fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 03:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 17:14 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 lis 2009 16:21
Příspěvky: 43
Zdarec všem, mám takový "problém" při startování pokud je motor promrzlý přes noc, nebo stojí delší dobu na mrazu, tak divně startuje. Vždy jakoby nebo možné né jakoby chytnou asi 3 válce a ten poslední vždycky tak chrochtá a nechce se chytnou a musím motoru vždy pomoci jemným sešplánutím plynu na cca 1200-1300 otáček a potom už vše chytne a motor běží klidně.Má s tím někdo zkušenosti,případně tuto "závadu" nebo závadu opravit???Docela mě to sere a myslím že ledovýmu motoru neprospívá moje prošlapování plynu jo a ještě dokud to nechytne vše tak to pěkně čoudí takovej šedou-možná modro, černej dým no tak prostě divnej dým :D ale potom už nekouří vůbec a při jízdě a zahřátým motoru můžu dávat knedlík jakkoliv a motor nezakouří vůbec,jak benzín. Tak díkec za rady :D (ps. hledal jsem ale nevím pod čím to mám hledat pokud se to tu už řešilo)

_________________
Ford Escort 1,8 TD 66kW, zel.met. rv. 11/97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 17:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Co zhavice?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 17:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
To je RFS s EEC-V nebo RFK se starším EDC?

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 19:09 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2005 17:16
Příspěvky: 35
Bydliště: Trutnov, Dvůr Králové n/L
Tak přesně ten samý problém řeším taky... chytne v pohodě, ale jen na 3 válce a je jedno jestli je nad nulou nebo -14° jako dnes, musím mu trochu pomoct plynem aby se chytil. Typ RFS, nový žhavičky Febi, naft. filtr, krokový motorek na předsvstřik funguje, ale po studeném startu je volnoběh cca 750ot.. takže mě napadlo čidlo teploty? ŘJ si pak myslí že je motor ohřátý? Jo a ještě jedna věc.. když žhavím za studena, tak se mi zdá žhavení strašně krátký co zhasne kontrolka a vypne relé.. Druhé žhavení je pak o dost delší...

_________________
Ford Escort MK7 combi 1,8TD (66kW) Ghia r.v. 1998, klima,
paragliders expres


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 19:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
RFS- vynechávání některýho válce, detonační občasný pobouchávání, doprovázený patřičným kouřovým doprovodem šedoštiplavým bez evidentních příčin v žhavičkách, vstřikách jest způsobeno ventilem alias solenoidem předvstřiku...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 20:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Mohl by jsi to trochu rozvest.Pokud je to solenoidem, proc to dela 1 valec?Vzdyt solenoid preci nastavi v cerpadle predvstrik pro vsechny 4 valce soucasne.Me osobne to takhle probuble jen pokud pri startu za mrazu neprotocim motorem.Po protoceni teprve jednou nenazhavim a chytne nadrc,sice mu pomaham plynem,ale brble na vsechny 4 valce.Nafta nepada,osobne to pricitam tomu, ze se nedotlakuji trubky(cerpadlo-trysky),solenoid cvrlika.Preci pokud by to bylo tim solenoidem, tak to dela porad,at protacim nebo ne?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 24 úno 2011 10:51 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 lis 2009 16:21
Příspěvky: 43
Mám RFK EDC, a taky jak se motor nastartuje a už běží s mojí pomocí na všechny válce tak drží cca 900 otáček možná 890 nebo nějak tak...po takových 30 sec. sepne někde něco,je prostě slyšet cvaknutí nějakýho relé a otáčku vyhoupnou na asi 980,je to skoro na 1000 otáčkách a na těch se to drží pořád i když je motor prohřátej třeba 200km jízdou.Furt to drží ty otáčky a v nich se ten motor trochu chvěje a lidi co sedí vedle mě a na něco ukazují,tak se jim chvěje ruka,sice né moc,ale není to zrovna příjmenný :D.. tak co tohle taky někomu dělá ? :D

_________________
Ford Escort 1,8 TD 66kW, zel.met. rv. 11/97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 24 úno 2011 18:07 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2005 17:16
Příspěvky: 35
Bydliště: Trutnov, Dvůr Králové n/L
Vlasta89 píše:
Mám RFK EDC, a taky jak se motor nastartuje a už běží s mojí pomocí na všechny válce tak drží cca 900 otáček možná 890 nebo nějak tak...po takových 30 sec. sepne někde něco,je prostě slyšet cvaknutí nějakýho relé a otáčku vyhoupnou na asi 980,je to skoro na 1000 otáčkách a na těch se to drží pořád i když je motor prohřátej třeba 200km jízdou.Furt to drží ty otáčky a v nich se ten motor trochu chvěje a lidi co sedí vedle mě a na něco ukazují,tak se jim chvěje ruka,sice né moc,ale není to zrovna příjmenný :D.. tak co tohle taky někomu dělá ? :D

Mně tohle zhoupnutí po chvíli udělá taky, mám za to, že to bude tím jak se odlehčí motoru když se dostane na nějakou teplotu a přestane přižhavovat, altík má pak menší odpor...Mně se to jen zhoupne, ale otáčky pak drží stále stejné, kolem 900...

_________________
Ford Escort MK7 combi 1,8TD (66kW) Ghia r.v. 1998, klima,
paragliders expres


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 24 úno 2011 18:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Ty otáčky jsou když se vybudí alternátor. Pokud byste měli v autě voltmetr, tak to uvidíte. že do toho "škubnutí" je v síti cca 12V a po něm je tam těch 14V. Dožhavování neni (aspoň u RVA) protože jsem měl do kabiny natáhlou kontrolku, kde jsem + bral přímo ze žhaviček ... auto vůbec nedožhavovalo. Což by se dalo poznat vlastně i na napětí v síti, protože normál je tam tak 12,5V a když žhavim, tak to spadne tak na 11V, ale po startu, než se vybudí altík je v síti těch cca 12V

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 24 úno 2011 19:52 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2005 17:16
Příspěvky: 35
Bydliště: Trutnov, Dvůr Králové n/L
anthAn píše:
Ty otáčky jsou když se vybudí alternátor. Pokud byste měli v autě voltmetr, tak to uvidíte. že do toho "škubnutí" je v síti cca 12V a po něm je tam těch 14V. Dožhavování neni (aspoň u RVA) protože jsem měl do kabiny natáhlou kontrolku, kde jsem + bral přímo ze žhaviček ... auto vůbec nedožhavovalo. Což by se dalo poznat vlastně i na napětí v síti, protože normál je tam tak 12,5V a když žhavim, tak to spadne tak na 11V, ale po startu, než se vybudí altík je v síti těch cca 12V

Ale co by potom ty otáčky zvyšovalo, když se vybudí altík, tak by měl spíš jeho odpor stoupnout a otáčky spíš klesnout než aby se naopak zvýšili.. Já mám za to, že při startu žhavení funguje a právě po nějaký době se vypne... což je u RVA do těch 30ti sekund a u RFS to žhaví dál až do nějaký určitý teploty motoru...
OT: No ale na druhou stranu ono je hlavní, když se tam všechny ty škopky nakonec porovnaj i v těch -16 jako dnes...Já se musím taky ráno vždycky vychrchlat než začnu fungovat :lol:

_________________
Ford Escort MK7 combi 1,8TD (66kW) Ghia r.v. 1998, klima,
paragliders expres


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 24 úno 2011 22:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
To je predsa jednoduché. Pokiaľ je aktivované žeravenie, odber prúdu je pomerne veľký a alternátor maká o dušu aby úbytok vykryl a voči motoru sa správa ako malá brzda. Keď žeravenie vypne, tok prúdu sa zníži, altík prestane klásť motoru odpor a obrátky motora sa povýšia.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Naposledy upravil moto dne 24 úno 2011 22:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 24 úno 2011 22:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Motáte tu jablka a hrušky dohromady...RFS a RVA a mondeácký RFN maj stejnej EEC - V nanagement s TCI a tedy i stejný chování, RVA se liší jen mechanikou turba, sání a nepřítomností cooleru...RFD a RFK má jednodušší EDC a je téměř plně mechnický obdobně jako obyčejnej diesel....což bylo to první proč jsem se ptal na typ, protože shodnej je jen holomotor, vše ostatní je mezi TCI a EDC úplně jinak...čili Vlasta89 na vadu solenoidu předvstřiku ve smyslu TCI může směle zapomenout, jelikož ho nemá...Karel chtěl abych rozvedl ten popis...to že se připraví dávka pro všechny válce je pravda...a je taky pravda že EEC- V má i jiný možnosti, kromě řízení časování dávky si umí i řídit volnoběh...no a to je zhruba to co jsem chtěl napsat, na špatně načasovanou dávku by to zdechlo, ovšem řj se brání a zareaguje zvýšením volnoběhu a změnou časování pulsu na solenoid...výsledek je že to nechcípne ale občas některej válec vynechá, motor má nestálej chod a volnoběžný otáčky taky částečně kolísaj....čili doufám, že už je jasný, že 1,8TD není jedno ale minimálně 3 odlišný motory, na který se vztahujou obecně jen rady týkající se shodné mechaniky (rozvody, ventily, gufera), na ostatní se už rady a postupy budou lišit dle danýho typu...a to už se ani neodvažuju popisovat rozdíly v jednotlivých detailech podle jeho evoluce daných datem výroby.... :D...moto má pravdu

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 25 úno 2011 01:23 
Offline
Nováček

Registrován: 30 pro 2010 21:15
Příspěvky: 23
Nazdárek.Mám ten samej problém se studeným startem.Jenže mi to dělá i teplí.Takže při každým startu přidám plyn a je to v poho.Jenže když se mi nechce do auta vlízt na přidání plynu tak to zabrblá,po chvilce naskočí.
Dotaz,co je a kde se nachází tzv.solenoid a jak se dá závada odstranit?Mám tip RFK.Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 25 úno 2011 20:25 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2005 17:16
Příspěvky: 35
Bydliště: Trutnov, Dvůr Králové n/L
jakub153624 píše:
Nazdárek.Mám ten samej problém se studeným startem.Jenže mi to dělá i teplí.Takže při každým startu přidám plyn a je to v poho.Jenže když se mi nechce do auta vlízt na přidání plynu tak to zabrblá,po chvilce naskočí.
Dotaz,co je a kde se nachází tzv.solenoid a jak se dá závada odstranit?Mám tip RFK.Díky

hledat, hledat a hledat... Ale ne v autě, nejdřív tady na fóru... ;-)

_________________
Ford Escort MK7 combi 1,8TD (66kW) Ghia r.v. 1998, klima,
paragliders expres


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 25 úno 2011 21:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ono netřeba kolikrát netřeba ani hledat, stačí číst..odpověď je v toto vláknu, konkrétně v příspěvku hned nad dotazem... :D ...což je moc motivující k nějaký činnosti... :(

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 16:09 
Offline
Nováček

Registrován: 30 pro 2010 21:15
Příspěvky: 23
Máte pravdu chlapí.Mě spíš zajímá kde mám hledat ten solenoid a jak to opravit.
Když už mi odpovíte,že mám hledat.Tak radši napište na co sem se ptal.Díky :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 18:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tak já to teda napíšu ještě jednou a pomalu...Máš RFK což je starej typ motoru, kterej NEMÁ solenoid předvsřiku ani spoustu čidel a reakčních prvků jako RFS-N či RVA a tím taky neplní Euro 2 normu, ale jen Euro 1 (jako 1,8D s katem) a dodával se do roku 99 do zemí, kterejm to bylo víceméně jedno a chránili si starou normou vlastní autoprůmysl (Itálie atd.) Máš motor víceméně na stejným mechanickým principu jako 1,8D, jen se tam pomocí cca 10ti drátů pokouší EDC modul o luxus, kterej u 1,8D zastal jeden (v lepším případě dva) vaxstat...čili tam máš jen čidlo teploty, snímač polohy plynu, stopventil a ventil studenýho chodu...a jelikož to je vše, tak na něj má vliv akorát ta teplota a poloha plynu....takže nevím co chceš kde hledat...a když jo, tak čerpadlo by se za odpoledne dalo sčeknout... :-) ...TCI s EEC - V už má drátů 105 a spoustu věcí navíc, čidlo kliky, jiný čerpadlo, snímač vstřiku, váhu vzduchu a jiný věci, který tam bylo potřeba dát, aby šlo starej motor bez úprav jeho základu dostat při zachování jmenovitýho výkonu do Euro 2 a prodávat vesele dál...a mezitím oprášit druhej prototyp stejně starej jako 1,8D kterej se lišil přímým vstřikem (jako transit od pradávna)zvanej Kent II a prodávanej coby Endura -DI ve fiestě a následně coby 1,8TDDI ve focusu, connectu a podobným konzumu...kdyby v dávných dobách nepadly dva špatný názory, že naftu v osobáku nikdo chtít nebude a že předkomůrkáč má tišší chod, mohlo tohle tahat už mk IV....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 18:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
A ještě dodatek....když máš problém s RFK za studena i tepla, tak bych viděl problém kdekoliv mimo jakejkoliv solenoid... nebylo by od věci udělat kontrolu vstřiků, těsnosti ventilů a jejich vůlí, zkouknout palivovej a vratnej okruh atd...a jestli to přikrmuješ zeleným palivem, tak máš taky diagnozu....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 27 úno 2011 14:22 
Offline
Nováček

Registrován: 30 pro 2010 21:15
Příspěvky: 23
Musím ti poděkovat,UŽ TO CHÁPU!Díky
Mě to trvá trochu dýl než něco pochopím. :roll:
To čidlo teploty je kde?Při studeným startu mi to takhle brblá,ale jak to chytne tak otáčky se chvilku pohybujou Kolem 700ot.Po1-2min.se zvednou na 950ot.a pak to drží v poho.
Jinak vstřiky mám noví,žhavičky taky,dával i jiný hadičky(né všude)takže doladím do konce.
Nic eko do toho neleju,klasiku naftu od Ona.Jestli by to vadilo?Jinak to jezdí jako drak.Jen ty starty.
Děkuji za vyčerpávající odpověď


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zvláštní starty
PříspěvekNapsal: 27 úno 2011 17:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
No ale ty nemáš problém se startováním, ale s volnoběhem...a tam to u RFK je to řízený jestli se nepletu pomocí termomechanickýho prvku, kterej posouvá táhlo volnoběhu...Ten průběh otáček by mě bejt opačnej, nejdříve zvýšený o cca 100-150otášek nad teplej nominál aby studenej motor sebou tak netřásl a navíc musí pobrat záběr altíku po žhavení a startování, kterej se snaží odebranou energii zase vrátit do baterky...stačí si za chodu na motoru na čerpadle pohnout tím táhlem volnoběhu a bude ti jasnej princip a co tomu případně schází...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz