fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Stálá teplota v autě
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 11:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Vim že je to trochu blbost ale napadla mě jedna vychytávka. Nepřemýšlel jste někdo nad tím, jak zapojit nějaký termostat nebo čidlo tak, aby se zapínalo a vypínalo topení, aby v autě zůstávala teplota např 21°C? Nebo na víc s volitelnou teplotou - nějaký přepínač? :wink: Na zimu by se to docela hodilo...

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 11:40 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Teoreticky by to šlo. Napadají mě dva způsoby.
1) el. termostat + přepínací relé + servomotorek + dva mikrospínače. Motorek by podle temostatu buď naplno otevřel nebo úplně zavřel klapku topení.

2) nějaký termistor s operákem + krokový motorek + dva mikrospínače.
Tahle verze by mohla umět postupné a plynulé otevírání a zavírání klapky, plus by se k tomu dal dobastlit i nějaký display s teplotou, kterou bychom požadovali (což by už bylo složitější, ale snad pořád realizovatelný bez nějakýho jednočipu)

Prakticky by to ale podle mě bylo hodně pracný, drbačka s doladěním a kalibrací a nejistý výsledek.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 12:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Jo, druhý řešení by bylo asi cool. Mám nutkání se něčeho pustit. :twisted:

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 13:08 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Musel by jsi to asi taky napojit na ventolator a topení, aby si to řídilo stupně ventilatoru a teplotu topení... klapku. Byla by to super vychytávka, ale v tihle chvili je to tam mechanicke a to by jsi vše musel předělat na el. ovládání.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 13:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
A co třeba jen spínat ventilátor topení? Místo ručního zapínání (dejme tomu do polohy 3) by čidlo seplo obvod a ventilátor by se začal točit. A opět podle nastavené teploty.

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 13:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Pravda, to by taky šlo, ale do svýho auta bych si to takhle nedal.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 13:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Jo slo by to, ale ty spis potrebuješ regulovat klapku topení.... a ventilátor si prostě zapneš sám, ale nejlepší by bylo obojí, pokud uděláš jen jedno bude to honka to vytopit nebo naopak ochladit a hlavne už budš muset sam něco regulovat a hlídat, takže poloviční efekt o kterej ti asi jde.... :?

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 14:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
No... To máte asi oba pravdu. Jsem v práci a nemám co dělat, tak přemýšlím, jak to zapojit. Byla by to makačka.

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 14:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
hlavně by ji musel spoustu věcí překopat.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 14:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Asi se na to vy.... Ale bylo by to pěkný, mít něco takovýho v Escortíku. :wink:

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 15:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
V jednom starším Amatérském radiu(pro konstruktéry) vyšlo zapojení, který řídilo otáčky ventilátoru podle teploty v autě vzhledem k nastavený hodnotě. Je to jednodušší verze(neřídí klapku), ještě je tam přepínač léto-zima(invertuje funkci) a v létě se jen nastaví klapka na foukání studenýho vzduchu, v zimě teplýho. Prostě v zimě když bude v autě nižší teplota než nastavená, tak se větrák víc roztočí a začne to víc topit. V létě to funguje naopak.
Otázka je, jak by tenhle způsob v praxi fungoval, jestli by to pomohlo k většímu komfortu teploty.
Zcela souhlasím s vámi a i můj názor je, že by to chtělo ovládat hlavně klapku topení. A řídit jí tak, že pokud by byl velký rozdíl teploty v autě oproti nastavený, tak by se klapka nastavila na max.topení a postupně(jak by se prostor vytápěl), tak by se intenzita topení ubírala. Ventilátor bych klidně ovládal ručně podle jak by mi vyhovovalo.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 16:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
jj přesně popsáno, jen k doknalosti to zkoubit i s intenzitou foukání třeba na základě teplotního rozdílu meni skuteščnou teplotou a nastavenou na termostatu řízeno v závislosti na sepnutém režimu Leto/zima (topit/chladit)

ideální kombinace, kdyby někdo věděl jak to zapojit .... může začít i u mě :-)

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 16:17 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
ja tedy vubec norzumim tomu jak to chcete udelat (jsem antitalent na takove veci) ale muzu vam na 100 procent rict ze je to nerealizovatelny - kdyz jsem zkousel merit teplotu v aute (kvuli zkousce cinnosti klimy) tak je to vazne orisek a vy byste podle toho chteli spinat topeni? Teplota u vydechu bude vysoka, u ridice akorat a vzadu bude kosa jak v psirne, a kdyz to naladis aby vzadu bylo fajn tak zas vepredu bude hic ... proste se ti nepovede mit v celem aute pohodovou teplotu a regulovat to...
teda alespon si myslim ze to nebude fungovat - mozny je ale vsechno

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 17:00 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
hele my nevíme jak to technicky zajistit a ještě nám přidělavej starosti s rozdílnou teplotou ve voze :P

Máš samo pravdu tam by se to muselo dat a počítat s tím že se to bude chovat jako jednozonová klima. Prostě pro komfort ve prředu a vzadu sníženej, jen by se to co ted řídíš rukama malinko zesamočinilo s ohledem na nevyváženost... s tím by se musel každý smířit a nebo si udělat RJ pro teplotu, kdy by bylo několik čidel a dělalo by to nejakou optimální teplotu z prumeru na auto, ale kam by sme se potom dostali s pracností a s naklady :shock: .... no raději ani nemluvit. :P

Mě dalo problém umístění bežného teploměru jak píšeš ty, aby to nebylo ničím moc ovlivněno....

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 17:14 
a baterka půjde do sra*ek co nevidět . Nebo tam dát ještě jednu :P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 17:16 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
pockej proč baterka? to by asi beželo na kliček... teda jen při motoru, ale stejně je to ve své podstatě nerealizovatelné :P

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 17:21 
tak sorry. Já to pochopil něco jako stálá teplota třeba během noci nebo když auto stojí :oops:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 17:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
v pohodě, ne bylo to myšleno jako řízená klimatizace i s ohřevěm, takže tzv. plnohodnotná řízená klimatizace :-)

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 19:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Co se týče mě, tak v zadu vozím někoho jen občas. Jde mi hlavně o předek, takže čidlo bych umístil někde tam. Tředa někde u středovýho tunelu mezi sedačkama u loketní opěrky.

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2005 19:47 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
Tak to by ti moc nepomohlo - je videt ze jsi jeste nedelal pokusy s merenim teploty - ta teplota ledoveho plastu kolem ti to strasne ovlivni. Pro spravne sestelovani teploty alespon pro predni sedacky by muselo byt cidlo poveseno nekde v prostoru kde je telo ridice. Laboroval jsem s teplomerama po celym aute a je to fakt komplikovana zalezitost - proste na to zapomente :) za ty starosti s tim spojene by vysledek stejne nebyl adekvatni

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz