fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 27 pro 2024 07:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2011 20:23 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
tomin: díky moc, potvrdil si mi to, k čemu jsem tak nějak začínal docházet. Dneska sem prostudoval svíčky, a vyměním na NGK, ale dneska už je nekoupím. Případně pak napíšu, jak se změnilo chování motoru z hlediska diagnostiky, aby to v tomto vlákně k něčemu bylo.
Ještě jednou dík!
R

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 bře 2011 09:49 
Offline
Nováček

Registrován: 16 bře 2011 09:35
Příspěvky: 1
Zdravím,
chci se zeptat motor 2,2TDCI transit 2008 je asi po CANu. Pujde napíchnout vaší diag.
Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 bře 2011 10:53 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
co sem nasbíral zkušenosti, tak nepůjde - jak píšeš, je to CAN a ten to neumí...:(
R

edit Tomin: aktualni verze 3.0 uz podporuje

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 17 bře 2011 18:58 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
tak mám pár dalších zkušeností. Nejdřív ohledně programu:
1) na Vistách mi nejde ten dynamický test, pokud není program spuštěn pod adminem - tedy i pokud je to uživatel s právy admin, musí dát "Spustit jako správce" a odkliknout UAC.
2) nefunguje mi smazání adaptací. Dostával jsem kódy 6106 (podle mě puštěno bez UAC), 6110 (podle mě sem neměl klíček na ON, ale jen na Vcc, nebo jak je značena druhá poloha klíče - elektrika bez zapalování?) a 6105 (spuštěno s UAC a klíčem nastaveným na ON - tedy v zapalování, což jak jsem pochopil má takto všechno být)

Další poznatek je spíš k autu a jeho diagnostice. Dneska sem vyměnil svíčky Brisk za NGK Laser Platinum a žádný moc výsledek. Auto teda nechcíplo hned po nastartování (ale myslím, že nebyl úplně studenej motor, jako po noci), ale jinak na volnoběh, když je motor teplej a drží se to na správných otáčkách furt, tak zapalování směsi furt tak nějak cuká a dělá to nějak divně skokově. Zvláštní bylo, že i na ten volnoběh lambda občas skočila na 900mV a tak se LAMBSE trochu ochudilo a z těch 0,75 trošku pozvedlo a ale pak se spadnutím lambdy zase spadlo na svých 0,75. To dělá jen při volnoběhu. Přemýšlím, jaká hodnota v osciloscopu by mi pomohla to nějak diagnostikovat, co se v tom motoru vlastně děje, proč při dobrž'dování na křižovatce až do volnoběhu mi LAMBSE padá z 1 postupně na 0,75, kde se drží...

Poslední věc, co mi u diagnostiky není jasná jsou na nízké otážky vysoké adaptace (i 25) a přitom celý spodní řádek, tedy různé varianty volnoběhu jsou všechny přesně 0.00 - nemůže to načítat nějak divně ty adaptace?? A zvlášť, když na volnoběh je LAMBSE 0.75?
R

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 17 bře 2011 19:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj,
k bodu 1,
nejak se mi vubec nezda ze by UAC melo vliv na to, co se spusti v jednotce motoru. Nikdo o tom nic nehlasil.
Ale muzes byt prvni co na to narazil. Musis mi ale pripradne popsat co znamena "mi nejde". Z toho nejsem schopen rozlisit co muze byt za problem.
k bodu 2,
vubec neres jakekoliv stavy kdyz mas vypnuty klicek. Zbytecne neco resit. Vypnuty klicek = ECU nema napajeni.
Proc by UAC melo vliv na to, jak spatne se programu komunikuje s vypnutou jednotkou .... :-)

k tvemu autu:
Robatko píše:
Píše to aj nějaký chyby - hlavně různé chyby o chudosti směsi a taky o tom, že nejede snímač na vačce...
Pokud to pise nejake chyby (bylo by dobre je znat), tak, protoze se tykaji bohatosti, s nejvetsi pravdepodobnosti bude ecu stale vymazavat adaptacni tabulku. V momente chyb ohledne bohatosti smesi ji maze zamerne. Nevi jestli se da hodnotam v tab. verit a tak radeji pouzije jen vychozi kalibraci.
Pokud ti jde jen na volnobehu v chude smesi (lambse to tahne do bohate a stale to neni dostatecne bohate), tak zkontroluj ventil a hadici odvetrani+pripadne vsechny dalsi hadicky u sani. Zbytek si uz najdi tady na foru a pripadne dalsi dotazy ohledne tohoto problemu prosim do prislusneho vlakna. Dik.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 17 bře 2011 19:46 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2011 18:28
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno
1) posílal sem ti to už výše. Jedná se o ten dynamický test, tedy motor vrčí - jednotka má napájení. Tady bylo UAC to, kvůli čemu se ten test nerozjel a spadl do této chyby
Citace:
08.03.2011 09:20:41 Start (v1.20)
08.03.2011 09:35:34 Chyba v programu !
08.03.2011 09:35:34 text chyby : Proměnná LCRECE nebyla nenalezena.
08.03.2011 09:35:34 v modulu : CLSTHISAPPLICATION.ODIAG.ODIAG.ECU_INTTESTSTART
08.03.2011 09:35:34 (CLSTHISAPPLICATION.ODIAG.ODIAG.ECU_INTTESTSTART
08.03.2011 09:35:34 <CLSTHISAPPLICATION.ODIAG.ECU_INTTESTSTART<TESTEEC.TESTSTART<CLSTHISAPPLICATION.OMAINFORMSET.FRMMAIN
08.03.2011 09:35:34 .OPAGES.TESTS.PGFTESTPROPERTIES.PAGE2.OTESTMARSHAL.TESTSTART<CLSTHISAPPLICATION.OMAINFORMSET.FRMMAIN
08.03.2011 09:35:34 .OPAGES.TESTS.PGFTESTPROPERTIES.PAGE2.CMDTESTSTART.CLICK<FORDIAG)
08.03.2011 09:35:34 na řádku : 4462
08.03.2011 09:35:34 číslo chyby: 12
08.03.2011 09:35:34 text řádku: 6

mám i screenshoty, kdyby to nestačilo.

2) psal jsem též, že tam mám klíč a správně daný na ON, a stejně to nejde smazat: Dělám něco blbě? Klíč zaplej, motor vyplej.
Citace:
6105 (spuštěno s UAC a klíčem nastaveným na ON - tedy v zapalování, což jak jsem pochopil má takto všechno být)


3) Poslední otázka se týkala těch adaptací - je možné, aby na nízké otáčky byly vysoké adaptace (i 25) a přitom celý spodní řádek, tedy různé varianty volnoběhu jsou všechny přesně 0.00??

Díky za reply, ostatní vynechám.

_________________
Mondeo MKII 2.0 kombi Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 17 bře 2011 21:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Dik za chybu, mrknu na to. Tahle chyba ale podle mne nebude mit vliv na UAC.
LAMBSE nejsou ty adaptace, co vidis v tabulce. Lambse jsou kratkodobe adapt.,
ale v tabulce jsou dlouhodobe. Tabulka u tebe vypada vyctena dobre, rekl bych.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 17 bře 2011 21:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ohledne toho smazani adaptaci a chyby 6105 - zkus to prosim s verzi 1.21 (zde viewtopic.php?p=399863#p399863)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 18 bře 2011 17:28 
Offline
Nováček

Registrován: 20 úno 2011 11:34
Příspěvky: 10
Ahoj
Jeden postřeh k diagnostice. Ve verzi 1.21 jsem zkoušel teploty a zjistil, že ACT_CNTS je stále na nule. Koupil jsem nový, vyměnil a stále nic. Odinstaloval jsem fordiag a znovu instaloval 1.20 a ejhle, něco dává. Obrázky

1.21

Obrázek

1.20

Obrázek

_________________
________________________

FF I, kombi, 1,8 TDCi, 85kW, r.v. 03


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 21:24 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Co se týká teplot, mám s tím také problémy. Ve verzi 1.21 v záložce Přístroje mi nefungují budíky teploty vody (hlavy válců) a teploty nasávaného vzduchu. Obě ručky jsou stále na nule. Zajímavé je, že v záložce Gauges TDxx mi ty budíky chodí. Dnes jsem to zkoušel znovu a je to stále stejné. Ve starší verzi 1.20 funguje všechno v pohodě.
Dál můžu potvrdit, že při deceleraci (palubní počítač ukazuje nulovou spotřebu), se přesto šířka pulsu pohybuje kolem 400 ms. Volnoběh je kolem 600-650 ms.

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 bře 2011 23:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj,
teploty mam poznamenane, mrknu na to.
S tou sirkou pulzu - ja mam 1.6 zetec ktery, jak je znamo, moc vypinat palivo nechce (az ve vysokych ot. a navic mi to vypina jen nekdy a navic jsem nezjistil kdy), takze se mi to nezdalo moc divne ze mi rucka nikdy nepadne na 0.
Ale je mozne, ze je to vypocitana hodnota jeste pred pripadnym totalnim odepnutim vstriku (DFSO) a ze ji tedy jednotka
vraci nenulovou i kdyz jsou vstriky prave vypnute z duvodu brzdeni motorem. :roll:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 dub 2011 15:42 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2011 15:23
Příspěvky: 1
Prosím, lze (měla by jít) kabelem a soft. ForDiag sólo roztočit vrtule na chladiči u 2,0 TDCi bez ohledu na čidla teploty? Moje vrtule si tak nějak funguje, jak chce, tak bych chtěl přijít věci na kloub :o) Chybové kódy to nehází žádně. Děkuju.

_________________
mankadve (Ford Mondeo kombi, 2,0 TDCi, 2005, 5 st. automat)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 dub 2011 15:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj, nezkousel jsem to na TDCI. Mozna nekdo s tdci napise ...
Na Duratecu to lze. Funguji tam i obe rychlosti.
Pokud to nechodi, overil bych na schematu jestli jsou u tdci vrtule ovladane jednotkou.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 dub 2011 19:55 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Koukal jsem do Vivid a 2.0TDCI má 5 kodů motoru.Kódy FMBA,FMBC má vrtuly spínanou ŘJ, ale jenom jednu rychlost(pin 105).Kódy HJBA,N7BA, HJBC jsem schemata nenašel.Tuším, že budou spínané taky, ale pravděpodobně dvourychlostní.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 dub 2011 18:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tak jsem nahral verzi 1.21 alfa 2

Kód:
* + pridana kontrolka pro stav IMRC (Intake Manifold Runner Control = prepinani delky sani)
* + kontrolka "Clutch pedal" prelozena do CZ
* + doplnena moznost ulozit test pidu do souboru
* + doplnena moznost ulozit test ECU do souboru
* + v oscil. se zobrazuje v panelu hodnot take jednotka daneho pidu
*   a po najeti mysi na panel pidu se zobrazi jeho popis

* : odstranena chyba ve vycitani chyb z ABS (z ISO modulu) - NEvypise zadnou chybu pri cteni DTC
* : asi odstraneno zhasnuti TDxI motoru po spojeni
* : osetren problem obcasneho nezobrazeni prubehu v osilo.
* : EGR valve position - opraveno rozliseni budiku (nyni 0 az 30mm)

* : Opraveno rozliseni+prepocet hodnot PIDu F_INJ_A ... F_INJ_D (Fuel offset for injector X)

* : budiky Intake Pressure, ... (pro TDxx) - odstraneny desetinna mista v cislech v "displeji" meraku
* : opraven prepocet pidu GFS (generator field signal) (drive asi 0 az 1, nyni 0 az 100%)
*   + opraveno rozliseni osciku
* : DTTO pro PIDy:
* : pid "VS" pro TDxx opraveno rozliseni (dvojnasobna rychlost) [color=#FF0000](prosim otestovat)[/color]
* : PERDEL1 .. 8, PGM_CVS_DC, PGM_DC, BCSDC_OUT, SSDDC, CAMDCR, MFF_LOAD
* : PID "EPR" - opraven prepocet
*   BARO (kPa Absolute) ma nyni rozliseni od 80 do 120 kPa
*   FRP   0 az 200 000 kPa
*   INT_PRESS  50 az 220 kPa
*   ENG_RPM    0 az 7000 ot., stejne jako druhy PID s "RPM"
*   EGRVP_V  opraveno rozliseni v osciku na 0-5V
*   MFDSD  0 az 70 mg/stroke
* : v osciku opraveno zobrazovani "bublina" s udaji
* : opravena chyba: pri pokusu o spojeni s nejakou jednotkou na SCP sbernici nerozpoznal/nehlasil chybu pokud se dana ECU nenasla (sw se tvaril jako ze se spojil vzdy)
* : opravena chyba od Jelmar: meraky teplot na benzin. ecu nefunguji [color=#FF0000](prosim otestovat)[/color]
* : opraveno rozliseni VGTDC (0-100%), GENFIEL, EGRVPDSD, EGR_DC, GPDC, EPR, IPR, TRACDC
* : zmeneno rozliseni FRP_DSD (fuel rail presure desired) (stale neni odzkouseno !)
* + doplneny nove DTC/chyby + opraveny "divne znaky" na koncich textu puvodnich
* + doplneny nove DTC/chyby v Nemcine
* : opravena zalozka Flags
* : opraven problem se spatnym uklidem pri padu/ukonceni po chybe
* : opravena chyba - pri pokusu o zapnuti zivych dat na "nemotorovych" jednotkach - program spadnul
* : budiky MAF a MAP se potlacily pri spojeni s EEC V a pak se po pripojeni na EEC IV neobnovily

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 dub 2011 19:15 
Offline
Nováček

Registrován: 17 srp 2010 20:25
Příspěvky: 8
Odzkoušena nová verze a objevena chyba, při připojování auto sice nechcípne ale po delším připojení (2min) a při neaktivních budíkách a osciloskopech auto opět chcípne. Odzkoušeno několikrát. Mondeo motor 2.0 TDDI 85kW 2001. Dělá to ještě někomu?

_________________
Mondeo 2.0 TDDI 85kW 2001
Jikama17
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 dub 2011 19:17 
Offline
Nováček

Registrován: 17 srp 2010 20:25
Příspěvky: 8
Ještě jsem se chtěl zeptat zda by na mém autě měly fungovat testy KOEO a KOER. Mě to vždy vyhodí chybu 11. Díky.

_________________
Mondeo 2.0 TDDI 85kW 2001
Jikama17
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 dub 2011 19:29 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Dnes odzkoušeno na Focus TDDI.Nevyčetl info o VIN a soft.Při testu "motor zastavený" vrátil 11 a při "motor v chodu" vrátil 11 a chcíp.Ještě nejde sepnout ventilátor ani na jednu rychlost v Outputs of ECU.Tlačítka se tváří, že fungují, ale auto nereaguje.Ostatní běží bezproblémově.Skvělá práce Tomine.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 dub 2011 19:44 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Nová verze vyzkoušena na Mondeu 1.8 Zetec - nenačte info o autě, neukazuje živé hodnoty TPS a ještě něco...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 28 dub 2011 00:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
jikama17 píše:
Odzkoušena nová verze .... ale po delším připojení (2min) a při neaktivních budíkách a osciloskopech auto opět chcípne.

Ahoj. Nemam to odzkousene, ale podle mne to chcipne proto, ze fordiag do ecu posle povel pro "zacatek diagnostickeho rezimu". Tento povel jsem driv posilal hned pri pripojeni jednotky.
Ted se posila jen pred pokusem spustit KOEO/R,...
Z toho plyne otazka: nechciplo to pote, co si se snazit spustit jeden z tehle testu ?
Pokud ano, zkusi to prosim overit: proste se jen pripoj na motor + pripadne spust budiky, ale nezkousej ten KOEx test.
Motor by nemel chcipnout.

Ohledne nevycitani info o ECU pri spojeni: to je moje blbost. :roll:
Pri ladeni mam tuhle fn. vypnutou aby me nezdrzovala a tak nejak to tak zustalo i do uvolnene verze. ;-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz