebo pokud například EGR ventil netěsní. To se pak samozřejmě projeví na chodu motoru. Můžeš potom tedy ten EGR vyřadit z činnosti, nebo si s tím dát tu práci a najít příčinu problému. Třeba potom i pomocí diagnostiky najít ten vadný snímač. Otázkou ale zůstává co je v dané situaci jednoduší a levnější .
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
Návrat nahoru
Michal-MS
--------------------------------------------------------------------------------
Jo úplně souhlasím ze Slow D, pokud vše funguje tak jak má tak se nemusí nic odpojovat a dělat nějaké bastly.
Dále však souhlasím že je to klasické mechanické vstřikovací čerpadlo (to už jsem psal) akorát je doplněné pro lepší chování motoru o ventil řízený z jednotky. Pak se motor chová lépe a né jak nějaký Zetor.
To Majky- ještě si zapoměl na čidlo polohy klikovky a plynového pedálu
Prostě zas tak zbytečné mi to nepřipadá.
_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima
Návrat nahoru
Karel
--------------------------------------------------------------------------------
A signalizace ze je neco v neporadku tam asi je.Je to dioda pod hodinama.me blikala, kdys si pocitac rekl ,ze je spatna vaha (MAF).Porad me to vrta hlavou co se tu probira,jenze kdys byl MAF starej ,tak to jezdilo a chovalo se to uplne stejne jako po vymene.A po dalnici 150-160 to taky jelo jako ted.Starty to melo horsi ,ale jen do vymeny sroubu-ventilu od prepadu.Tak si dovolim byt taky dost skeptickej s tou ridici jednotkou.A experimentoval jsem s nastavenim toho sroubu, u ty dvojity paky predstavniku co s ni hybe ten motorek pres lanko.Po vysroubovani tedy zvetseni mezery mezi nimy se nic nezmenilo, ale motor rano pri nule naskoci a drzi asi 800 ot. a po zahrati se teprve vrati na 900-950.(volnobeh)Z cehoz usuzuju ze to ma vliv i na otacky studenyho motoru.Pri puvodnim nastaveni se to ihned zvedlo na 1050-1100 otacek.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima
Návrat nahoru
Slow D
--------------------------------------------------------------------------------
To, že se jedná v podstatě o klasické rotační čerpadlo je prostě fakt, to nikdo nepopírá. Nikdy jsem netvrdil, že ŘJ ovlivňuje něco jiného než časování vstřiku. Jsem ale přesvědčen, že tato regulace opravdu není jen tak zanedbatelná.
Množství paliva, jak bylo zmíněno výše, je stejně jako u klasického mechanického čerpadla dáno pouze polohou plynového pedálu a rychlostí otáčení rotační části v čerpadle. U motoru s turbem pak ještě dávku paliva ovlivňuje plnící tlak turba, který přes membránu na čerpadle tuto dávku zvyšuje. Myslím, že i tato regulace by v případě poruchy mohla způsobovat citelné problémy s kouřivostí - pokud by membrána zůstávala "viset" ve stlačeném stavu, čerpadlo by dávalo trvale zvýšenou dávku paliva, jako při vysokém plnícím tlaku. Naopak pokud by regulace nefungovala motor by měl snížený výkon.
Ještě bych se vrátil k té elektronické regulaci časování vstřiku. Faktem je, že i v případě úplného vyřazení ventilu předvstřiku z činnosti motor nadále poběží. Ten rozdíl v chodu motoru s regulací a bez ní je ale opravdu znatelný. Pro vyzkoušení, zdali ta regulace probíhá či nikoliv, stačí rozpojit konektor ke snímači na třetím vstřiku. Signál z tohoto snímače je pro správné nastavení časování velmi důležitý, a pokud chybí, tak ho ŘJ nemá čím nahradit a neprobíhá tudíž žádná regulace. To se během několika vteřin projeví výraznou změnou chodu motoru, který bude jakoby "tvrdší".
Ještě k tomu, proč se vadný snímač (např. MAF) na této regulaci neprojeví. Řekl bych, že záleží na tom, "do jaké" míry je snímač vadný. V případě, že z něj ŘJ nedostává žádný signál, nahradí jej náhradní hodnotou uloženou v paměti, která je velmi blízká skutečným hodnotám. Paradoxně se pak více projeví vadný snímač, který bude dávat "pouze" chybné hodnoty (např znečištěný termistor uvnitř MAFu).
Toliko pár mých názorů
Karel napsal:
A signalizace ze je neco v neporadku tam asi je.Je to dioda pod hodinama.me blikala, kdys si pocitac rekl ,ze je spatna vaha (MAF).
Dík za tip, zkusím se podívat, jestli ta kontrolka na mém autě není vadná. I po odpojení některých snímačů se nerozsvítila. Můžeš ještě upřesnit, jak přesně ta signalizace vypadala?
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
Naposledy upravil Slow D dne 10 duben 2005, 22:21:58, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------
OK, se vsim souhlasim a davam vam zapravdu (presvedcili jste me)
Jenom nesouhlasim s tim EGR, ze kdyz fachci jak ma, je vse OK - mel jsme namysli zanaseni vstupniho parozi do motoru (saciho parozi) dehtem a sazemi, coz se musi projevit na vykonu casem - no ja jelikoz nemam RJ v aute, tak mi asi EGR nefachci - bude asi zavrenej (nebo se pletu?)
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com
Slow D
--------------------------------------------------------------------------------
No řekl bych, že s tím zanášením sacího potrubí to bude opět hodně záviset na tom, zdali ten EGR pracuje správně. V ustálených režimech, při kterých se EGR uplatňuje je tvorba pevných částic (sazí) minimální, takže to nebude tak hrozné. Já jsem na svém motoru měl před časem ten EGR venku. Trochu znečištěná byla ta nerezová trubka co spojuje EGR a sací potrubí, tam to ale ničemu nevadí. Koukal jsem pak také do sacího potrubí a tam se mi to zdálo čisté. Jiná věc by byla ještě sundat celé to sací potrubí a zkontrolovat i kanály v hlavě válců. To jsem ale z pochopitelných důvodů nedělal . Měl by se k tomu spíše vyjádřit někdo, kdo to měl rozebrané.
V tvém případě bude skutečně ten EGR ventil zavřený. Šance, že by ti fungoval i bez ŘJ, se limitně blíží k nule
_________________
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
Návrat nahoru
ACEMajky
--------------------------------------------------------------------------------
Jojo, samo muzu sundat hadicku z EGR,a le nevim presne kdyz ventil pousti podtlak do EGR, takze nevim jak to odzkouset, zvazuju kouknout do toho potrebi a pokud bude zaneseny, tak to sundat, jenom to asi bude chtit sehnat tesneni pod ty parohy..... i kdyz tady by stacil nejaky silikon do 300 stupnu podle me pri nejhorsim (mam ho doma)
_________________
ACEMajky
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.acemajky.com
Karel
--------------------------------------------------------------------------------
Slow D to:Ohledne te signalizace,za chodu motoru, me neustale blikala ta dioda.Ptal jsem se na to a bylo mi to receno ve Fordu.Ale po zkusenostech s Fordem jsem to bral s rezervou.Udajne tak pocitac dava vedet ze neni neco OK.Ale jiste to nevim.
_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 5dv Klima
_________________
Ford Escort 1.6 16V CLX
1993, 5dv