fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 02:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 230 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 12:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
for Ondrej

obě relé, jak to na Fáčko, tak tvé vyrobené doma jsou "skoro shodná" jediný rozdíl je v kontaktu 87a (rozpínacím), který na tom konkrétním "běžném" relé není, oba kontakty jsou na tomto relé, na výstupu č. 87 (je to to relé, se kterým jsem měl potíže - viz mé první příspěvky), tedy oba si rozumíme a mluvíme o tom samém,

spíš mě zajímá to relé od MV - na verzi Escorta od rv. 95 a výše by orginál ford s prohozenými kontakty neměl fungovat, jemu však funguje a naopak nejede mu relé z Favorita ???

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 12:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
abych nezabudol, nemá někdo přepínací relé z Jablotronu ? Jak jsou tam číslovány kontakty ? Nedalo by se použít místo různých skládaček vyrobených doma na koleně, či místo orginál předražených Forďáckých relé?

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 17:27 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Takže podle obrázků od Ondřeje:
Levý obrázek - stejné zapojení vývodů jako moje relé z favorita (a tedy mi nejde na obrysovky).
Pravý obrázek - moje forďácký přepínací (zelený) je zapojený jinak, má prohozený vývody 1 a 3 - a to mi funguje.
Tak jsem z toho jelen - znamená to, že by byly různě zapojený relé Ford???

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 19:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
to MV: tak to tedy vypada, ze ford opravdu ma rozdilny relatka, protoze ja opravdu mam reletka zeleny zapojeny tak jak je na obrazku.
to jsmach: ja jsem upravoval pouze favoritacky relatko a to tak ze jsem ulomil stredni kontakt 87.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2004 20:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
asi to bude tím, že verze do roku výroby 95 měla jiné zapojení elekroboxu (a tím i použití jiných relátek) proto popisovaná úprava s relátkem z Favorita platí až od rv. 2/95 pro verzi do 1/95 bude platit to co popisuje MV.

Dnes jsem si udělal malé modré relé (použil jsem kousek kuprextitu, čtyři opilované nožové kontakty a autorelé do plošňáku od GE Elektronic) teď se mi při zapnutém zapalování rozsvítí tlumená světla, takže jsem připraven na zimu. Díky tomu, že nemám na pozici relé obrysovek přepínací relé, svítí mi tlumené světla bez obrysovek, což snad ve dne vadit nebude, účel denních světel, je osvětlení (a tím zviditelnění) auta ze předu.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 zář 2004 15:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
No hlavně, že se ty rozdíly v relátkách vysvětlily.
to jsmach: to malý modrý relé, co sis udělal, je zapojený jako rozpínací? Já totiž nemám v pojistkovce žádný malý modrý relé na vyzkoušení a všechny zbylý jsou spínací (hnědý a bílý).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 zář 2004 20:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
ano malé modré relé je rozpínací (ověřeno na 100%), pracuje tak, že je stále sepnuto a přes něj se při zapnutém zapalování dostává +12V přímo na tlumená vlákna (ta svítí i povytažení hnědých relé tlumených a dálkových světel), pokud otočíš spínačem světel na pakovačky a dále, relé přitáhne a tlumená vlákna tak vypne, světla pak pracuji v normálním režimu.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2004 16:30 
Mam jednoduší řešení.....................!!!!!!!

mám starší typ auta proto budu psát relé č.13 = r18 u novějších fordů. Na R13 je propojovací plíšek propojující 30 a 86. Po vyjmutí tohoto plíšku přestanou svítit parkovačky. ---- docílíme tím toho,že povypnutí klíčku nemusíme myslet na zhasínání světel, což je při mojí skleroze užitečné.
Ale nesvítí parkovačky tudíž i zadní koncová světla ani při jízdě, proto musíme napojit tyto světla na nějaký kontakt, který se vypne při vypnutém klíčku, a to je např. (R20 kontakt č.30) a spojíme ho s (R13 kontakt č30) lepší řešení oproti vašemu v tom že můžu startovat v zimě jen na parkovačky oproti tomu že vy při zapnutí klíčku hned rozsvítíte.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2004 16:33 
to bylo moje řešení, nebyl sem přihlášenej, dotazy směrujte kdzžtak na mě. cuss bando


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2004 20:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
projíždím schéma v hlavě a pokud se nepletu, tak jsi výstup spínače z relé denních obrysovek připojil na vstup spínače tlumených denních světel, to by pak znamenalo, že nejsi schopen rozsvítit obrysovky bez zapnutého zapalování !?!?! jak to řešíš, když odstavíš auto za snížené viditělnosti na španě přehledném místě ? ryskuješ, že ti ho někdo naboří ?
já myslím, že stjnou službu udělá přepínací relé na pozici relé denních obrysovek (za chodu motoru svítí obrysovky, pak zase s vypnutým zapalováním zhasínají, přitom se dají solo rozsvítit i bez klíčku ve spínačce) toto je více košér zapojení a kdyby to šlo tak snadno jak to popisuješ ty, nebyla by v uvedeném místě pozice pro relé, ale jen pro klemu denních světel I. !!!! :wink:

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 zář 2004 21:24 
Dá se to vyřešit jednoduše, tam co byla ta plechová propojka se dá napojit drátama spínač kterým zapnu ty parkovačky.
parkuju v garáži a na nepřehledných místech moc nestojím a kdyby náhodou, tak jen chvíli a na to mam varovný světla.
Tu tvou verzi sem zkoušel a nešlo to, možná sem měl to relé s těma prohozenejma kontaktama, zkusil sem svou verzi a v zimě když budu ráno startovat a starter bude kňourat nedostatkem energie, tak při tom nemusim svítit. :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 06:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Zkoušel někdo zapojit i to malý relé pro auta před 1/95? Včera jsem to zapojil, jak by mělo být - na pozici R13 větší přepínací a na pozici R19 malý rozpínací. Jenže to R19 se nikdy nespíná (myslím cívku), takže tlumená světla se po zapnutí klíčku nerozsvítí, svítí jen parkovačky . Neměl jsem čas, tak jsem to nechal jak to bylo - spínání parkovaček přes spínací relé.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 20:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
for wagus
to už máš příliš překombinováné (drátyx, vypínač navíc) a dostáváš se tam co jsem já s osazením obyčejným přepínací relé, které při vypnutém zapalování kopíruje (a posiluje) vypínač obrysovek a při zapnutém zapalování zase rozsvítí parkovačky ihned. já ještě uvažuji o vyhození toho malého relé a osazení předních parkovaček celoskleněnkami o výkonu 10 W (nebo 15 či 20 W všechny se vyrábějí a jsou na internetu k mání)

for MV
to malé relé by mělo přithovat a tedy rozpínat spolu s rozsvícením normálních světel (tykadlem), ovšem před rokem 95 může být jiné zapojení elektroinstalace a i jiná funkce obou relé ??

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 09:15 
od jsmach


Takže jsem projel znovu schéma stažené z fordfans a funkce denních světel u rv. 91-95 by měla asi být následující (není to na 100%, nemám to kde otesovat):

osadíš R13 - přepínací relé (např.zelené) a R20 - malé rozpínací relé (modré)

popis f-ce:
vypnuté zapalování=
přes levé tykadlo "I" jsou funkční jen obrysovky

zapnuté zapalování=
* levé tykadlo "O" - nic nesvítí
* levé tykadlo "I" - svítí obrysovky, vlákna tlumených světel jsou zapojena v serii (přes přitažené R13) tedy svítí každé 1/4 výkonu tj. cca 12W, pokud použijeme výstražnou "světelnou houkačku" (R13 odpadne) světla se přepnou a svítí naplno dálková vlákna.
* levé tykadlo "II" - (přitáhne R20 a rozpojí své kontakty, tím odpadne R13) světla fungují klasicky jak mají

z toho co jsem popsal (podle dostupných schémat) plyne, že u verze 91-I/95 se nerozsítí světla automaticky za zapnutí zapalování, ale musí se opět použí ruční zapnutí, avšak už v poloze obrysovek se zvyšuje výkon předních světel z původních 5W (obrysovky) na 17,5W (o 1/4 výkon tlumených vláken) jde tam asi o to, aby se šetřil akumulátor a nejezdilo se i vedne na plná světla. Od roku 95 se od tohoto zapojení upustilo a přešlo se na automatické zapnutí tlumených a obrysových světel.

vše jsou jen dohady stavěné na dostupných schématech


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2004 20:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
tak jsem konečně sehnal v mototechně v sousedním městě přepínací relé výr. ČR Magneton z 73,-Kč. Už to mám namontovné místo provizorně použitého spínacího relé, takže zimní čas (povinné svícení přes den) může zaťukat na dveře.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2004 10:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Já mám problém asi opačný, já mám vůz z Itálie a mám stabilně zaplá obrysová světla. Mě to docela sere, protože mi díky tomu kdykoliv mám zaplé zapalování zaprvné svítí světla a za druhé jakmile otevřu dveře a je nastarováno nebo jen zapalování, tak mi to nepříjemně hvízdá - asi jako že má zaplá světla. Ve skříňce relé jsou tam plechové propojky. Chtěl bych to dát do "normálního stavu". Nevíte jestli pomůže místo propojek dát právě relé ?

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2004 20:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
DODO

určitě to bude tak jak to odhaduješ :idea: , na relé č. 18
(pokud si to pamatuju dobře - velké zelené relé) máš určitě nasazenu klemu ze středního kontaktu na kolmo situovaný sousední kontak , klemu vytáhni a vlož obyč. spínací (čtyř kolíkové) relé, pak ti budou obrysovky svítit jen po zapnutí vypínačem.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 08:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Přesně tak, místo R18 je propojka. Jaká je tedy finální verze toho, kde se dá sehnat R18 za rozumný peníz a má to nějaké typové označení ? Díky moc všem.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 20:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
v každé "mototechně" jde o obyčejné spínací relé, jaké se používá ve škodovkách cena cca 60Kč.
Ještě upřesňující dotaz, Tobě se parkovačky rozsvěcovaly vždy při zapnutí zapalování ? Když jsi měl zapalování vypnuto a otočil jsi přepínačem na levém tykadle, to se taky rozsvítily, nebo ne ? (podle popisu zapojení (bez relé), by se rozsvít neměly) :?:

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2004 08:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Právě že se mi rozsvítily při zapnutí zapalování, i když je otočný přepínač v poloze 0.
Pokud mám zapal. vyplé a zapnu přepínač do polohy 1 či 2, tak se mi světla normálně rozsvítí. Dokonce pokud zapnu takto světla, můžu bez klíčku ovládat okna, větrák... a pod.Zajímavá fintička........

Pak mi to dělá ještě jednu věc, která nevím, jestli s tím souvisí, pokud vypnu motor a nechám rozsvícená světla, tak se motor nevypne (klíčky držím v ruce a motor a vše jede), ale jakmile světla vypnu, tak zdechne i motor a vše kolem. Taktéž zajímavá fintička........
Moje zapojení ve spínací skříňce:
R11- propojka
R12- propojka
R13- propojka
R14- propojka
R16- není
R18- propojka
R19- není
R20- není
R21- není
R22- není

ostatní, co jsem nepsal, tak tam relé je.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 230 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz