fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 19:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 05 bře 2011 23:21 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
Pánové, jelikož vlastním esco mk IV, 1,6 D již 11 let vzniklo mezi námi silné pouto. Nemohu se s ním rozloučit a proto jsem došel k myšlence vychytat všechny jeho vady, které se za těch 23 let escova života nashromáždily.

Jedna z nich je rachotící převodovka za studena. Je to ta, která je uchycená pomocí lyžiny.
Rachotí již 10 let, řazení je ok. Přesto jsem ji nechal opravit v servisu před cca 10 lety. Bylo mi řečeno, že je vada v ložiscích tuším snad na hnaném hřídeli. Jejich výměna nepomohla, protože jsou vymlácena i lůžka, ve kterých ložiska sedí. Zde na fóru jsem se kdysi dočetl, že to byla klasická závada mk IV. Mám doma ještě jednu takovou z fiesty a po vyzkoušení na jiném voze dělá to samé. Takže to s touto nemocí převodovek bude asi pravda.

Moje otázka je jak toto vyřešit. Jeden karosář mi radil najít někoho, kdo má doma kompozity pro vylévání, lůžka vylít a vyfrézovat nové otvory pro ložiska. No jo, ale kde ho najít. A že bych sehnal jinou převodovku a měl jistotu, že se takováto závada u ní později neprojeví, se mi jeví jako nepravděpodobné. Tedy pokud je to pravda s tou chronickou závadou těchto převodovek. Tak, prosím, poraďte. Děkuji

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 15:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 26 čer 2008 22:34
Příspěvky: 1605
Těžko spoléhat na to že se tato závada u jiné převodovky neprojeví mám stejný problém avšak hlučná začala bejt cca pře rokem.
Taky by mě zajímalo jak to odstranit :smt006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 15:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Berčo TAKHLE :smt006 :lol:

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 15:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
existují tyhle prostředky https://katalog.wuerth.cz/vyhledavani/f ... %C5%BEisek


nebo potom ještě jedna možnost před pár lety jsme v servisu řešili zadřené ložisko v převodovce které vymlelo pouzdro v kartru převodovky a tehdy jsme to nechali dělat chlapovi co svařuje hliník zavařil to hliníkem a vyfrezoval nové uložení dělal to bez záruky ale ta převodovka jezdí do dnes

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 16:55 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
No a po použití takového přípravku je v budoucnu možné ložisko v případě potřeby vyjmout normálním lidským způsobem? Nebo je tam už fixováno na věky věkův?

A ten hliník to je také zajímavé, jen jestli to není měkké ten hliník. Když karter je také slitina hliníku. A ta převodovka je dobrá dodnes? Aby to v tom hliníku nevymlátilo znovu. Vidím, že to fakt u techto typů je známá závada.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 18:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 26 čer 2008 22:34
Příspěvky: 1605
Miki máš černej puntík :(

Povolit cokoliv na Fordu lidským způsobem je více méně nemožné pokaždé.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 19:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Jenom takovej nápad, ale co třeba v tý převodovce vyfrézovat ještě o kousek větší díru a nechat si vytočit nějaký vymezovací futro na to ložisko. A myslim že o něčem takovym přemejšlel prochy a už to mě snad i nějak vymyšlený.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011 19:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Máš na mysl něco jako vnější kroužek z ložiska a do něj nalisovat další? To je fakt vodržku mít přesnou díru na přesný hřídel!!!!...Co taklhe úvaha ve vymačkání....spíš bych to vytmelil nějakým tmelem jak navrhoval Ford...a do něj pak skládal dál...ale to je taky tak na vydrolení.

Asi na závěr bych napsal když jste to vydrželi 10 let tak to vydržíte dalších deset....měnit oleje...

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011 09:10 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Podle mejch zjisteni je na BC minimalni pravdepodobnost vytluceni ulozeni lozisek, pazvuky timhle zpusobeny tutove nebudou, ale hodne casta zavada je opotrebovanej hridel v lozisku bez vnitrniho krouzku, tam to potom ruzne skuci s ruznou intenzitou podle zatizeni a otacek. Nepochopim z jakyho duvodu, ale fordi proste zasadili hridel primo na valecky loziska, takze staci ,aby klesla na nejakou dobu hladina oleje, coz se stava dost casto, blbe to maze a je vymalovano.Hridel je silena palka novej, existuje moznost vykuchat nejakej zachovalejsi z jiny prevodovky, ale pokud nema stejny prevody, tak se musi prehodit i ten druhej. Kola musej do sebe zapadat, pokud je na pevnym danej pocet zubu, musi bejt na druhym odpovidajici pocet .
Slysel jsem i o moznosti, ze se poskozenej konec hridele lehce opracuje a lozisko bez vnitrniho krouzku se vymeni za normalni s krouzkem, do kteryho se ten opracovanej konec zasune. Tam bych tipnul, ze to muze slozit pekne, jen asi bude problem s velikosti loziska, to s vnitrnim krouzkem bude tutove vetsi a je otazka, jestli v ty skrini bude dost masa na zvetseni puvodniho ulozeni,vylozene podrobne jsem to nezkoumal, ale treba by slo neco vym,yslet.
Kazdopadne asi nejjednodussi je zkusit sehnat nejakou skrin v lepsim stavu i kdyz vzhledem ke stari to nebude uplne jednoduchy a bez poslechu v aute bych nic nekupoval, pac nic nepoznam.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011 10:11 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 26 čer 2008 22:34
Příspěvky: 1605
:smt023


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 03 dub 2011 19:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2005 10:16
Příspěvky: 3568
Bydliště: Roztoky u Prahy
Me takhle zacina klepat MTXo... razeni je v pohode ale nekdy pri stani na volnobeh proste zacne prevodovka rachotit, po seslapnuti spojky to utichne. Spojkovym loziskem to neni..

_________________
->Shnilý eskort s uřezanejma pérama a řepkový mondeo f paketu<-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 04 dub 2011 17:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 kvě 2007 13:58
Příspěvky: 380
Bydliště: Český Krumlov
Já mám na MTXce to samý, prostě si na volnoběh občas zarachotí :-)

_________________
Hracka:
Ford Escort RS 2000, MKV, 110kw, lak - Arctic Blue, Alu BSA 17"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 05 dub 2011 08:25 
Offline
Nováček

Registrován: 20 zář 2010 09:07
Příspěvky: 20
měla by ti tam pasovat z 1,8D alespon tatík má v 1,8D 91 převodovku z 1,6d 85 a ty se daj občas sehnat v inzerci za par šupu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 dub 2011 06:01 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
a převodovky z 1,8d mají taky uchycení na lyžinu jako 1,6d? Kdyby to šlo bylo byto fajn.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 06 dub 2011 07:53 
Offline
Nováček

Registrován: 20 zář 2010 09:07
Příspěvky: 20
nevým jakou lyžinu myslíš já jsem ve své 16.D rv 85 měl stejne chcenou prevodovku jak na aktualní 1.8D to je jeden drzák ve predu jeden v zadu a cca 10šrubu na motoru pokud se mi bude chtet mam nekde v šopě jednu nahradní tak ti to uchycení mužu vyfotit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 12 zář 2012 11:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
volné ložiska se opravují chromováním, nachromuje se ložisko a je to naroste jeho obvod a drží tam kde má,oktávky mají taky tento problém. Jinak hžídel ide opravit stejným způsobem odebere se nachromuje a nechá stočit, kliky na motorkách se tak opravují tvrdochromem to jen tak pro info.

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 30 říj 2012 11:59 
Offline
Forďák

Registrován: 12 pro 2009 15:46
Příspěvky: 191
Bydliště: Kly u Mělníka
když tam dám převodovku z 1.8D jak je to s převodovym poměrem? Popř. ze kterejch verzí se to nechá použít? Držáky si upravim, jde mi pouze aby to sedlo i se startérem atd. chci to na escort 1.6D. rok 88. díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 02 lis 2012 20:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ty převodovky se daj zaměnit, převody jsou stejný, maximálně se bude muset nechat původní lyžina, ty se můžou lišit, poloha silentbloků a díry do příčky můžou bejt jiný, lyžina z benzínovýho CVH na diesel nejde, díry jsou jinde...je to daný šířkou motoru s převodovkou a jeho vycentrovánim do motorovýho prostoru.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 04 lis 2012 10:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Vždy když od tebe čtu to s tou příčkou, tak si vzpomenu, jak vesele si zde kurvoval na mým pressem...jo, praxe nejvíc zafixuje tyto nuance :D

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: už 10 let rachotí
PříspěvekNapsal: 28 pro 2012 02:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2012 14:08
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
ja mam doma escorta 1.6d kterej ma najeto 800 000 ale prevodovka je menena a nerachoti a vzhleem k temu ze auto ceka na jare bud prestavba na 1.8td nebo smrt tak by byla funkcni prevodovka kmani... je to prevodovka i motor puvodne z mk3 ae ta stopro pasuje a je taky uloze na te lyzine :)

_________________
Ford Escort Mk7 combi 1.8TD (0kw)
Ford Escort Mk4 1.6D - najeto přes 800 000 km (motor ktery vstal několikrat z mrtvych )
Orion Mk1 v polovičním vlastnictví :D
Mercedes Benz W115 3.0D 5-ti hrnek 1972 (blbuvzdornej traktor)
Octavia super 1961
Mitsubishi Galant 5


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz